مزایای ساخت اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کارها

امروزه با افزایش روز افزون خریدهای اینترنتی، بیشتر کسب و کارها به سمت فروش آنلاین رفته اند. بعد از شیوع پاندمی کرونا و ایجاد محدودیت‌های مربوطه، کسب و کارهای فیزیکی آسیب‌های زیادی متحمل شدند؛ در چنین شرایطی وجود اپلیکیشن‌ها و فضای آنلاین توانست برخی کسب و کارها را نجات دهد. یک اپلیکیشن فروشگاهی با راحت تر کردن فرآیند خرید و فروش و برداشتن محدودیت‌ها، روند خرید را سرعت بخشیده و باعث پیشرفت کسب و کار شما می‌شود. به طور کلی وجود یک اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کار، مزایای زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. تسریع معرفی محصولات

وقتی فضایی وجود داشته باشد که شما در هر زمان بتوانید محصولات خود را به مشتری معرفی کنید، در اندک زمانی شاهد پیشرفت چشمگیر کسب و کارتان خواهید بود.

  1. افزایش دسترسی پذیری

یکی از مهمترین مزیت‌های داشتن اپلیکیشن فروشگاهی این است که، هنگامی که اپلیکیشن شما در موبایل افراد نصب شده باشد، آن‌ها هرگاه به چیزی احتیاج داشته باشند ابتدا موجودی شما را بررسی می‌کنند و خرید را انجام می‌دهند؛ اما اگر شما در دسترس نباشید فرصت یک تراکنش را ازدست می‌دهید زیرا فرد به دنبال سایت‌های دیگری برای خرید می‌رود.

  1. مشتریان وفادار

در دسترس بودن شما برای مشتری بسیار ارزشمند است و هر زمان بخواهد خریدی را انجام دهد شما را انتخاب می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود مشتریان شما به مشتریان وفادار تبدیل شوند.

  1. هزینه راه اندازی پایین

راه اندازی یک اپلیکیشن، علاوه بر هزینه پایینی که دارد سود نسبتا بالایی را ایجاد می‌کند.

  1. اطلاع رسانی‌های گروهی

شما می‌توانید بصورت گروهی برای مشتریان نوتیفیکیشن ارسال کنید و آن‌ها را از محصولات جدید یا تخفیفات خود مطلع کنید. این یک روش تبلیغ رایگان و بدون محدودیت است.

  1. صرفه جویی در زمان

امروزه با افزایش مشغله‌ها، افراد زمان کمتری را به خرید کردن اختصاص می‌دهند، از این رو وجود یک اپلیکیشن خیلی به آن‌ها کمک می‌کند. کار با اپلیکیشن راحت تر از وبسایت است و فرآیند خرید را آسان تر می‌کند.

  1. اعتماد سازی

برخی از افراد به خرید کردن از سایت علاقه ندارند؛ زیرا نمی‌توانند به وبسایت‌ها اعتماد کنند. وجود یک اپلیکیشن که به صورت قانونی در گوگل پلی و بازار ارائه شده باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود. این اعتماد سازی موجب افزایش فروش ما می‌شود.

  1. ارائه توضیحات

شما می‌توانید برای هرکدام از محصولاتتان توضیحاتی را ارائه دهید تا او راحت تر بتواند محصول مورد نیازش را پیدا کرده و خرید کند.

  1. استفاده از نظرسنجی

نظرسنجی از مشتریان هم باعث محبوبیت برند شما شده و هم باعث مشخص شدن نقص‌های اپلیکیشن می‌شود.

  1. امکان ساخت حساب کاربری

مشتریان می‌توانند با ساخت حساب کاربری و ثبت اطلاعات شخصی خود، برای سفارشات بعدی زمان کمتری صرف کنند.

  1. خدمات رسانی ۲۴ ساعته

مشتریان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز، برای ثبت سفارشات خود اقدام کنند. دیگر لزومی ندارد حتما در ساعات کاری به فروشگاه مراجعه کنند.

  1. عدم نیاز به مکان فیزیکی برای فروش

وقتی شما فروشگاه آنلاین خود را داشته باشید دیگر نیازی به فروشگاه فیزیکی ندارید و حتی اگر درحال تعمیر و جابه جایی نیز باشید بازهم فروش شما متوقف نمی‌شود. پس هزینه خرید یا اجاره محل و هزینه انبارداری حذف می‌شود.

  1. کسب اعتبار بیشتر

هنگامی که شما از اپلیکیشن استفاده می‌کنید در بین رقبا متمایز می‌شوید. این تمایز، اعتبار شما را نزد مشتریان افزایش می‌دهد.

  1. تاثیر بر برندینگ

یکی دیگر از مزیت‌های داشتن اپلیکیشن فروشگاهی این است که باعث بهبود برندینگ شما می‌شود. برند در واقع تجربه مشتری در ارتباط با شماست؛ حال هرچه این تجربه لذت بخش تر باشد روند بهبود برندینگ شما تسریع بیشتری می‌یابد. طراحی اپلیکیشن باعث می‌شود مشتریان راحت تر به شما دسترسی یابند، سریع تر خرید کنند و در زمان آن‌ها صرفه جویی شود؛ این موضوعات باعث می‌شود مشتریان تجربه خوبی را بابت خرید از شما کسب کنند.

  1. سرعت بالا نسبت به وب‌سایت

اپلیکیشن نسبت به وب سایت سرعت بالاتری دارد و همین موضوع باعث می‌شود برای خرید، از مشتری وقت کمتری گرفته شود.

  1. یک یادآوری ثابت برای برند شما

افراد روزانه به طور دائمی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، وقتی اپلیکیشن شما را در تلفن‌های خود داشته باشند باعث می‌شود مرتب آن را جلوی خود ببینند و برند شما در ذهنشان حک شود. این موضوع باعث افزایش وفاداری مشتریان می‌شود.

  1. کاهش هزینه‌ها

همانطور که پیش تر گفتیم وجود اپلیکیشن فروشگاهی، هزینه اجاره و خرید مکان را کم می‌کند؛ علاوه بر این، هزینه تبلیغات و اطلاع رسانی های پیامکی و ایمیلی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد زیرا برخی اپلیکیشن‌ها امکان ارسال نوتیفیکیشن را دارند.

  1. امکان مقایسه قیمت

مشتریان در یک فضای آنلاین راحت تر می‌توانند قیمت‌ها را باهم مقایسه کنند همچنین می‌توانند تجربیات سایر خریداران را نیز بدانند.

  1. بدون شلوغی!

دیگر افراد برای خرید، مخصوصا در زمان مناسبت‌ها، درگیر شلوغی و ازدحام جمعیت نمی‌شوند که آن‌ها را کلافه کنند، به راحتی از هرجایی که هستند و در هر زمان، می‌توانند از طریق محیط آنلاین خریدشان را انجام دهند.

  1. اهمیت دادن به مشتری

وقتی مشتری شما ببیند برای ایشان، ارزش و اهمیت قائل شدید که برای راحتی او اپلیکیشن طراحی کرده اید، باعث رضایت و وفاداری بیشتر او می‌شود.

 

با توجه به مزایای گفته شده برای اپلیکیشن‌های فروشگاهی، وجود این اپلیکیشن بسیار به کسب و کار شما رونق می‌بخشد. وجود یک اپلیکیشن بیشتر از یک وبسایت می‌تواند به شما کمک کند. بنابراین برای پیشرفت کسب و کار موردنظرتان، هرچه زودتر اپلیکیشن خود را طراحی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید.

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *