انواع روش‌های تبلیغات برای اپ

روش‌های تبلیغات

روش‌های تبلیغات

بر خلاف انتظار اکثریت، تبلیغات یک تخصص است که اصول و قواعد خود را دارد و عدم تسلط و عدم استفاده از آن اصول منجر به شکست برنامه‌ی تبلیغاتی خواهد شد. تبلیغات برای محصولات دیجیتال و نرم‌افزاری نیز شاخه‌ای از تبلیغات دیجیتال را دربر می‌گیرد. به عنوان یک طراح اپلیکیشن، محصول پروژه‌ی شما ساخت و عرضه‌ی اپلیکیشن می‌باشد. انرژی، هزینه و زمان، همگی گوشه‌ای از مواردی است که شما صرف اپلیکیشن کرده‌اید و اکنون زمانی است که باید به فکر عرضه و انتشار محصول آن باشید. تبلیغات اپلیکیشن، راهکار مطمئن و مهمی است که باید قبل از عرضه کردن آن و در حین رونمایی از اپلیکیشن، صورت بگیرد. در این مقاله به صورت اصولی، انواع روش‌های تبلیغات برای اپلیکیشن را زیر ذره‌بین برده‌ایم تا شما نیز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. با ما همراه باشید.

تبلیغات اپ در مارکت‌ها

مارکت‌ها معتبرترین مکانی هستند که هر کاربری با توجه به نوع سیستم عامل موبایل خود، از آن منبع اپلیکیشن مورد نیاز خود را دانلود می‌کند. تبلیغ کردن اپلیکیشن شما در این مارکت‌ها باعث می‌شود تا کاربر از اعتبار اپلیکیشن شما مطمئن شده و نسبت به دانلود برنامه‌ی شما ترغیب شود. تبلیغات در مارکت‌ها به شیوه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد که می‌توان به موارد زیر در این زمینه اشاره کرد.

  • ارجاع کاربران به صفحه‌ی اختصاصی هر اپلیکیشن در مارکت مورد نظر
  • ترغیب کردن کاربران در فضای خارج از مارکت و هدایت آن‌ها برای مشاهده و نصب اپلیکیشن
  • استفاده از تبلیغات گوگل‌پلی، اب استور و کافه بازار

تبلیغات اپ با استفاده از گوگل ادز

گوگل ادز یکی از روش‌های تبلیغات است. به طور کلی به این صورت کار می‌کند که تبلیغ اپلیکیشن شما را در موقعیت مناسبی قرار می‌دهد تا کاربری که به اپلیکیشن شما نیاز دارد بتواند آن را ببیند؛ این موقعیت می‌تواند شبکه نمایش گوگل، یوتیوب، گوگل پلی وشبکه جستجوی گوگل باشد. به کمک گوگل ادز می‌توانید سفارش نمایش لینک‌های تبلیغاتی را بدهید به صورتی که شما تعیین می‌کنید که در زمانی که با سرچ شدن کلمه‌ی مورد نظرتان، آدرس، لینک و یا حتی تبلیغ کامل اپلیکیشن شما در معرض دید کاربران قرار بگیرد. برای این کار کافی است به کمپین گوگل اپ مسلط شوید.
در این کمپین، تبلیغ اپ شما بر روی شبکه‌ی تبلیغاتی گوگل به نمایش در می‌آید. برای این کار وارد پنل گوگل ادز خود شده و یک کمپین جدید برای تبلیغ اپلیکیشن خود ایجاد کنید. در این جا می‌توانید از انواع متن‌ها، عکس‌ها و ویدیوها برای تبلیغات خود بهره ببرید. پس از آن که کمپین خود را طراحی کردید، گوگل تصمیم خواهد گرفت که با توجه به محتوای اپلیکیشن شما، این تبلیغات در کجا به نمایش گذاشته شوند. شایان ذکر است که محل نمایش تبلیغات اپلیکیشن را نمی‌توانید خودتان تعیین کنید و هوش مصنوعی گوگل تصمیم می‌گیرد که بهترین جایگاه نمایش آن کجا است. هزینه‌های پرداخت شده در این روش به صورت‌های متفاوتی حساب می‌شوند. اما اگر بخواهید که یک فرآیند و عمل خاصی از اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید باید به روش CPA، هزینه‌ها را بپردازید که در این روش، گوگل تبلیغ شما را به نحوی بهینه‌سازی می‌کند که تبلیغات، برای کاربرانی که تمایل بیشتری برای استفاده از این ویژگی اپلیکیشن شما دارند، به نمایش گذاشته شوند و پرداخت‌ها به ازای تعداد نصب صورت خواهند گرفت.

تبلیغات به صورت اجباری

در این روش، اپلیکیشن دیگری که نصب آن به تعداد بالا انجام می‌شود و محبوبیت بیشتری در میان کاربران دارد، اپلیکیشن شما را با نصب خودکار، تبلیغ می‌کند؛ یعنی زمانی که کاربر اقدام به نصب اپلیکیشن مادر می‌کند، اپلیکیشن شما نیز در همان زمان شروع به نصب شدن خواهد کرد. این روش معایبی را نیز با خود به همراه دارد. از آن جایی که خود کاربر اقدام به نصب اپلیکیشن نکرده‌است، احتمال پاک کردن برنامه وجود خواهد داشت؛ حتی دیده شده‌است که برخی از کاربران بعد از نصب اجباری اپلیکیشن، به هیچ وجه از آن استفاده نکرده‌اند.

تبلیغ اپلیکیشن از طریق سایت خودتان

این روش همانطور که از نامش پیداست، در سایت شما انجام می‌شود. از آن جایی که کاربر به سایت شما مراجعه کرده‌است، گذاشتن تبلیغات اپلیکیشن شما در آن جا سودمند خواهد بود. اما برای آن که بتوانید مخاطبان و کاربران بیشتری را با این روش جذب اپلیکیشن خود کنید، باید با بهینه سازی موتور جستجو آشنا باشید. از طرف دیگر باید بر اصول طراحی سایت و همچنین تولید انواع محتواها برای آن را به طور کامل مسلط باشید تا بازدیدکنندگان سایت شما نیز بیشتر شوند. درست است که این کار شاید بسیار وقت‌گیر و یا حتی با هزینه به نظر برسد اما در صورتی که بتوانید آن را با موفقیت انجام بدهید، یک پشتیبانی بزرگ برای تبلیغات اپلیکیشن خود خواهید داشت.

تبلیغات درون اپلیکیشن‌های دیگر

این مدل تبلیغات، استفاده‌ی بسیار زیادی در میان طراحان اپلیکیشن دارد. در این روش، تبلیغات اپلیکیشن شما به شیوه‌های مختلف در معرض دید کاربران اپلیکیشن دیگری قرار می‌گیرد. شاید از خود بپرسید چگونه یک اپلیکیشن دیگر حاضر تبلیغ اپلیکیشن شما را بکند اما جواب آن واضح است؛ اپلیکیشن‌هایی را پیدا کنید که رقیب مستقیم شما نبوده و در عرصه‌ای مشابه عرصه‌ی شما مشغول به ارائه‌ی خدمات نباشند. انواع روش‌های تبلیغات درون اپلیکیشن‌های دیگر را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • تبلیغات بنری

تبلیغات بنری را به وفور در جاهای مختلف مشاهده کرده‌اید. در حقیقت این تبلیغات، یکی از گسترده‌ترین شیوه‌هایی است که افراد برای تبلیغات اپ خود از آن استفاده می‌کنند. این تبلیغات معمولا به شکل نوار، ستون و کادر در داخل اپلیکیشن‌های دیگر به نمایش در می‌آیند. دقت داشته باشید که اپلیکیشن‌هایی را برای این کار انتخاب کنید که علاوه بر اعتبار داشتن، تعداد کاربران بیشتری را نیز جذب خود کرده باشند؛ به عبارتی امتحان خود را پس داده باشند.

  • تبلیغاتی ویدیویی

ویدیوهایی را برای این کار انتخاب کنید که علاوه بر جذابیت، مهم‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن شما را نمایش دهد و در عین حال زمان زیادی را از کاربر نگیرد. البته تبلیغات ویدیویی را می‌توانید به عنوان تبلیغات پیش‌نمایشی نیز به کار ببرید؛ به این شیوه که در سایت‌هایی که اقدام به پخش انواع کلیپ‌ها و فیلم‌ها می‌کنند، ویدیوی تبلیغاتی شما قبل از نمایش فیلم آن‌ها به مدت چند ثانیه به نمایش در آید.

ارسال پیامک تبلیغاتی

آمار نشان داده‌است که نرخ دیده شدن پیامک‌های تبلیغاتی بالا است. در این روش شما می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را به صورت انبوه و در مدت زمان کمی ارسال کنید. محتوای این پیامک می‌تواند یک معرفی خلاصه از اپلیکیشن شما همراه با لینک دانلود اپلیکیشن باشد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از ابزاری مانند گوگل ترند، میزان محبوبیت و سرچ شدن واژگان کلیدی مشابه واژگان کلیدی اپلیکیشن خود را سرچ کرده و ارسال پیامک را به موقعیت جغرافیایی‌ای که دارای آمار بالاتری هستند، محدود بکنید.

پوش نوتیفیکیشن

این روش یکی از روش‌های تبلیغات است. د این روش، تبلیغات به صورت مستقیم بر روی صفحه‌ی موبایل کاربر به نمایش در می‌آیند. این شیوه دارای نرخ کلیک بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. دقت داشته باشید که اگر تبلیغات شما در زمان بدی برای کاربر بر روی صفحه‌ی موبایلش به نمایش درآید ممکن است نتیجه‌ی برعکسی از تبلیغات خود بگیرید. برای جلوگیری از این کار بهتر است که علاوه بر سنجیدن اوضاع اجتماعی و فرهنگی از نظر متخصصان نیز استفاده بکنید.

شبکه‌های اجتماعی

بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین پلتفرمی که می‌توانید تبلیغات خود را در آن اجرا کنید، استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، بستری مناسب را برای شما فراهم می‌کنند تا با شیوه‌های مختلف اقدام به تبلیغات اپلیکیشن خود بکنید. استفاده از پیج‌ها و کانال‌هایی با تعداد عضو بالا، تبلیغ در صفحات اینفلوئنسرها و حتی ساخت صفحه‌ای مخصوص برای اپلیکیشن، همگی گوشه‌ای از امکاناتی هستند که می‌توانید برای تبلیغ اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها بهره ببرید.

سخن آخر

تبلیغات اپلیکیشن به قدری مهم است که شکست در آن برابر با نادیده شدن اپلیکیشن و به عبارتی شکست پروژه شما خواهد بود. در این مقاله انواع روش‌هایی که می‌توانید برای تبلیغات اپلیکیشن خود از آن‌ها استفاده نمایید را بررسی کردیم. با توجه به گستردگی و اهمیت موضوع پیشنهاد می‌شود که در حین طراحی اپلیکیشن، استراتژی‌های لازم را برای تبلیغات اپ خود بچینید تا در زمان عرضه کردن آن با مشکلی رو به رو نشوید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *