بازاریابی پولی اپ

بازاریابی پولی اپ

بازاریابی پولی اپ

همانطور که می‌دانید یکی از شروط موفقیت در کسب‌و‌کارها، بازاریابی هدفمند و اصولی است. با توجه به پروسه‌ی طراحی و عرضه‌ی اپلیکیشن، انجام بازاریابی صحیح، امری حیاتی است. به طور کلی بازاریابی اپ‌ها به دو صورت رایگان و پولی انجام می‌شوند. در این مقاله با بررسی بازاریابی پولی اپ، شما را با این مفهوم به طور کامل آشنا خواهیم کرد. بازاریابی پولی اپ به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود. شیوه‌هایی که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم شامل بازاریابی با استفاده از گوگل ادز، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی آفلاین و شبکه‌ی بازاریابی متقابل است. با ما همراه باشید.

  • استفاده از گوگل ادز

گوگل ادز، یک سیستم پیشرفته برای انجام تبلیغات شما در سایت‌های مناسب است که هر فردی با استفاده از ابزارهای مختلفی که در گوگل وجود دارد اقدام به تبلیغات و بازاریابی اپلیکیشن و کسب و کارهای خود می‌کند. به طور کلی ایجاد اکانت در گوگل ادز رایگان است اما از این جا به بعد بسته به نوع بازاریابی مورد نظرتان سیستم پرداخت هزینه به گوگل تغییر خواهد کرد. شایان ذکر است که خود شرکت گوگل، اعلانات شما را در زمان و سایت مناسب برای افرادی که احتمال می‌دهد امکان استفاده از اپلیکیشن در میان آنان بیشتر است، قرار خواهد داد.
همانطور که گفته شد پرداخت هزینه‌ها با توجه به نوع بازاریابی متغیر است. در یک روش به ازای هر کلیکی که افراد بر روی تبلیغ شما انجام می‌دهند، هزینه‌ای را باید به گوگل پرداخت نمایید. با توجه به تعداد پرداختی به ازای هر کلیک و امتیاز کیفیتی که دارید، مکانی که گوگل برای تبلیغ و بازاریابی اپلیکیشنتان تعیین می‌کند، مشخص خواهد شد. امتیاز کیفیت روشی است که در طی آن گوگل تشخیص می‌دهد که تبلیغاتی که برای کلیک کردن اپلیکیشن شما قرار داده‌است، تا چه اندازه می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد. اگر امتیاز کیفیت شما افزایش یابد، تأثیر مثبتی بر روی هزینه به ازای هر کلید خواهد گذاشت.

  • شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، بیشترین وقت و توجه کاربران را از آن خود کرده‌است؛ به همین دلیل نیز بازاریابی در این زمینه می‌تواند به عنوان یک گزینه‌ی بسیار پر بازدید و سودده تلقی شود به شرطی که به شیوه‌ای صحیح انجام گیرد. تمامی هزینه‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهید به تعداد بازدیدکنندگان صفحه‌ی مجازی و میزان اعتبار آن صفحه بستگی خواهد داشت. با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی به معرفی امکانات بازاریابی اپلیکیشن در معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

  • تلگرام

شما می‌توانید با ایجاد یک کانال تلگرام برای اپلیکیشن خود، اولین قدم در راستای بازاریابی اپلیکیشن را بردارید. اما برای دیده شدن بیشتر نیاز به انواع تبادل‌ها و قرارداد بستن با سایر کانال‌های تلگرامی برای معرفی کانال و اپلیکیشنتان، خواهید داشت. زمانی که تصمیم بگیرید که تبلیغات اپلیکیشن و کانال خود را به کانال‌های پربازدید و دارای ممبرهای بالا بسپارید باید این نکته را در نظر بگیرید که پیامی که در آن کانال قرار می‌گیرد حاوی دکمه‌ی CTA باشد. این دکمه، لینکی از کانال و یا اپلیکیشن شما است که کاربر با کلیک کردن بر روی آن، وارد محیطی که شما برای وی در نظر دارید می‌شود.

  • اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام نیز عملکردی مانند تلگرام دارند. برای مطلع شدن از آن که آیا فالورهای پیج‌هایی که قرار است بازاریابی اپلیکیشن و پیج شما را بر عهده بگیرند می‌توانید از ابزارهای متنوعی استفاده کنید. همچنین کار بازاریابی در این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند علاوه بر گذاشتن پستی از اپلیکیشن شما در پیج‌های با فالوور واقعی بالا، شامل انواع استوری‌ها باشد. این استوری‌ها می‌تواند شامل لینکی باشد که مخاطب را به طور مستقیم به قسمت دانلود اپلیکیشن راهنمایی می‌کند.
یادتان باشد که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است و شما می‌توانید این کار را به وسیله‌ی محتوا در قالب تصویر، متن و حتی یک کلیپ انجام بدهید. جذابیت محتوایی که برای بازاریابی در اختیار پیج‌ها و کانال‌ها قرار می‌دهید، تأثیر مستقیمی در افزایش تعداد نصب اپلیکیشن شما خواهد داشت. همچنین بهتر است که سرمایه‌گذاری خود را بر روی بازاریابی اپلیکیشن توسط اینفلوئنسرها انجام بدهید، چرا که این افراد دارای مخاطبانی هستند که به صورت دائم رفتار و حرف‌های آنان را دنبال می‌کنند پس می‌توانید مطمئن باشید که تعداد مخاطبان مورد انتظار شما، تبلیغ اپلیکیشن شما را خواهند دید.

  • بازاریابی آفلاین

همانطور که از نام این روش پیدا است، بازاریابی آفلاین شامل تمام روش‌هایی است که شما برای بازاریابی اپلیکیشن خود در خارج از فضای اینترنت انجام می‌دهید. شیوه‌های متنوعی برای انجام بازاریابی آفلاین اپلیکیشن وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید پس از عقد قرارداد با آژانس‌های تبلیغاتی، بنرهایی در رابطه با اپلیکیشن خود طراحی کرده و آن‌ها را در نقاط پر تردد شهر نصب نمایید.
همچنین یک روش دیگر آن است که تصمیم بگیرید کار تبلیغات اپلیکیشن شما با استفاده از رسانه‌ی تلویزیون منتشر بشود؛ برای این کار نیاز به یک تیم خواهید داشت که کلیپی برای اپلیکیشن شما بسازند. همچنین شما می‌توانید با ایجاد بارکد برای اپلیکیشن خود، این بارکد را بر روی انواع کارت‌ها چاپ کرده و در اختیار افراد متنوعی قرار بدهید. راهکار دیگر آن است که با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به افراد، آنان را به سمت دانلود اپلیکیشنتان سوق بدهید. تمامی این روش‌ها مستلزم آن است که شما شناخت کافی از مخاطب هدف و نیاز آن‌ها داشته باشید.

  • شبکه‌ی بازاریابی متقابل

این روش، یک موقعیت برد ـ برد را برای تمامی افراد ایجاد می‌کند. بازاریابی متقابل دارای انواع مختلفی است و با توجه به انواع آن، معناها نیز متفاوت خواهند بود. در ادامه به مهم‌ترین این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • شبکه‌ی مستقیم بازاریابی متقابل

در این روش، دو اپلیکیشن اقدام به تبلیغات اپلیکیشن یک دیگر می‌کنند؛ در روش مستقیم، هر گاه که اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن یکی از اپ‌ها را می‌کنید، لینک نصب اپلیکیشن طرف مقابل نیز ظاهر خواهد شد و این کار در طرف دیگر نیز به همین صورت خواهد بود. در این روش، شما یک شفافیت کاملی از تعداد کاربران و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید خواهید داشت. همچنین به ازای پرداخت هزینه‌ی بیشتر، هر دو طرف نیز سود خواهند کرد.

  • شبکه‌ی تبادل AppFlood

استفاده از این شبکه برای بازاریابی اپلیکیشن باعث می‌شود تا شما دیگر دردسر توافق و قرارداد بستن با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را نداشته باشید. در حقیقت این شبکه، اپلیکیشن‌ها را به طور خودکار مطابقت داده و بازاریابی آنان را انجام می‌دهد. تفاوت اساسی دیگر این روش با روش مستقیم در آن است که شبکه‌ی تبادل AppFlood، هزینه‌ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربری که اقدام به نصب اپلیکیشن می‌کند، تعیین خواهد کرد.

اصطلاحات مهم

برای آشنایی و یادگیری بیشتر در این باره، اصطلاحات رایج‌تر را بررسی می‌کنیم؛ برخی از مهم‌ترین اصطلاحاتی که در بازاریابی پولی اپ با آن‌ها مواجه می‌شوید را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • CPC:

هزینه‌ای که به ازای هر باری که تبلیغات شما توسط کاربری کلیک خورد باید پرداخت شود.

  • CPM:

هزینه‌ها بر اساس هر باری که اعلانات اپلیکیشن شما نمایش داده شوند، محاسبه می‌شوند.

  • CPA:

هزینه‌ها بر اساس اقدامات مخصوصی که مخاطبان در راستای خدمات اپلیکیشن شما انجام می‌دهند انجام می‌شود.

  • CPO:

هزینه‌ای که به ازای هر بار فروشی که انجام دادید باید به منبعی که تبلیغات اپلیکیشن شما را گذاشته است پرداخت نمایید.

  • CPI:

هزینه‌ها بر اساس هر بار دانلود شدن اپلیکیشن شما از طریق بنرهای تبلیغاتی محاسبه می‌شوند.

  • CPL:

هزینه‌ها بر اساس تعداد کاربر جذب شده توسط اعلانات و تبلیغات محاسبه می‌شوند.

سخن آخر

توجه به بازاریابی اپلیکیشن تضمین‌کننده‌ی موفقیت اپ شما خواهد بود. شناسایی درست مخاطبان هدف و نمایش گسترده‌ی اپلیکیشن در انواع بسترهای یاد شده، همگی از مزایای استفاده از بازاریابی پولی اپلیکیشن است. روش‌هایی که برای بازاریابی پولی اپلیکیشن ذکر شد، در صورت اجرای صحیح و اصولی می‌توانند عرضه شدن اپ شما را با موفقیت همراه کنند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *