چرا باید اپلیکیشن و سایت خود را در سایت ساماندهی ثبت کنیم؟

سایت ساماندهی

سایت ساماندهی

مجوز و سایت ساماندهی چیست؟

مرکز توسعه فناوری و اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایگاه اینترنتی به نام سایت ساماندهی، به منظور مرجع اطلاعات و احراز هویت تمامی مدیران کسب و کارهای اینترنتی به وجود آورده تا رفتار‌های سایت‌های اینترنتی را زیر نظر داشته باشد تا در صورت بروز رفتار مجرمانه بتواند به سرعت آن را شناسایی و متوقف نماید. پس برای تحقق این هدف، دارندگان کسب و کارهای اینترنتی باید با ثبت نام در سایت ساماندهی و طی مراحل قانونی لوگویی به عنوان مجوز ساماندهی دریافت کنند تا دارای اعتبار قانونی شوند.

 

چرا باید برای اپلیکیشن های خود مجوز بگیریم؟

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و گسترش تجارت الکترونیک جرم و سوء استفاده از رسانه‌های دیجیتالی نیز رو به افزایش است، به همین دلیل سایت ساماندهی برای پیشگیری و شناسایی اعمال مجرمانه به وجود  آمد؛ البته این امر جنبه فرهنگی نیز دارد تا رده سنی و رتبه دهی به محتواهای ارائه شده مورد بررسی قرار بگیرد تا اپلیکیشن‌های ایرانی محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را ارائه دهند و اعمال آن‌ها تحت کنترل سامانه های رسانه‌های دیجیتال باشد. پس لازم است هر کسب‌و‌کار اینترنتی اعم از سایت و اپلیکیشن  در سایت ساماندهی ثبت نام کرده و مجوز خود را دریافت کند تا کسب و کار اینترنتی آن‌ها دارای اعتبار قانونی شود. البته لازم به ذکر است که گرفتن مجوز ساماندهی با فیلترینگ متفاوت است و این دو معقوله هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

 

کدام اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها باید مجوز از سایت ساماندهی بگیرند؟

همه‌ی رسانه‌های کاربر محور، تمامی پایگاه‌های خبری اینترنتی، کلیه فروشگاه‌های اینترنتی، آموزشگاه‌هایی که پس از پایان دوره مدرک اعطا می­کنند، باید از سایت ساماندهی مجوز بگیرند. همچنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که کاربر می­تواند از آن‌ها فایل یا برنامه دانلود کند، همه‌ی سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که بازی‌های رایانه‌ای ارائه می­دهند باید در سامانه ثبت شوند. نکته مهم اینجاست که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تبلیغاتی هم می‌توانند به صورت مستقیم مجوز خود را از سایت ساماندهی اخذ کنند هم می­توانند با انعقاد قرارداد با یک کانون آگهی و تبلیغات که دارای مجوز است، فعالیت کنند.

 

­

آموزش ثبت سایت و اپلیکیشن در سایت ساماندهی به صورت مرحله به مرحله :

در مرحله‌ی اول، شما باید وارد سایت ساماندهی بشوید. پس از ورود به صفحه اصلی، بسته به نوع فعالیت روی گزینه مورد نظر کلیک نمایید اگر می­خواهید سایت خود را ثبت کنید گزینه ثبت وب سایت و اگر قصد ثبت اپلیکیشن خود را دارید گزینه نرم افزارهای موبایلی را انتخاب نمایید.

 

"شروع

 

بعد از انتخاب گزینه مورد نظرتان شما باید به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی در سایت ساماندهی ثبت نام نمایید. در نخستین مرحله ثبت نام شما باید پست الکترونیکی ( ایمیل ) خود را وارد کرده و آن را تایید نمایید.

 

تایید ایمیل در مرحله نخست ثبت نام

تایید ایمیل در مرحله نخست ثبت نام

 

در مرحله‌ی جدید شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید. در تکمیل این فرم بسیار دقت کنید زیرا سایت ساماندهی اطلاعات وارد شده توسط شما را در سازمان ثبت احوال مورد بررسی قرار می­دهد و استعلام می­گیرد و همچنین صحیح بودن شماره تماس شما نیز در مرحله بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس تاکید می­شود اطلاعات خود را به درستی و با دقت وارد نمایید.

 

"مرحله

 

همانطور که در مرحله قبل گفته شد، سامانه ساماندهی باید در مرحله چهارم اطلاعات تماسی که شما در مرحله قبل وارد کردید را مورد بررسی قرار دهد و پس از احراز هویت صحت اطلاعات شما را تایید نماید. (این بررسی حدود ۱۰ دقیقه زمان میبرد.)

 

"استعلام

 

حالا در مرحله پنجم نوبت ثبت آدرس سایت یا اپلیکیشن شماست. در این قسمت شما باید وارد داشبورد سایت شده و سایت خود یا حتی صفحات مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام خود را وارد کنید.

 

"ثبت

 

در مرحله ششم، تشکیل پرونده شما کامل شده است و می­توانید سایت خود را در بخش رسانه‌های من مشاهده کنید. حالا شما باید با کلیک روی گزینه عملیات کلیک کنید و یکی از گزینه‌های تایید فنی را از بین ۴ روش پیشنهادی توسط سامانه انتخاب کنید‌.

بعد از انتخاب گزینه ارسال ( بررسی ) حدودا بعد از ۵ دقیقه در صورت تایید توسط سایت ساماندهی، کد شامد شما را در قسمت عملیات نمایش می­دهد.

 

"ارسال

 

در این گام، اگر سایت یا اپلیکیشن شما توسط سایت ساماندهی تایید و شناسایی شده باشد. کد لوگوی نقره‌ای یا موقت شما توسط سامانه در قسمت عملیات در اختیار شما قرار می­گیرد که می­توانید آن را در صفحه اول سایت خود جهت اعتبار بخشیدن به سایت، آن را قرار دهید.

پس از طی این مراحل شما باید شما باید قسمت درخواست ارزیابی سایت را فعال کنید تا سایت شما برای گرفتن لوگوی طلایی مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرد. در این مدت زمان که حداکثر سه ماه است سایت شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شما در این سه ماه اگر باید مدارکی را ضمیمه پرونده خود کنید می­توانید از قسمت مجوزهای من این کار را انجام دهید. اگر پرونده‌ی شما دارای نقصی هم باشد توسط کارشناسان به شما اطلاع داده خواهد شد که رفع نقص را در پرونده ی خود انجام دهید.

 

"اخذ

 

چنانچه پرونده و سایت و اپلیکیشن شما دچار مشکل نباشد، پس از گذشت حداکثر سه ماه توسط کارشناسان تایید شده و مجوز و لوگوی طلایی کسب‌‌وکار اینترنتی شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت و لوگوی نقره ای شما به لوگوی طلایی تبدیل خواهد شد.

در این مقاله، به توضیح درباره‌ی مباحث پیرامون ثبت اپلیکیشن در ستاد ساماندهی پرداختیم. در ابتدا، تعریف سایت سامانده ای و لزوم ثبت در سایت ساماندهی را توضیح داده و پس از آن به آموزش مرحله به مرحله‌ی فرآیند ثبت یک سایت یا اپلیکیشن در سایت ساماندهی را آموزش دادیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شود.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

1 دیدگاه

  1. زهرا حق جو says:

    سلام وقتتون بخیر شما می تونید برای ثبت نام در سایت ساماندهی کمکمون کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *