اهمیت امنیت اپلیکیشن‌تان و دلیل حیاتی بودن امنیت کافی برای تجارتتان

اهمیت امنیت اپلیکیشن

اهمیت امنیت اپلیکیشن

تکنولوژی رشد ، توسعه اپلیکیشن موبایل و اهمیت امنیت اپلیکیشن در چند سال گذشته خیلی محبوب شده است. در پلتفرم موبایل و به هدف برآورده کردن خواسته‌های مشتری‌ها، اپلیکیشن‌های متفاوتی طراحی شده است. بر اساس گسترش این تمایلات و افزایش تقاضای اپلیکیشن‌های موبایل، هکرها نیز بنا به دلایل زیادی دوست دارند از خدمات آنلاینی که موبایل‌ها ارائه می‌دهند سواستفاده بکنند. الان زمان فرا رسیده که به اهمیت امنیت اپلیکیشن‌ های موبایل پی ببریم و راه‌حلی برای این مشکل بیابیم.

 

اهمیت امنیت اپلیکیشن موبایل را بفهمیم:

هزینه از کار انداختن دستگاه هک شده

بسیاری از موسسه‌ها با پیوستن به عرصه رقابت پویا و برای کاهش هزینه‌های کسب و کارشان، به این فکر افتادند تا از کارمندهایشان بخواهند دستگاه‌های خودشان را سر کار بیاورند. این کار از بعضی لحاظ‌ها می‌تواند مفید باشد ولی از یک لحاظ هم موجب نگرانی است. واقعاً چطور می‌توانید به قابلیت این دستگاه‌ها اعتماد کنید؟ در این جمله منظورمان بدنیتی یا بدخواهی نیست ولی خیلی وقت‌ها حتی کارمندها هم از دستگاه‌های خودشان مطلع نیستند. اگر از چنین دستگاه‌هایی توی محل کارتان استفاده می‌شود امکان در خطر قرار دادن داده‌هایتان را به شدت بالاست

 

حتی خطرها می‌توانند از شبکه‌های دیگر هم باشد

قضیه فقط محل کارتان نیست که کارمندهایتان دستگاه‌های شخصی‌شان را به شبکه وصل می‌کنند. یادتان باشد از آنجایی که این ابزارها وسیله شخصی خودشان است پس آن‌ها را به شبکه‌های دیگر هم وصل می‌کنند. پیکربندی شبکه‌های بیرونی این‌قدر قوی نیست و به راحتی می‌توانند هک می‌شوند. این عامل باعث می‌شود اگر شما هم همین کار را می‌کنید شاید با همین نکته متوجه نیازتان به امنیت اپلیکیشن بشوید.

امنیت اپلیکیشن

امنیت اپلیکیشن

 

هوش تهدید: راه حل جدید اما نه چندان قوی

هوش تهدید بر اساس راه‌حل‌هایی است که توسط متخصصین توسعه یافته‌اند و می‌توانند توی اخطار دادن به کسب و کارها درباره حمله‌های احتمالی برنامه‌ریزی شده کمک بکند. تمام این کار با انطباق یک حالت پیش گستر با نظارت دائمی از فعالیت‌های شبکه و عوامل خارجی است. با وجود مداخله دادن چنین فعالیت‌هایی هنوز به کسب و کارها حمله می‌شود. اما چرا؟ ابزارهای پیشرفته جدید تمام این کارها را ممکن می‌کند.

 

حمله را با حمله جواب بده

حتی با وجود پیدا کردن روشی برای مقابله با هوش تهدید چرا آدم‌ها نمی‌توانند راه‌حلی برای تامین امنیت برنامه‌ها پیدا بکنند؟ این موضوع ما را از عبارت شکار تهدید آگاه می‌کند که پروسه ردیابی نشانگرهای خطر لو رفتن را به کمک سیستم‌های اتوماتیک آشکارسازی خطر انجام می‌دهد. البته خودشان هم توسط تجسس‌ها آنالیز می‌شوند. این از عناصر انسانی است که می‌تواند با تشخیص موارد خلاف قاعده، ناسازگاری‌ها و الگوهایی که استنتاج داده، یک چیز منفی را به عامل مثبت تبدیل بکند. هکرهای اخلاقی توانایی آنالیز کردن اطلاعات را با جزئیات دارند و از آن به عنوان منبعی برای تفسیر و پیش‌بینی پیشامدهای یک ذات تهدید کننده استفاده می‌شود.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *