عصر جدید توسعه اپلیکیشن‌های موبایل- ابزارهای فیزیکی اینترنتی و ربات‌ها

توسعه اپلیکیشن‌های موبایل

توسعه اپلیکیشن‌های موبایل

حرف روز در دنیای تکنولوژی این روزها ابزارهای فیزیکی اینترنتی و ربات‌هاست. ابزارهای اینترنتی به ما کمک می‌کنند تا به دنیایی متصل شویم که در آن می‌توان به هر موضوعی دسترسی پیدا کرد و توانایی انتقال اطلاعات در آن وجود دارد. از آن‌جایی که ربات‌ها به سیستم یادگیری و هوش مصنوعی متصل هستند، پیوستن به آن‌ها به اثر متقابل بر روی انسان هم کمک می‌کند. اپلیکیشن‌های موبایل راهی به سوی پیشرفت و توسعه هردوی این تکنولوژی‌ها هستند. ابزارهای اینترنتی معمولاً اپلیکیشن‌های موبایل را به عنوان یک نقطه اتصال در نظر می‌گیرند، ربات‌ها هم به قابلیت پیام فوری اپلیکیشن‌های موبایل وابسته هستند.

 

اپلیکیشن‌ موبایل و ابزارهای فیزیکی اینترنتی:

وسیله‌های اینترنتی با پردازنده پایین، سیستم عامل تعبیه شده در خود و با پروتکل‌‌ها و سیستم‌های ارتباطی ارائه می‌شوند. این دستگاه‌ها به افرادی که در نزدیکی‌شان هستند، برای اتصال به اینترنت کمک می‌کند. این سیستم شامل زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهایی هم می‌شود که روز سیستم حافظه ابری کار می‌کند و به دریافت و سازماندهی داده‌های دریافت شده از وسیله‌های دیگر کمک می‌کند. علاوه‌ بر این‌ها این ابزارهای اینترنتی، ابزارهایی مخصوص تحلیل و بررسی دارند که باید به آن‌ها اطلاعات داده شود تا آن را تحلیل کنند. آخرین خصوصیتی که به این ابزارهای اینترنتی اضافه شده محصول نهایی مورد استفاده کاربر است که با عنوان اپلیکیشن تعریف می‌شود و به معنی نقطه تعامل کاربرها با همدیگر است. در نهایت پیشرفت اپلیکیشن‌های اندروید معمولاً بر روی بستری از ابزارهای اینترنتی ساخته می‌شود. همچنین شامل داده‌های ورودی و تجزیه و تحلیلی است که بر اساس اپلیکیشن‌های موبایل ساخته می‌شوند.

 

اپلیکیشن‌های موبایل و ربات‌ها:

با توجه به اپلیکیشن‌های موبایل مخصوص به پیام فوری، انتظار می‌رود که ربات‌های گفتگو هم در سال‌های آتی توسعه پیدا کنند. غول‌های تکنولوژی اکنون در حال گسترش ربات‌هایی هستند که به سوی معرفی زیرساخت‌هایی برای گسترش و توسعه برنامه ربات‌ها هدایت می‌شوند.

ربات‌ساز Node.js که خودش بستری‌است برای توسعه‌دهندگان و کمک به آن‌ها در ساخت، آزمایش و انتشار ربات‌ها، توسط مایکروسافت راه اندازی شده است.

ChatScript یک موتور ربات گفتگوی نسل جدید است که با یک چارچوب منابع بی‌انتها برای توسعه‌دهندگان کار می‌کند تا ساخت و استقرار ربات‌های گفتگو را برای آن‌ها آسان کند.

ربات‌های شرکت پاندورا به عنوان یک سرویس آفلاین به توسعه‌دهندگان امکان ساخت، میزبانی و استقرار ربات‌ها را می‌دهد. غول‌های تکنولوژی امکان دسترسی برای تمام توسعه‌دهندگان را فراهم کرده‌اند و به آن‌ها امکان به وجود آوردن یک نوآوری جدید می‌دهند. با توجه به این ربات‌ها انتظار می‌رود در آینده نزدیک این ربات‌ها بر توسعه اپلیکیشن موبایل حاکم باشند.

ابزارهای فیزیکی اینترنتی و ربات‌ها هنوز در مرحله پیشرفت در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های موبایل هستند و هنوز هم راه‌کار‌های ابتکاری بسیاری وجود دارد که در اطراف ابزارهای اینترنتی و ربات‌ها ساخته خواهد شد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *