ساده‌سازی ظاهر اپلیکیشن (گرایشی جدید در طراحی موبایل)

ظاهر اپلیکیشن

ظاهر اپلیکیشن

ساده‌سازی ظاهر اپلیکیشن یک ابداع جدید در زمینه طراحی‌ست. شبیه به طراحی ساده و دو بعدی نیست بلکه خیلی از آن فراتر است. این کار قدم بعدی در اساس طراحی‌های اعمال شده توی اپلیکیشن‌های موبایل در نظر گرفته می‌شود. گرایش جدید طراحی به ساده‌سازی ظاهر به شکل قابل توجه‌ای الگوهای طراحی را تغییر داده و باعث شده اپلیکیشن‌ها خیلی جذاب‌تر به نظر برسند. بعضی از مشخصه‌های ساده‌سازی ظاهر عبارت‌اند از:

  • حذف کردن رنگ‌ها
  • عنوان‌های بزرگتر و برجسته‌تر
  • سادگی در آیکون‌ها.

با توجه به این‌که مشخصه‌های بالا ظاهر اپلیکیشن‌ را برای کاربرها تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که بعضی اپلیکیشن‌ها شبیه به هم به نظر برسند. شباهت در ظاهر اپلیکیشن‌ها می‌تواند به این معنا باید که این اپلیکیشن‌ها متعلق به یک شرکت طراح هستند. در مورد بحث بالا در زیر مثالی می‌زنیم.

ساده‌‌سازی ظاهر بارها و بارها در اینستاگرام با تغییرات زیادی در ظاهر آن برای کاربران آزمایش شد. تغییرها این‌طور در اینستاگرام اعمال شد که پس‌زمینه‌های خاکستری و آبی حذف شدند و به رنگ

سفید و ساده تغییر پیدا کردند. ایکون‌های نوار ابزار پایین اپلیکیشن در گذشته چندان کارایی خوبی نداشتند ولی با توجه به این ساده‌سازی جدید خیلی کارآمدتر شدند. در کنار این‌ها عنوان‌ها هم برجسته‌تر و به رنگ تیره در آمدند و کارایی اَپ با واضح و شفاف‌تر شدنش ساده و رضایت‌بخش شد. طراحی جدید با عملکرد راحت و استفاده از ویژگی‌های خاصش برای کاربر جذاب‌تر هم شد.

این اصلاحات باعث شده اکثریت آن‌ها خیلی شبیه به همدیگر به نظر برسند. ولی ثابت شده که تغییر در  UI موثر و مثبت است. بحث ارائه یا ظاهر اپلیکیشن ‌ها نیست، بلکه کارایی اپلیکیشن‌ها هم حالا خیلی بهبود پیدا کرده است. چیزی که در نهایت اهمیت دارد کاراییست نه ظاهر اپلیکیشن ‌ها. مسئولیت طراحان UI و UX  حالا کمتر شده و فشار زیادی روی‌ آن‌ها قرار ندارد. بزرگترین هدف آن‌ها در زمان طراحی اَپ تمرکز کردن روی ایجاد آن و رساندن بهترین خدمات به کاربر برای استفاده است و حالا دیگر برای اضافه کردن جزئیات بیشتر و کم و زیاد کردن رنگ‌ها وقت هدر نمی‌دهند.

 

برای اطمینان از خلق یک اپلیکیشن جذاب، رعایت کردن نکات زیر را فراموش نکنید:

  • اپلیکیشن تا جای ممکن ساده باشد

پایه اصلی اپلیکیشن را ساده و تک‌رنگ نگه دارید. اضافه کردن رنگ‌های زیاد ظاهر جذابی به دنبال نخواهد داشت. می‌توانید رنگ‌ها را به پس‌زمینه مطالب اضافه کنید، که این باعث می‌شود خواندنش راحت‌تر باشد و پایه ساده‌اش هم زیباتر می‌شود.

 

  • روی آیکون‌ها کار کنید

اطمینان حاصل کنید که آیکون‌ها به صورت جهانی کاربرد دارند و به هیچ‌جه آن‌ها را رنگارنگ نکنید. ساده طراحی کنید. آیکون‌ها باید ساده و به راحتی قابل تشخیص باشند، همین‌طور کوچک باشند و فضای کمتری بگیرند. آیکون‌ها باید بر اساس اولویت از چپ به راست چیده شوند.

 

  • زرق و برق لگوی اَپ خود را افزایش دهید

لگوی اپلیکیشن شما باید پر رنگ و برجسته باشد. این کار باعث می‌شود برند شما بیشتر توی چشم باشد تا در معرض دید چشم‌های بیشتری قرار بگیرد.

 

  • توی عنوان‌ها ابتکار به خرج دهید

عنوان‌ها باید به نسبت بزرگتر، برجسته‌تر و همین‌طور تیره‌تر باشند. این کار نمای بیشتری به متن شما می‌دهد.

 

  • افزایش فضای سفید

میزان فضاهای سفید توی اپلیکیشن خود را افزایش دهید. این کار باعث می‌شود اپلیکیشن جذاب به نظر برسد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *