نکاتی برای انتشار اپ و نحوه انتشار اپ در اپ استور

انتشار اپ در اپ استور

انتشار اپ در اپ استور

خلاصه :

به عبارتی که در قسمت پیش نیازها بیان شد، برای انتشار اپ در اپ استور شما احتیاج به داشتن اکانت گسترش دهندگان دارید. ایجاد چنین حسابی مجانی وجود ندارد و لازم میباشد که شما هزینه هر ساله را پرداخت نمایید.

ولی غیر از  هزینه بر بودن، به علت وجود تحریم ‌ها قابلیت و امکان ایجاد چنین حسابی برای گسترش دهندگان ایرانی نیست

 

نحوه انتشار و پیش نیازهای لازم برای انتشار اپ در هر یک از اپ استورها

 

نحوه انتشار اپ

نحوه انتشار اپ

 

  • دقت داشته باشید که اپ شما با ضوابط اپ استور هم‌سویی دارد.
  • اپ خویش را آزمایش نمایید تا مطمئن گردید فاقد باگ یا این که کرش می باشد.
  • یک حساب دولوپر اپل بسازید.
  • حساب iTunes Connect بسازید.
  • داده های لازم برای اپ خویش را مهیا نمایید (آیکن، اسکرین شات، متا دیتا).
  • اپ خویش را لود نمایید.
  • نسخه نرم افزار خویش را برای باز‌بینی قانونی تثبیت نمایید.
  • اپ را منتشر نمایید.

 

همخوانی اپ با ضوابط اپ استور

 

ضوابط اپ استور

ضوابط اپ استور

 

با بیش تر از ۲٫۲ میلیارد نرم افزار، اپ استور یک گنجینه‌ی وسیع برای صاحبان تلفن‌های هوشمند به حساب می آید و علاوه بر این، مسیری بسیار خوب برای در دسترس قرار گرفتن برنامه‌ها میباشد.

ولی قبل از اینکه گسترش دهندگان بتوانند به مرحله‌ی انتشار اپ برسند، بایستی فهم درستی از ضوابط اپ استور داشته باشند.

اپل قصد دارد هنگامی که اشخاص یک برنامه‌ی مختص را از اپ استور دانلود می کنند مدام مطمئن باشند که‌این برنامه امن میباشد.
به همین علت، قبل از هر چیزی اپ شما بایستی از مرحله‌ی مطابقت و همخوانی با ضوابط اپ استور بگذرد. قسمتی از مورد هایی که بی تردید بایستی رعایت شوند دربرگیرنده موردهای ذیل می گردد

 

ضوابط برای لود اپ

  • نرم افزار نباید دارای محتوای نژادپرستانه، جنسیت زده، جهت گیری مذهبی، مورد های جنسی یا این که داده های دروغین باشد.
  • نرم افزار نمی‌تواند دارای محتوایی باشد که از لحاظ حقوقی وابسته به فرد دیگری میباشد.
    هیچ‌ نوع قابلیت و امکان وارد شدن ضرر و زیان یا این که جراحت فیزیکی برای استفاده کننده وجود نداشته باشد.
  • داده های گسترش دهنده می بایست به طور بی نقص و بروز باشد تا یوزرها قادر باشند برای سوال هایشان با گسترش دهنده رابطه برقرار نمایند.

 

آزمایش کردن اپ در اپ استور

 

آزمایش اپ

آزمایش اپ

 

موضوعی که بدونه هیچ گونه ترسی سبب رد شدن اپ شما می شود وجود باگ میباشد. حتی چنانچه برنامه را بی‌نقص کد نویسی کرده باشید، هنوز هم احتمال وجود باگ صفر وجود ندارد.
انجام دادن آزمایش‌های کامل به شما یاری می نماید، تا مطمئن گردید اپ عملکردی استوار داراست و هیچ گونه باگ یا این که کرشی صورت نخواهد داد.
علاوه بر این مهم میباشد که بی تردید اپ خویش را روی دستگاه‌ های گوناگونی او اس مانند آیفون، آیپد و آیپاد آزمایش نمایید، تا مطمئن گردید اپ روی دستگاه‌های مختلف با سایزهای گوناگون کارایی قابل قبولی داراست.
می بایست مطمئن گردید که اپ شما روی سایزهای گوناگون صفحه نمایش به‌ خوبی نمایش داده میشود. غیر از گرفتن تاییده از اپ استور، بایستی مدام مطمئن گردید که اپ شما یوزر پسند میباشد و یوزرها تجربه‌ی عالی از فعالیت با آن دارا‌هستند.

 

ایجاد حساب دولوپر اپل

 

 

حساب دولوپر اپل

حساب دولوپر اپل

 

به عبارتی که در قسمت پیش نیازها بیان شد، برای انتشار اپ در اپ استور شما احتیاج به داشتن اکانت گسترش دهندگان دارید. ایجاد چنین حسابی مجانی وجود ندارد و لازم میباشد که شما هزینه هر ساله را پرداخت نمایید.
ولی غیر از  هزینه بر بودن، به علت وجود تحریم ‌ها قابلیت و امکان ایجاد چنین حسابی برای گسترش دهندگان ایرانی نیست و پرداخت مبلغ دلاری نیز بی تردید با اختلال خاص خود روبرو میباشد.
خوشبختانه برای برطرف کردن این خلل راه و روشی موجود هست و شما تحت عنوان یک گسترش دهنده‌ ی ایرانی میتوانید برای ایجاد حساب دولوپری از مجموعه فرادیتا یاری بگیرید.

مجموعه فرادیتا باتجربه ‌ای بزرگ در خصوص ارائه سرویس های بین المللی به ایرانیان، میتواند با ارائه‌ی اکانت گسترش دهندگان دارای اعتبار به شما در انتشار اپ خویش و معرفی آن به بازار جهانی یاری دهد.

 

ایجاد اکانت iTunes Connect برای مدیریت بهتر اپ خویش

 

اکانت iTunes Connect

اکانت iTunes Connect

 

iTunes Connect ابزار بسیار مهمی میباشد که به شما یاری می نماید، کلیه ی اپ خویش را مدیریت نمایید. با داشتن یک حساب گسترش دهندگان اپل، دسترسی به‌این ابزار  برای شما آماده خواهد شد.

پیش از اینکه بتوانید اپ در اپ استور لود نمایید، می بایست در iTunes Connect یک رکورد ایجاد نمایید. این رکورد مشتمل بر همه ی داده های مایحتاج برای مدیریت اپ، در نحوه ی انتشار اپ و پخش آن در اپ استور می گردد.

 

فراهم سازی داده های مورد نیاز برای انتشار اپ

پیش از اینکه موفق به انتشار اپ در اپ استور گردید، لازم میباشد گروهی از داده های مایحتاج برای انجام این فعالیت را گردآوری نمایید. این داده ها مشتمل بر موردهای ذیل می گردند:

  • یک آیکونیک
  • اسکرین شات
  • متادیتا

آیکن برنامه‌ی شما در قسمت های گوناگون اپ استور نشانگر برنامه‌ ی شما است و تایید گرفتن برای انتشار اپ، فارغ از داشتن آیکن امکان پذیر نمیباشد.
آیکن اپ شما بایستی دیدنی و یوزر پسند باشد، می بایست به فرمت JPG یا این که PNG با دست کم رزولوشن ۷۲ دی پی آی و با فضای رنگی RGB باشد و اطراف تصویر نباید گرد باشد. 

علاوه بر این شما می بایست یک یا این که چندین اسکرین شات یا این که پیش نمایش از دور برنامه‌ی خویش بیش تر نمایید، تا یوزر بتواند با آن ها رابطه برقرار نماید و با برنامه آشنا شود. پیش نمایش اپ شما میتواند تصویر یا این که یک کلیپ کوتاه باشد .

وضعیت ایده آل این میباشد که شما پنج اسکرین شات و دستکم یک ویدیو برای اپ خویش فراهم نمایید. علاوه بر این شما بایستی توضیحات کامل به و تمام متادیتا ‌های مورد نیاز  را فراهم نمایید.

 

مورد های متادیتا برای انتشار اپ

  • اسم اپ
  • شماره‌ی نسخه
  • دسته‌بندی اپ
  • یک توضیح کامل با جزئیات
  • کلیدواژه‌های فرعی

یکی دیگر از قسمت هایی که امکان دارد به رد شدن اپ شما منجر گردد قسمت دیسکریپشن یا این که توضیحات میباشد.
تلاش نمایید درین قسمت خصوصیت‌ های حقیقی و واقعی اپ خویش را اسم ببرید. مرحله‌ی پایان، قبل از انتشار اپ، این میباشد که اپ خویش را آرشیو نمایید. آرشیو کردن به شما این قابلیت و امکان را میدهد که اپ خویش را با بقیه داده های ضروری دیباگ را در یک باندل ذخیره سازی نمایید.

 

بارگذاری اپ در اپ استور

 

بارگذاری اپ در اپ استور

بارگذاری اپ در اپ استور

 

هنگامی که همه ی جزئیات لازم در خصوص اپ  را در iTunes Connect وارد کردید، میتوانید یک فیلد از اپ خویش را با به کارگیری از ابزاری مانند Xcode لود نمایید.

هنگامی که یک رکورد از نرم افزار خویش در iTunes Connect ساختید میتوانید آیتم‌ آپلود را در قسمت My Apps مشاهده کنید.
موقعیت نرم افزار در‌این قسمت می بایست در وضعیت Prepare for Submission در بیاید و کلیک بر روی آن به شما قابلیت و امکان مشاهده و بازنویسی اپ را میدهد.
برای لود اپ در iTunes Connect در قسمت Archives، فولدر آرشیو مد لحاظ را تعیین نمایید و بر روی Upload to App Store کلیک نمایید.
چنانچه تمامی کارها  به درستی صورت پذیرد کد اپ به سرور اپل ارسال می گردد. اپ شما برای اعتبار سنجی بازنگری می گردد و چنانچه خللی بوجود آید خطا submission failure تثبیت می شود.  

قبل از انتشار اپ در اپ استور می توانید، از قابلیت و امکان TestFlight به کارگیری نمایید، تا یک ورژن ‌بتا از اپ خویش را برای آزمایش کنندها منتشر نمایید.

پس از اعتبار سنجی نخستین شرایط، برنامه شما به Waiting for Review تغییر می کند که‌این مرحله قادر است بین ۱ تا ۳ روز زمان ببرد.

چنانچه برنامه‌ی شما ریجکت شود می توانید در قسمت Resolution Center با اپل رابطه برقرار نمایید و ایرادات برنامه را رفع نمایید.

 

انتشار اپ در اپ استور

 

انتشار اپ در اپ استور

انتشار اپ در اپ استور

 

هنگامی که اپ شما باز‌نگری و تایید شد، می توانید حالت دستی یا این که اتومات را برای انتشار اپ تایید گردیده‌ی خویش گزینش نمایید.
چنانچه حالت اتومات را گزینش نمایید، نسخه شما طی یک بازه زمانی ۷ روزه برای یوزرها به طور رندوم قابل دسترس می باشد.

چنانچه حالت دستی را گزینش نمایید، با کلیک بر روی مورد Release your app در مدت یک ساعت الی یک روز میتوانید اپ خویش را منتشر نمایید.

 

معمولی ترین و سریع ترین نحوه  برای انتشار اپ در اپ استور

همانگونه که قبل تر بیان شد، گسترش دهندگان ایرانی برای انتشار اپ در اپ استور با موانعی مواجه میباشند.
پیش نیاز نشر برنامه در‌این مارکت، داشتن اکانت گسترش دهندگان میباشد. فارغ از مشاجره مشکلات پرداخت دلاری، به علت وجود تحریم ها علیه کشور ایران، ایجاد این اکانت برای گسترش دهندگان ایرانی نیست. ولی این به آن معنا نمی باشد که داشتن اکانت دولوپری در کشور ایران نشدنی میباشد!

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *