تفاوت اپ استور های داخلی و خارجی

اپ استور

اپ استور

خلاصه :
در این محتوا راجع به نحوه کار تفاوت اپ استور های داخلی و خارجی صحبت می‌کنیم و سپس چگونگی شروع فعالیت با این برنامه و همچنین دانلود در این برنامه به چه نحو است را موردبحث قرار می‌دهیم؛ و درنهایت دانلود خودکار از اپ استور که فعالیت بسیار پرکاربردی است و خوب است راجع به آن دانستنی‌های لازم را بدانیم را می‌گوییم. سرانجام تفاوت‌های بین اپ استور های داخلی و خارجی را در حد گنجایش محتوا بررسی خواهیم نمود

 

نحوه کار اپ استور

اپ استور یا اپل استور بزرگ‌ترین محیط جهت بارگیری اپلیکیشن در جهان امروز است که بر روی سرورهای اپل موجود است. این مرکز دانلود قادر است نزدیک به یک‌میلیون و پانصد هزار اپلیکیشن را دانلود کند؛ و این اپ ها یا هزینه دارند و یا رایگان هستند؛ و نزدیک به ۳۶% این اپ ها هزینه‌ای ندارند. ولی تمام اپ های موجود در اپ استور مثل خدمات دیگر کمپانی اپل باید با اکتیو کردن اپل آیدی باشد.

فعال کردن اپل آیدی به دو شیوه ممکن است،

  • ساخت اپل آیدی بدون هزینه البته با تبعیت از توصیه‌ها و اصل‌های مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده است؛ که کم سخت و هزینه‌بر از لحاظ زمانی است.
  • خرید اپل آیدی از قبل ساخته شده است؛ که صدالبته این شیوه موردپسند است زیرا روشی سریع و راحت برای اکتیو شدن اپل آیدی است.

 

چگونگی شروع فعالیت اپ استور

بعد از اینکه اپل آیدی فعال شد، کد شناسه را که در قسمت تنظیمات گوشی خود قرار دارد پیدا و Sign in شود در iTunes & App Store و کد شناسه یا اپل آیدی خود را وارد کند. پس از ورود اپل آیدی اپ استور روی گوشی آیفون شما قابل اجرا است. اگر این کار یعنی ایجاد اپل آیدی را در گذشته انجام داده‌اید دیگر دوباره نیازی به ساختن اپل آیدی نیست؛ و همان اپل آیدی سابق بر روی سیستم‌های مختلفی که مربوط به همان یک نفر است قابل استفاده است.

حال با اجرای اپ استور از قسمت Categories می‌توان اپ ها را بر اساس موضوع طبقه‌بندی نمود.

همچنین گزینه Featured تمامی اپ ها و بازی‌های خاص را برای شما نمایان می‌کند؛ بنابراین به کمک این مواردی که نام‌برده شد می‌توانید به بهترین مدل ممکن از اپ استور بهره ببرید. گزینه Top Charts برترین و محبوب‌ترین بازی‌ها و اپ ها را به ترتیب میزان بارگیری (دانلود) برای شما نمایش خواهد داد. قسمت یافتن مطلب دلخواه یا همان جستجو نیز مثل تمامی نرم‌افزارها برای جستجوی اپ دلخواه کاربران در اپ استور نهاده شده است. همچنین Best New App و Best New Game هم به‌روزترین و برترین اپ ها و بازی‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورند.

 

تفاوت اپ استور های داخلی و خارجی

تفاوت اپ استور های داخلی و خارجی

 

دانلود از اپ استور

برای اینکه بتوانیم از اپ استور دانلود کنیم بسیار ساده و راحت ابتدا عمل جستجو را انجام می‌دهیم تا برنامه یا بازی و مطلب موردنظر را بیابیم و هنگامی‌که به موضوع جستجو شده دست یافتیم کافی است روی دکمه Get کلیک کنیم؛ و اپ آغاز می‌شود به دانلود شدن که تا اتمام کامل این فرآیند آیکن برنامه دانلود شده کم‌رنگ و غیرفعال است. به‌محض دانلود شدن کامل این گزینه پررنگ خواهد شد و بر روی دستگاه قابل اجرا است.

اپ های دریافتی در اپ استور باید در همان‌جا نیز بروز رسانی شوند؛ یعنی اگر فایلی را با فردی به اشتراک نیز گذاشته باشید باز در سیستم دیگر قادر به بروز رسانی نیست.

دانلود خودکار در اپ استور به چه نحو است؟

اگر در دستگاه خود وارد قسمت iTunes & App Store شوید با قسمتی به نام Automatic download روبرو می‌شوید. اگر شما فردی بادانش کافی و طرفدار محصولات اپل باشید. به‌طور حتم در همه دستگاه‌های اپل خود یک اپل آیدی مشترک را جهت به کار بردن از سرویس‌های کمپانی اپل اکتیو کرده‌اید. تا بتوانید دانلود را به‌راحتی از آن انجام دهید. در این موارد اگر اپ استور یکی از دستگاه‌ها تیک خودکار دانلود را برای اپ ها گذاشته باشد می‌توانید همه برنامه‌هایی که در دستگاه‌های دیگر نیز دانلود می‌شود را به‌طور خودکار بر روی همین سیستم نیز بارگیری کنید. درنهایت توصیه می‌کنیم قسمت دانلود خودکار دستگاه را غیرفعال نگه‌دارید.

همچنین اگر گزینه به‌روزرسانی را فعال کنید در صورت موجود بودن ورژن های جدید به‌طور خودکار وارد برنامه‌های دانلود شده و از اپ استور به‌روزرسانی خواهند شد.

 

تفاوت اندروید (Android) و آی او اس (iOS)

امروزه مشاهده می‌شود اکثر اپ استورها به‌صورت اختصاصی روی سیستم‌های android کار می‌کنند؛ و تفاوت اندروید و ios را به در ذیل شرح می‌دهیم؛

  • پرکاربرد بودن اندروید تا سال ۲۰۱۸ حاکی از شرکت این سیستم‌عامل در بازار تا ۵۴ درصد بوده است.
  • در دسترس نبودن سیستم‌عامل‌های آی او اس به دلیل هزینه‌های بسیار بالا برای کاربران نسبت به اندروید است.
  • محدودیت و حساسیت‌های بالای کمپانی اپل در مقایسه با سیستم‌عامل اندروید است.

به‌طور مثال سیستم‌عامل اندروید بر روی دستگاه‌های سامسونگ و ال‌جی تا تلفن‌های موتورولا و … نصب گردیده است.

و درنهایت تولیدکنندگان این نرم‌افزارها و استفاده‌کنندگان از این نرم‌افزارها به‌طور حتم خود را به فروشگاه‌های پلی استور و اپل استور پایبند نمی‌دانند. چنانچه اپ به نامی باشید باید از اپ استور های برند خوب در پیشرفت کارتان استفاده کنید و مشتریان با اپ شما راحت کار کنند و جدا از نوع اپ باید با آن تعامل داشته باشند.

هزینه‌های هنگفتی از اشتراک یک اپ در بازار به دست می‌آید که همین امر باعث تولید بیشتر اپ استور های داخلی و خارجی و همچنین حالت رقیب گونه‌ای بین آن‌ها شکل‌گرفته است.

زیرا درآمد این کار فوق‌العاده زیاد است؛ و پول اصلی این کار از اشتراک اپ ها و پورسانت فروش آن‌ها یا به‌صورت رایگان یا غیر رایگان از پرداخت‌های درون برنامه‌ای به دست می‌آید. همین امر سبب تولید اپلیکیشن های جدید می‌شود. بسته شدن پلی استور برای بازار داخل کشورمان بسیار به نفع تولیدکنندگان اپ های داخلی بود.

 

اپ استورهای داخلی 

  • کافه بازار ابتدا به دنبال یک پروژه دانشگاهی تولید شد که همگان استقبال فراوانی را از این اپ ساخت داخل کردند. امروزه این برنامه جزء محبوب‌ترین و بهترین مارکت های اندروید در جهان به شمار می‌آید؛ و دارای ارزشی به‌اندازه ۲۹ میلیون دلار است.
  • دیجی کالا نیز از باارزش‌ترین کمپانی داخلی شکل گرفت و در بین نمونه‌های داخلی پلی استور بسیار توسعه یافت.
  • ایران سپس نیز در روزهای نخست فقط برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ امکان‌پذیر بود ولی بعد از آپدیت نهایی به ازای همه گوشی‌های همراه قابل اجرا شد.
  • مایکت که از سابقه بسیاری برخوردار است نیز توانسته مشتریان خود را راضی کند.
  • پارس هاپ که جامع‌ترین مارکت داخلی است و شامل رابط کاربری فوق‌العاده چشم‌نواز و خوبی است نیز در بین کاربران کاملاً جاافتاده است.
  • کندو به دلیل اینکه بر جای مارکت های پلی استور و کافه بازار بنشیند تولید شد اما به دلیل ضعیف بودن سرورها و طراحی ضعیف بسیار کم‌رنگ شده است که نامی از آن شنیده نمی‌شود.
  • پلازا نخست با نیروی هرچه تمام شروع به کارکرد ولی به دلیل ریختن برنامه‌ها در دیتابیس خود سرعت آن کم شد و بروز رسانی‌ها با سرعت بسیار پایین انجام می‌شد؛ که باعث شد قدرت اول را نداشته باشد.
  • اپینیک که بسیار کم نام آن به گوش کاربران خورده است. این مارکت اندرویدی در سال ۱۳۹۲ شروع به کارکرد که هنوز نتوانسته در بین کاربران جا بیفتد و این نیز شاید به دلیل طبقه‌بندی‌های نامناسب در اپینیک است.

حال در این اپ استور های داخلی و خارجی پارامترهای متفاوتی موردبررسی قرار گرفت که در هریک برترین و بدترین شرح داده شد. درنهایت این شما کاربر گرامی می‌بایست با توجه به توضیحات در انتخاب بهترین اپ تصمیم‌گیرنده باشید.

جمع‌بندی: چنانچه از کاربرانی هستید که سرور سرعت‌بالا و بروز رسانی اپلیکیشن ها برای شما مهم است باید به اپ استور های ایران اپس و مایکت بروید، اما اگر شکل جذاب یک برنامه مدنظر شما است باید پارس هاب را برگزینید؛ و درنهایت اگر تمام این موارد را می‌خواهید بازار به شما پیشنهاد می‌شود.

 

اپ استور

اپ استور

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *