دلایلی که موفقیت اپلیکیشن یک کسب و کار را تضمین می کند؟

موفقیت اپلیکیشن

موفقیت اپلیکیشن هدفی است که هر توسعه دهنده اپلیکیشن در ابتدا و آغاز فرآیند تولید و توسعه قصد دارد به آن برسد. توجه به این نکته مهم است که قبل از توسعه اپلیکیشن خود به آنچه که می خواهید با ارائه اپلیکیشن خود به آن دست یابید را ابتدا خوب مشخص کنید. روند استفاده از اپلیکیشن های مختلف در سال هایی که پشت سر گذاشتیم در سرتاسر دنیا مخصوصاً کشور ما رو به فزونی داشته است.

کسب و کارهای مختلف اعم از کسب و کارهای سنتی و کوچک و بزرگ علاقه زیادی به استفاده از اپلیکیشن برای پیشبرد اهداف خود و تعامل بیشتر با مشتریان از خود نشان داده اند. در این بین آنچه که حائز اهمیت است این است که تا چه اندازه می توان به موفقیت اپلیکیشن در این عرصه ها امیدوار بود. سوالی که پیش می آید این است که چه دلایلی وجود دارد که ما شاهد موفقیت اپلیکیشن در یک کسب و کار هستیم. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با برخی از مهمترین دلایل موفقیت اپلیکیشن ها در حوزه های مختلف کسب و کار آشنا کنیم.

 

 موفقیت اپلیکیشن

 

دلایل مختلف برای موفقیت اپلیکیشن

  • تحقیقات بازار و مخاطبان

تحقیق در مورد بازار هدف و شناخت مخاطبان یکی از اولین و مهم ترین کارهایی است که می تواند به شما در موفقیت اپلیکیشن کمک زیادی کند. اگر تحقیقات بازار و شناخت مخاطبان را به خوبی انجام داده باشید آن موقع است که اپلیکیشنی را طراحی و روانه بازار خواهید کرد که برای مخاطب شما کاربردی بوده و نیاز او را برطرف خواهد نمود. باید ببینید که بازار هدف شما چیست. این که یک ایده خوب داشته باشیم و مطمئن باشیم که موفق می شویم گمانی نادرست است. باید بررسی کنیم که آیا اپلیکیشنی که می خواهیم تولید کنیم اصلا بازار و رقیب دارد و اگر اپلیکیشن مشابه در بازار وجود دارد تا چه اندازه اپلیکیشن شما می تواند نیاز کاربر را بیشتر از رقبای شما برآورده کند و او را به سوی خود جذب نماید.

 

  • تجربه کاربر (UX) قوی

از دیگر دلایلی که تا حد بسیار زیادی می تواند به یک اپلیکیشن موفق کمک کند توجه به تجربه کاربری یا ux است. تجربه کاربری در طراحی نرم افزار های مختلف موبایل و اپلیکیشن ها باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد. برای مثال باید در نظر بگیرید که اپلیکیشن شما تا چه حد می تواند کارایی و سودمندی برای کاربر شما داشته باشد. باید بتوانید برنامه ای طراحی و به بازار عرضه کنید که حس لذت و رضایتمندی در کاربر و مخاطب هدف ایجاد کند. تجربه کاربری یعنی این که کاربر در هنگام استفاده از اپلیکیشن حس خوبی داشته باشد. کاربری برنامه برای او آسان و راحت باشد. به راحتی بتواند با ظاهر و نحوه کارکرد برنامه ارتباط برقرار نماید.

 

موفقیت اپلیکیشن

 

تجربه کاربری خوب از دلایل موفقیت اپلیکیشن

  • سازگاری

از دیگر عوامل مهم در موفقیت اپلیکیشن سازگاری آن ها است. این اپلیکیشن ها باید بتوانند روی دستگاه های هوشمند مختلف به خوبی نصب و اجرا شوند. از تبلت ها گرفته تا موبایل و تلویزیون و… باید بتوانند به خوبی اپلیکیشن مورد نظر را اجرا کنند و کوچکترین مشکلی با اجرای برنامه مورد نظر نداشته باشند. یک توسعه دهنده باید سازگاری اپلیکیشن را مد نظر قرار دهد. برای این که به موفقیت اپلیکیشن در دستگاه های مختلف دست یابید باید یک رابط کاربری منعطف طراحی کرده و برنامه شما به گونه ای باشد که با پیکر بندی های متفاوت صفحه نمایش و سخت افزار دستگاه مورد نظر سازگاری لازم را داشته باشد تا بتوانید شاهد موفقیت برنامه خود باشید.

 

  • ایجاد ارزش در مخاطب

باید در خلق اپلیکیشن خود به ایجاد ارزش در مخاطب توجه کافی داشته باشید. ایجاد ارزش در مخاطب را از چهار جنبه کاربردی می توان مورد بررسی قرار داد. اول این که برنامه و اپلیکیشن شما باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. دوم این که موفقیت اپلیکیشن شما تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که تا چه حد می تواند بر روی احساس مخاطب اثر بگذارد و او را با خود همراه کند. سوم این که باید به این نکته توجه کنید که اپلیکیشن شما تا چه حد و چگونه می تواند در زندگی مخاطب تحول ایجاد نماید. در نهایت این که اپلیکیشن شما تا چه حد می تواند زندگی دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. توجه به این عوامل در موفقیت اپلیکیشن نقش به سزایی دارد و می توان گفت شما برای مخاطب خود ارزش ایجاد کرده اید.

 

  • مدیریت اپلیکیشن و نظارت بر آن

به عبارت ساده، مدیریت برنامه ها فرایند مدیریت برنامه ها در طول چرخه عمر آنها است. شما باید در طول چرخه عمر اپلیکیشن که از طراحی تا بهینه سازی و تحویل به مشتری را شامل می شود همواره به مدیریت و نظارت بر کارکرد اپلیکیشن بپردازید.

 

  • بر قراری ارتباط با کاربران نهایی

نه تنها در موفقیت اپلیکیشن طراحی شده بلکه برای هر کسب و کاری برقراری ارتباط با کاربر نهایی یک استراتژی کلان به شمار می رود. این کار می تواند منجر به رضایت مشتری شده و  در نهایت به کسب سود و درآمد شما کمک زیادی کند. بنابراین باید استراتژی و رفتارهایی مورد توجه قرار گیرد که کاربر نهایی شما بتواند یک ارتباط دو سویه با شما داشته باشد. باید بتوانید با کاربران نهایی شما که همان مشتریان شما هستند و به شما سود می رسانند ارتباط درست و تعامل خوبی برقراری کنید. بهتر است این ارتباط دو طرفه باشد. و به سوال ها و نیازهای آن ها پاسخ دهید.

 

موفقیت اپلیکیشن

 

برقراری ارتباط با کاربر نهایی از دلایل موفقیت اپلیکیشن

مطمئنا در سایت های مختلف با لیست اپلیکیشن های مختلف روبرو بوده اید. برای مثال در مارکت هایی مانند مایکت، بازار و یا در مارکت گوگل پلی لیست هایی وجود دارد که اپلیکیشن های مختلف را با توجه به حوزه کاری و خدماتی که ارائه می دهند در یک لیست قرار داده اند. موفقیت اپلیکیشن ها می تواند برای صاحبان مشاغل ایجاد ارزش افزوده نماید. مزیت های زیادی که برای یک کسب و کار در بازار دیجیتال و آنلاین امروز می تواند فراهم آید تا حد زیادی به موفقیت اپلیکیشن در آن حوزه کسب و کار بستگی دارد.

اما باید توجه کرد که با توجه به کاربرد و کارکرد اپلیکیشنی که تولید می شود معیارهای موفقیت اپلیکیشن می تواند متغیر باشد. برای مثال یکی از این معیارها می تواند کمیت باشد. یعنی این که اپلیکیشن ما چقدر توسط مخاطبان دانلود شده و چند درصد مشتری های ما آن را دانلود کرده اند و آمار استفاده از اپلیکیشن چقدر بوده است. یا اگر موفقیت اپلیکیشن را از معیار درآمد بخواهیم بررسی کنیم باید ببینیم اپلیکیشن ما چقدر توانسته است از طرق مختلف به کسب درآمد منجر شود برای مثال این معیار می تواند از طریق فروش خدمات یا پرداخت درون برنامه ای و سایر روش های درآمد زایی مورد بررسی قرار گیرد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *