۲۰ وب ‌سایت برای فروش و چاپ کتاب ‌هایتان

فروش و چاپ کتاب

«اگه توی یه کاری خوبی، هیچ وقت اون رو مفتی انجام نده.» این معروف‌ترین جمله فیلم «شوالیه تاریکی» است – والبته چیزی که من آن را کاملاً قبول دارم. اگر در حوزه خاصی متخصص هستید، می‌توانید علمتان را در ازای دریافت پول با دیگران به اشتراک بگذارید. در دنیای اینترنت محور امروز، یک کار فوق‌العاده که می‌توان انجام داد نوشتن و فروش و چاپ کتاب ای‌بوک است.

تمام کاری که باید بکنید تولید محصولی با کیفیت و بعد به فکر پیدا کردن قیمت معقولی برای فروش آن است. بخش اول کاملاً به شخص شما بستگی دارد اما برای بخش دوم، سرویس‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک بکنند.

در این مقاله لیستی از بیست وب سایت آمده است که می‌توانند همراه با مدیریت پروسه سخت خرید ، فروش و چاپ کتاب پذیرای شما باشند و به فروش ای‌بوکتان کمک بکنند. حتی بعضی از آن‌ها اجازه می‌دهند ۹۰-۱۰۰ درصد قیمت فروش را برای خودتان نگه دارید.

 

 

Payhip

Payhip یک وب سایت ای‌کامرس است که به ارائه تمام محصولات دیجیتالی قابل دانلود را از جمله ای‌بوک می‌پردازد. می‌توانید به صورت رایگان یک صفحه شخصی‌سازی شده فروش در Payhip ایجاد کنید. این سایت به شما ابزاری مثل برنامه‌های مشارکت در فروش، دکمه‌های اشتراک‌گذاری‌های تخفیف، کوپن و گزینه‌های قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیری برای فروش محصولتان در اختیارتان می‌گذارد. Payhip فقط پنج درصد از فروشتان را نگه می دارد – ساده بود. مگر نه؟

فروش و چاپ کتاب

 

 

Amazon Kindle Direct Publish

به راحتی می‌توانید به صورت رایگان، ای‌بوکتان را در بزرگترین فروشگاه آنلاین، یعنی آمازون، به فروش برسانید. البته که می‌توانید به کمک آمازون کتاب‌تان را  بهافراد زیادی عرضه کنید و هفتاد درصد از قیمت فروش به شما می‌رسد.

فروش و چاپ کتاب

 

 

Blurb

Blurb ابزارهای قابل اعتمادی برای ایجاد یک ای‌بوک عالی در اختیارتان می‌گذارد. می‌توانید ای‌بوک‌هایی reflowable یا ای‌بوک‌هایی طرح ثابت ایجاد بکنید. Blurb به صورت خودکار کتاب را به فرمت انتخابی شما تبدیل می‌کند. می‌توانید کتاب‌هایتان را در بازارهای مختلفی از جمله Blurb، آمازون و Apple i Books Store به فروش برسانید.

 

 

Lulu

Lulu راهنمای کاملی برای ایجاد و فرمت کردن ای‌بوک‌هایتان ارائه می‌دهد و بعد آن‌ها را به فرمت EPUB یا PDF تبدیل می‌کند. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را بکنید، Lulu در ازای هزینه خیلی کمی به شما خدماتی برای انجام این کار به شما پیشنهاد می‌دهد. و ای‌بوک‌هایتان در انتشارات مختلف، با حق تالیف پیشنهادی هر انتشارات، فروخته شوند.

 

 

Nook Press

بارنز اند نوبل، این ابزار خود انتشار را برای نوشتن و انتشار ای‌بوکتان پیشنهاد می‌دهد. NOOK Press برای انتشار ای‌بوکتان تمام ابزارها را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. ای‌بوک ایجاد شده برای میلیون‌ها خواننده NOOK Press و بارنز اند نابل منتشر خواهد شد. برای جزئیات بیشتر می‌توانید به صفحه  NOOK Press FAQ مراجعه کنید.

 

 

Kobo Writing Life

 Kobo یک پلتفرم واقعاً ساده برای انتشار ای‌بوک‌هایتان است و به شما اجازه می‌دهد ای‌بوکتان را طی پنج گام منتشر کنید. در وب سایت Kobo می‌توانید کتاب‌هایتان را برای میلیون‌ها خواننده منتشر بکنید. Kobo برای تولید و انتشار ای‌بوک‌هایتان هزینه‌ای نمی‌گیرد اما درصدی از فروش را نگه می‌دارد.

 

 

Smashwords

Smashwords با انتشار کارتان در چندین توزیع کننده از جمله Kobo Barnes & Noble و OverDrive و Smashwords به آن فرصت بزرگی برای دیده شدن می‌دهد. برای پروسه انتشار هیچ هزینه‌ای گرفته نمی‌شود و برای محافظت و فرمت ای‌بوکتان ابزارهای رایگانی در اختیارتان می‌گذارد. و حتی ۸۰ درصد حق تالیف از Smashwords و ۶۰ درصد از بقیه توزیع‌کننده‌ها می‌گیرید.

فروش و چاپ کتاب

 

 

PayLoadz

PayLoads نیز ابزارهای عالی برای میزبانی ای‌بوک‌هایتان و فروش آنلاین آن‌ها ارائه می‌دهد. صفحات دانلود رمزگذاری شده، دکمه‌های قابل اشتراک‌گذاری و کتاب‌های لیست‌کذاری شده در مزایده‌های eBay و برنامه‌های مشارکت در فروش دریافت می‌کنید. هزینه‌های PayLoads برای هر ماه ۱۹٫۹۵ دلار بعلاوه ۲٫۹ تا ۴٫۹ دلار برای هر فروش است.

 

 

E-junkie

یک سرویس گسترده برای میزبانی ای‌بوک‌هایتان است و تمام کارهای سختِ فروش آن‌ها برایتان انجام می‌دهد. می‌توانید یک صفحه فروش برای ای‌بوکتان ایجاد کنید و از ابزارهای قدرتمندی مثل پشتیبانی‌های چندگانه پرداخت، برنامه‌های مشارکت در فروش، فضای حافظه محافظت شده، پیشنهادهای تخفیف و مدیریت فهرست، ایجاد مجموعه، گوگل آنالیتکس و گزینه‌های دیگر استفاده کنید. E-Junkie بر اساس نیازهایتان ماهیانه هزینه‌ای دریافت می‌کند

 

 

Selz

Selz بسته‌های شخصی‌سازی شده با کیفیتی را برای ایجاد فروشگاه خودتان و فروش محصولاتتان به شما ارائه می‌دهد. با یک اکانت رایگان، می‌توانید پنج مورد لیست کنید و به ابزارهایی مثل ویجت‌ها، محافظت در برابر کلاهبرداری‌ها، ابزارهای آنالیتیکس و دسترسی پیدا بکنید. با پرداخت حق عضویتش که از ۱۲٫۹۹دلار شروع می‌شود توانایی استفاده از آیتم‌های نامحدود و صفحات شخصی‌سازی شده‌ای بر اساس علایقتان پیدا می‌کنید.

فروش و چاپ کتاب

 

 

Gumroad

Gumroad یک پلتفرم خیلی منعطف برای setup فروشگاه آنلاین است و به شما اجازه می‌دهد که فروشگاهتان را بر اساس علایقتان شخصی‌سازی کنید و فرصت‌های فروش جالبی در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید زیرمجموعه، عضویت و فرصت فروش مستقیم ایجاد بکنید و از مزایای بیشتری بهره ببرید، در مواقع خاص تخفیف بگذارید، مدیریت حقوق دیجیتالی شخصی‌سازی شده و کارهای دیگری انجام بدهید. هزینه تمام این کارها ماهی ده دلار و فقط ۳٫۵ درصد هر فروش است.

فروش و چاپ کتاب

 

 

Booktango

Booktango یک سرویس رایگان است که حتی برای انجام فروش‌ها هزینه‌ای نمی‌گیرد. می‌توانید ای‌بوک‌هایتان را رایگان آپلود کنید و صد در صد دریافتی را نگه دارید. اما اگر از کاور سفارشی‌شان استفاده بکنید باید هزینه‌ای بپردازید. Booktango ای‌بوک‌ها را در فروشگاهش و دیگر خرده فروشی‌ها به فروش می‌رساند.

فروش و چاپ کتاب

 

 

Clickbank

Clickbank یک شبکه قوی مشارکت در فروش از ۵۰۰۰۰۰ بازار دارد که مطمئناً فروشتان را بالا می‌برد. همچنین وب سایت فروش محصولات هم دارد و به شما توانایی ایجاد فرم‌های شخصی‌سازی شده، عضویت و محافظت در برابر کلاهبرداری‌ها و خیلی چیزهای دیگر می‌دهد. یا می‌توانید ۵۰ درصد حق امتیاز را برای خود نگه دارید و یا اینکه یک بار ۴۹٫۹۵ دلار برای فروشگاهتان بپردازید و برای هر معامله ۷٫۵ درصد آن را پرداخت کنید.

فروش و چاپ کتاب

 

 

BookBaby

BookBaby در میان این لیست یک سرویس کاملاً گران محسوب می‌شود اما خدمات فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد و می‌گذارد ۱۰۰ درصد فروش را برای خودتان نگه دارید. از نوشتن، فرمت دهی و طراحی گرفته تا توزیع و تکمیل فروش و همه چیز را BookBaby با قیمت ۱۴۹ دلار انجام می‌دهد. متخصصین آن‌ها، برای ایجاد ای‌بوکی عالی از ابزارهای پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند و بعد آن را در خرده فروشی‌های مختلفی از جمله خود BookBaby برای فروش می‌گذارند.

فروش و چاپ کتاب

 

 

Shopify

با ۲۹ دلار می‌توانید برای یک فروشگاه آنلاین کامل به تمام ابزارهای Shopify دسترسی داشته باشید. هیچ نیازی به مهارت‌های کدنویسی ندارید. استفاده از Shopify آسان است و به شما قالب و تمی برای ایجاد سریع یک فروشگاه آنلاین فوق‌العاده می‌دهد. اما اگر مهار‌ت‌های کدنویسی داشته باشید Shopify به شما آزادی کاملی برای کنترل HTML و CSS می‌دهد. همچنین چندین فرصت برای ترفیع ای‌بوک‌هایتان از جمله توزیع آن‌ها در فروشگاه‌های مختلف می‌دهد.

فروش و چاپ کتاب

 

 

Feiyr

Feiyr یک سرویس آگهی تبلیغاتی پولی برای ای‌بوک و موزیک است. با آپلود ای‌بوکتان در Feiyr، کتابتان برای فروش در ۱۶۵ فروشگاه آنلاین مختلف آماده می‌شود. فقط یک بار هزینه ۹٫۹۰ دلار را بپردازید، بعد شروع به انتشار کارتان کرده و ۹۰ درصد فروش را دریافت کنید.

 

 

Scribd

Scribd یک سرویس پولی مطالعه است که میزبان ای‌بوک و بقیه محتواهای مشابهی است که خواننده‌ها می‌توانند با پرداخت حق عضویت آن‌ها را بخوانند. وقتی خواننده‌ها ای‌بوک‌تان را بخوانند، انگار آن را خریده باشند به شما پولی پرداخت می‌شود. تنها کافی است تا در Scribd ثبت نام بکنید و از برنامه‌های همکاری در فروشی از جمله Smashwords، BookBaby و Draft2Digital و … استفاده بکنید.

 

 

Tradebit

Tradebit خیلی شبیه Payhip است؛ به شما اجازه ایجاد یک صفحه فروش می‌دهد و بعد کمکتان می‌کند تا ای‌بوک‌هایتان را (و یا هر کالای قابل دانلود دیگری را) به فروش برسانید. می‌توانید از برنامه‌های همکاری در فروش، افزونه‌های پرداخت مبلغ و یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و ای‌بوک‌هایتان را در بازارهای محبوبی مثل eBay بفروشید.

فروش و چاپ کتاب

 

 

وقتش رسیده که از ای‌بوک‌هایتان پولی به دست بیاورید

اگر در فروش و چاپ کتاب ای‌بوک تازه‌کار هستید توصیه ما به شما شروع از Payhip است. کمترین هزینه را می‌گیرد و هیچ ریسکی ندارد. اما اگر کتاب فروش حرفه‌ای هستید پس BookBaby واقعاً به دردتان می‌خورد.

لازم به ذکر است که تمام این سایت‌های فروش و چاپ کتاب ای‌بوک گزینه حفاظت از مدیریت حقوق دیجیتال ای‌بوک‌هایتان را دارند و حتی بعضی از آن‌ها به روی هر صفحه ای‌بوک اطلاعات و اسم خریدار را اضافه می‌کند.

امیدوارم از این مقاله آپ ساز هم لذت برده باشید و از سایت های معتبری هم که معرفی کردیم دیدن کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *