طراحی و ساخت اپلیکیشن باشگاه برای افراد پر مشغله

اپلیکیشن باشگاه

این روزها استقبال فراوانی از باشگاه‌های ورزشی می‌شود و معمولا اغلب افراد با اهداف مختلف مانند ورزش قهرمانی، حفظ سلامتی و یا حتی برای سپری‌کردن اوقات فراغت به ورزش روی می‌آورند . اما مسئله کمبود وقت و نداشتن فرصت کافی برای مراجعه به باشگاه یا شلوغی و نبود فضای کافی جهت انجام تمرینات ورزشی موجب‌شده که از اپلیکیشن‌های موبایل، برای رفع این مشکل استفاده شود. به این‌صورت‌که با طراحی و ساخت اپلیکیشن باشگاه، انجام کلیه فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌های تمرینی در محیطی غیر از باشگاه نیز ممکن می‌شود.

همچنین این امکان وجود دارد که ثبت نام و سایر برنامه‌های ارائه‌شده از جانب باشگاه از طریق این اپ موبایلی، صورت بگیرد. درواقع طراحی اپلیکیشن باشگاه، علاوه بر اینکه برای مدیران این مجموعه‌ها دارای مزایایی است، امکانی را برای کاربران نیز فراهم می‌سازد که با کمک آن، فعالیت‌های کاری و ورزشی خود را نیز ساماندهی کنند.

مزایای ساخت اپلیکیشن باشگاه

ساخت اپلیکیشن باشگاه می‌تواند موجب ارتباط بهتر و سریع‌تر میان باشگاه و کاربران و اطلاع‌رسانی بهتر جهت دریافت خدمات یا برنامه‌ها گردد. همچنین امکان ثبت نام افراد در مدت زمان بسیار کوتاه، امکان یافتن نشانی جدید در صورت جابه‌جایی باشگاه، دریافت برنامه‌های غذایی و محصولات ورزشی و امکان پشتیبانی آنلاین به‌عنوان بخشی از مزایای این اپ موبایلی شناخته می‌شود.

از طرفی، ارائه خدمات مشاوره ورزشی به‌صورت آنلاین، ارائه جدیدترین اخبار ورزشی، انتشار ویدئوهای آموزشی در رشته‌های مختلف، ارائه برنامه‌های تمرینی از سوی مربی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای رفت‌وآمد به باشگاه، امکان آشنایی با مربیان و انتخاب مربی، دیگر فواید استفاده از اپلیکیشن باشگاه محسوب می‌شود.

به این‌ترتیب، با برخورداری از اپلیکیشن باشگاه، این امکان به‌وجود می‌آید که ضمن معرفی باشگاه مربوطه به ورزشکاران بیشتری از نقاط مختلف، برخی امکانات را نیز به‌صورت آنلاین در اختیار آنها قرار داده و به این‌صورت، موجب رونق‌بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی باشگاه و جذب کاربرانی که امکان مراجعه حضوری ندارند، خواهید شد.

 اپلیکیشن باشگاه

بهترین ویژگی‌ها و امکانات برای اپلیکیشن باشگاه

به طورکلی هر باشگاهی اگر قصد طراحی و ساخت اپلیکیشن را داشته باشد باید امکانات و بخش‌های به‌خصوصی را برای آن در نظر بگیرد که ما در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • در نظرگرفتن بخشی به‌عنوان تاریخچه باشگاه و معرفی آن به‌همراه کلیه لوازم و تجهیزاتی که در این باشگاه، وجود دارد و همچنین ارائه یک نقشه‌ اینترنتی برای تعیین دقیق مکان باشگاه
  • طراحی بخشی برای معرفی مربیان رشته موردنظر با ارائه مدارک آنها و یا مقام‌هایی که در مسابقات مختلف کسب نموده‌اند.
  • بیان سوابق قهرمانی و افتخارات باشگاه در تورنمنت‌های ورزشی داخلی و خارجی
  • اطلاع‌رسانی دقیق مسابقات به‌همراه تاریخ، ساعت و محل برگزاری
  • بیان قوانین مربوط به باشگاه جهت شرکت در کلاس‌های ورزشی یا مسابقات
  • ارائه شرایط لازم و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در باشگاه و همچنین امکان ثبت نام غیرحضوری و آنلاین از طریق اپلیکیشن
  • ایجاد درگاه‌های پرداخت شهریه باشگاه
  • ارائه آموزش‌های لازم در رشته‌های مختلف به‌صورت چندرسانه‌ای مانند مقاله، ویدئو و تصاویر
  • ارائه جدیدترین و مهم‌ترین اخبار مربوط به باشگاه یا رشته ورزشی از طریق اپلیکیشن
  • اطلاع‌رسانی کلیه رخدادهای مربوط به باشگاه از طریق ارسال نوتیفیکیشن در اپلیکیشن
  • در نظر گرفتن امکانی برای ارتباط بهتر میان مربیان و کاربران اپلیکیشن
  • پشتیبانی خصوصی از اعضاء باشگاه و پشتیبانی عمومی از سایر کاربران
  • ایجاد امکانی برای گروه‌بندی کاربران با توجه به در رشته‌های ورزشی و همچینین امکان ارائه خدمات مشاوره‌ای یا تغذیه به صورت آنلاین
  • وجود بخشی به‌عنوان فروشگاه جهت فروش و ارسال آنها به هواداران

مهم‌ترین نکات فنی برای ساخت اپلیکیشن

صرفأ طراحی یک اپلیکیشن باشگاه، نمی‌تواند دلیلی بر موفقیت شما برای رسیدن به اهداف مورد نظرتان باشد چراکه در این میان، برخی نکات فنی مهم وجود دارند که توجه به آنها به پیشرفت و توفیق بیشتر باشگاه ورزشی شما، کمک می‌کند. از آن‌جمله می‌توان به رعایت نکات تخصصی مانند برخورداری از سرعت بالا برای اپلیکیشن اشاره کرد که باعث دسترسی بیشتر و بهتر کاربران به اپ شما می‌شود.

همچنین یک طراحی زیبای گرافیکی و کاملا متناسب با نوع رشته ورزشی و سهولت در هنگام کار با آن، موجب بازخورد بهتر آن در میان افراد خواهد شد. طراحی اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS کمک زیادی به افزایش مخاطبان و موفقیت باشگاه شما می‌کند و از همه مهمتر بحث انتشار آن در مارکت‌های مختلف است که توجه به این‌مسئله در دانلود بیشتر آن و برخورداری از یک جایگاه مناسب، بسیار موثر خواهد بود.

برای طراحی و ساخت این دسته از اپلیکیشن ها میتوان به سایت اپ ساز مراجه کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *