اپلیکیشن کتاب فروشی و راهکارهای ساخت و طراحی اپلیکیشن

اپلیکیشن کتاب فروشی

امروزه با توجه‌به گسترش و همه‌گیرشدن اپلیکیشن‌های موبایلی، برای علاقمندان به کتاب نیز این موقعیت فراهم‌گردیده که از این تکنولوژی در جهت خرید‌و‌فروش کتاب‌های مد نظر خود، استفاده کنند. در حقیقت طراحی یک اپ موبایلی برای کتاب فروشی می‌تواند به جذب هرچه بیشتر و بهتر دوستداران کتاب، کمک کند. در این‌مطلب، تلاش می‌کنیم به موضوع ساخت اپلیکیشن کتابفروشی پرداخته و امکانات و مزایایی که این اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار می‌دهد را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

مزایای طراحی و ساخت اپلیکیشن کتاب فروشی

اپلیکیشن کتاب فروشی، یک برنامه اندرویدی بسیار جذاب است که با دارا بودن امکانات متعدد، مزایای فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از آن‌جمله می‌توان به؛ در دسترس‌بودن فهرست کامل کتاب‌های این کتاب فروشی یا کتب جدید اشاره کرد. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان قسمتی از کتاب موردنظر خود را قبل از خرید، مطالعه نمود.

دریافت جدیدترین اخبار مربوط به کتاب، امکان سفارش و خرید آنلاین، عضویت آنلاین، امکان اطلاع سریع از جدیدترین کتب منتشرشده، اطلاع از ساعات کار و تعطیلی کتابفروشی و بسیاری دیگر از موارد به‌عنوان مزیت‌های نصب یک اپلیکیشن کتاب فروشی برای کاربران محسوب می‌شود. ضمن اینکه طراحی و ساخت اپلیکیشن کتاب فروشی یا کتابخانه می‌تواند برای صاحبان آنها نیز با رونق کسب‌وکار و جذب بیشتر افراد برای خرید و مطالعه کتاب، همراه باشد.

قابلیت‌های مورد نیاز یک اپلیکیشن کتاب فروشی

  • قابلیت دسته‌بندی کتاب با توجه‌به موضوع کتاب‌ها، نام ناشر، نام نویسنده، قیمت و گروه سنی در اپلیکیشن
  • امکان ایجاد حساب کاربری به صورت‌های مختلف ماهانه، سالانه، دائم، محدود و…
  • افزودن امکانی برای خریدهای درون برنامه‌ای
  • طراحی اپلیکیشن برای دو نسخه موبایلی اندروید و IOS
  • امکان افزودن نامحدود کتاب به دسته‌بندی‌ها در اپلیکیشن 
  • نمایش کتاب ‌های موجود در کتابخانه بصورت فهرست‌وار یا گرافیکی
  • امکان بارگذاری و ارائه کتاب‌ ها به‌صورت صوتی، ویدیو یا انیمیشن و الکترونیک
  • در نظرگرفتن تخفیفات یا امتیازاتی برای معرفی کاربران بیشتر به اپلیکیشن.
  • در نظرگرفتن امتیازات ویژه برای خریدهای بیشتر
  • امکان ارسال نظرات و پیشنهادات کاربران به مدیریت کتاب فروشی
  • برخورداری از یک پنل مدیریتی برای دسته‌بندی کتاب‌ها، ویرایش قیمت‌ها، معرفی کتب جدید، دریافت سفارشات و..

معرفی امکانات و بخش‌های مختلف اپلیکیشن کتاب فروشی

  • دسته‌بندی‌ها :

یکی از بخش‌های مهم اپلیکیشن کتاب فروشی، دسته‌بندی کتاب‌ها است. در این‌بخش، کلیه کتاب‌های موجود در کتاب فروشی بر اساس موضوعات و یا کاربرد آنها مانند کتب درسی، غیردرسی، کنکور، دانشگاه، کتب انگلیسی، کتب مربوط به حوزه و..  طبقه‌بندی می‌شوند. با توجه‌به این دسته‌بندی، یافتن کتاب‌ها برای کاربران بسیار ساده و در دسترس می‌شود.

  • ابزار جستجو :

وجود قسمتی برای جستجو، جزء ثابت و جدا نشدنی هر اپلیکیشنی محسوب می‌شود که اپلیکیشن کتاب فروشی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با در نظر گرفتن یک ابزار جستجوی پیشرفته، امکان یافتن کتب مورد نظر بسیار ساده می‌شود. در واقع شما می‌توانید در این‌بخش، نام کتاب دلخواه را وارد کرده و از موجودبودن یا نبودن آن مطلع شوید. همچنین اگر در اپلیکیشن کتاب فروشی، فیلترهایی برای جستجوی کتاب موردنظر مانند نام نویسنده، سال انتشار، نام ناشر، مترجم و دیگر اطلاعات کلیدی کتاب، در نظرگرفته شده‌باشد، جستجو و یافتن کتاب‌های مورد نیاز کاربران، بسیار راحت‌تر می‌شود.

  • جدیدترین کتاب‌ها :

 در اپلیکیشن کتاب فروشی معمولا، قسمتی برای معرفی و اطلاع‌رسانی جدیدترین کتب منتشرشده، طراحی می‌شود که معمولا عکسی از این کتاب، به‌همراه عنوان، قیمت و اطلاعات مهم در صفحه اصلی برنامه نمایان می‌گردد.

  • کتاب‌های کنکوری :

معمولا کنکوری‌ها، بخش اعظم کاربران اپلیکیشن کتاب فروشی را تشکیل می‌دهند. این دسته از افراد می‌توانند با ورود به قسمت  دسته‌بندی کتاب‌ها و انتخاب کتاب‌های کنکور، از این بخش و کتب ارائه‌شده، استفاده کنند.

  • کتاب‌های دانشگاهی :

 دانشجویان نیز همانند کنکوری‌ها از مشتریان مهم اپلیکیشن، محسوب می‌شوند و به‌همین‌دلیل قسمتی برای معرفی کتب دانشگاهی و دسترسی راحت این قشر، درنظر گرفته می‌شود. در این‌بخش، دانشجویان می‌توانند کتاب‌های مربوط به ترم‌های مختلف دانشگاهی را به‌راحتی خریداری کنند.

  • خرید کتاب های دست دوم:

امکان خرید کتاب های دست دوم، یکی از بهترین بخش های اپلیکیشن کتاب فروشی است که این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهد که کتاب های مد نظر خود را با قیمتی مناسب تر، خریداری کنند. همچنین در این بخش علاوه بر فهرست کتب دست دوم موجود در کتاب فروشی، قسمتی برای آگهی خرید و فروش طراحی شده است که افراد می توانند بدون وجود واسطه و از طریق آگهی های موجود، کتب مد نظر خود را پیدا کنند.

برای طراحی و ساخت این دسته از اپلیکیشن ها میتوان به سایت اپ ساز مراجه کنید. 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *