منابع جدید و مفید برای طراحان و توسعه دهندگان وب(مارچ ۲۰۲۰)

طراح و توسعه دهندگان وب

طراح و توسعه دهندگان وب

دوباره زمان آن رسیده است که منابع جدیدی را برای برنامه نویسان، طراحان و توسعه دهندگان وب به اشتراک بگذاریم. در این دور، ابزارهای جدید از نام‌های بزرگی در صنعت تکنولوژی ازجمله میکروسافت، Github و JetBrains داریم. همچنین چند کتابخانه جاوا اسکریپ با کیفیت بالا برای ایجاد فلوچارت، دیتا گرید، تقویم و یک کتابخانه PHP که انجام درخواست HTTP را ساده می‌کند را معرفی نموده. پس بدون زیاده‌گویی مستقیم سراغ دیدن این لیست می‌رویم.

Jetbrains Mono

یک مدل فونت monospace که با Jetbrains  ایجاد شده است. این فونت برای طراحان و توسعه دهندگان وب طراحی شده است که وقتی کدها را ویرایش می‌کنید خواندن آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. Jetbrains Mono چهارتا weights و بیش از صد علامت مخصوص کد نویسی مانند => و === دارد و از همه بهتر اینکه رایگان است.

Zttp

Zttp یک کتابخانه است که با آن درخواست HTTP را با PHP درست می‌کند. داشتن یک لایه جداکننده در Guzzle، که گرچه یک کتابخانه robust  قوی برای سر وکله زدن با HTTP  در PHP  است اما کار با آن می‌تواند طافت فرسا باشد، بسیار ضروری است. Zttp کار با آن را آسان‌تر و برای نود درصد موارد ساده‌تر و قابل فهم‌تر می‌کند.

Solid.js

یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای ایجاد user interface است. برخلاف بعضی از کتابخانه‌های محبوب در این حوزه مثل React.js، این کتابخانه از Virtual DOM استفاده نمی‌کند. Solid.js کدها را به native DOM nodes کامپایل می‌کند که باعث سریع‌تر اجرا شدن آن‌ها می‌شود. اما با این اینکه به native DOM متکی است اما همچنین چند تا شاخصه مدرن فراهم می‌کند که کار با State  و JSX و امثال آن‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

Flowy

Flowy ایجاد فلوچارت را راحت می‌کند. طراحان و توسعه دهنده گان وب برای مرتب کردن فلوچارت به راحتی می‌توانند یک بلاک را درگ اند دراپ کنند و یا به بالا و پایین، چپ و راست حرکت بدهند.  UI زیبایی دارد، توی موبایل کار می‌کند، رسپانسیو است و سطح کدها را با API  و توابع Callback  سفارشی‌سازی می‌کند.

Playwright

Playwright، یک ابتکار open-source از میکروسافت است که ابزار خودکاری برای تست مرورگر است. این ابزار، تست را در مرورگرهای واقعی مثل گوگل کروم، فایر فاکس و مرورگرهای مبنی بر وب کیت اجرا می‌کند و یک سری از فرمان‌هایی را که طراحان و توسعه دهندگان وب تعریف می‌کنند را  اجرا می‌کند. این ابزار برای بررسی اینکه وقتی کاربرتان از یک مشخصه خاص استفاده می‌کند همان‌طور که انتظار دارید عمل می‌کند یا نه، عالی است.

CSS Cascade

CSS Cascade یک مقاله دقیق و با جزئیات در مورد این است که چطور Cascade در CSS   کار می‌کند. این مقاله برای هر طراح و توسعه دهنده وبی که می‌خواهد ندانسته‌هایش را در زمینه CSS  افزایش بدهد عالی است.

Awesome CSS Houdini

یک چیز جالب دیگر که برای CSS دارد رخ می‌دهد Awesome CSS Houdini است. معمولاً زمان زیادی می‌برد تا  یک شاخصه جدید از  CSS وارد مرورگرها بشود. حتی گاهی چند سال و یا یک دهه طول می‌کشد.

CSS Houdini روی این مسئله تمرکز دارد. و به طراح و توسعه دهندگان وب اجازه می‌دهد تا یک شاخصه سفارشی ایحاد بکنید که با  نفوذ به API مرورگر به CSS اعمال می‌شود. و می‌توانید ترتیبی بدهید که در مرورگرهای مختلف کار بکند.

Neurphomism

یک ابزار کاربردی برای ایجاد تعامل کاربران  Neurphomism با CSS. می‌توانید رنگی را انتخاب بکنید، سایه‌ها و شکل را تنظیم کنید و ، کد CSS را ایجاد می‌کند تا آن را کپی بکنید.

Pasteboard Viewer

Pasteboard Viewer یک اپلیکیشن بهینه‌سازی است که کار طراح و توسعه دهندگان وب را برای مطمئن شدن از اینکه اپلیکیشن‌شان داده‌های درست را در NSPasteboard قرار می‌دهد آسان می‌کند. این اپلیکیشن، افراد فعال در محتوای pasteboard  را نشان می‌دهد و می‌تواند متن، RTF و تصاویر را پیش نمایش بکند. یک اپلیکیشن عالی از SindreSorhus.

Critic.sh

Critic.sh کتابخانه کوچکی است که به شما اجازه امتحان کردن اسکریپ‌های Bash را می‌دهد. مثل یک فریم ‌ورک آزمایشی، می‌توانید assertion را چه تابعتان نتایج مورد انتظار را برگرداند و یا آن‌طور که انتظار می‌رود عمل بکند اجرا بکنید.

GitExplorer

GitExplorer به طراحان و توسعه دهندگان وب کمک می‌کند تا Git commands صحیح را به شهودی‌ترین روش ممکن به دست بیاورند. GitExplorer چند گزینه در اختیارتان می‌گذارد و شما می‌توانید command، context و یا scenario را برای اجرای command انتخاب بکنید.

مثلاً اگر clone و submodules after cloning the existing repo را انتخاب بکنید، برایتانgit submodule update –init –recursive را تولید می‌کند.

Windows Terminal

یک اپلیکیشن پایانه که برای ویندوزها در راه است. میکروسافت به تازگی اعلام کرده است در آخرین نسخه، باگ‌ها برطرف شده است و شاخصه‌های جدیدی دارد. با این اپلیکیشن پایانه می‌توانید اسکریپ‌ها را در پوسته محیط‌های متفاوتی از جمله PowerShell با زیرمجموعه ویندوز لینوکس مثل Debian و Ubuntu اجرا کنید.

Github CLI

Github به تازگی CLI رسمی‌اش را اعلام کرد. که به شما اجازه می‌دهد منابع Github را از ترمینال مدیریت کنید و این یعنی احتمالاً می‌توانید چند چیز دیگر را اتوماتیک کنید. می‌توانید چند وظیفه را از جمله ایجاد یک پول ریکوئست (PR) به راحتی اجرا بکنید که این وظایف را قبلاً از توی سایتشان انجام می‌دادید و وضعیت آن‌ها را بررسی و منتشر کنید.

FullCalendar

یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای ایجاد تقویمی تمام عیار است. FullCalendar می‌تواند تقویمی مشابه تقویم گوگل ایجاد بکند اما این عمل با شاخصه‌های بیشتر و سفارشی‌سازی بالاتر همراه است. طراح و توسعه دهندگان وب به راحتی می‌توانند آن را با فریم ورگ‌های محبوبی مثل React.js ، Vue.js و Angular ترکیب کنند.

Aos

یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای انیمیشن کردن محتواها در موقع ظاهر شدن در نقطه دید. بدون هیچ تابع اضافی روی وانیلا جاوا اسکریپت عمل می‌کند. Aos با یک API در فرم جاوا اسکریپ و HTML منتقل می‌شود که آن را برای یکپارچه سازی هر وب سایتی کاملاً انعطاف پذیر می‌کند.

Handsontable

یک کتابخانه جاوا اسکریپت پیشرفته برای ایجاد  دیتاگرید که شبیه صفحه گسترده به نظر می‌رسد و عمل می‌کند. این کتابخانه یک API ایجاد می‌کند که به راحتی به شما اجازه اجرای دست‌بندی داده، اعتبارسنجی داده، فیلترینگ و طبقه‌بندی و عملکردهای CRUD را می‌دهد. همچنین با فریم ورک‌های مجبوبی مثل Vue، React  و Angular سازگار است.

Must Watch JavaScript

مجوعه‌ای از سخنرانی‌ها در مورد جاوا اسکریپت. تمامی مباحث را از جمله ES6، فریم ورک‌ها، اپلیکیشن‌های کلایت ساید، عملکرد جاوا اسکرسیپت، ابزارها و… پوشش می‌دهد. یک منبع رایگان بزرگ برای بالا بردن مهارت‌های جاوا اسکریپت طراح و توسعه دهندگان وب.

HeroIcons

مجموعه‌ای از آیکن‌ها در فرمت SVG. این مجموعه در دو استایل ارائه شده است. استایل توپر (solid) و استایل (outline). هر کدام از این استایل‌ها شامل ۱۴۰ آیکن و یا حتی بیشتر است. و چون آیکن‌ها SVG هستند می‌توانند بدون از دست دادن کیفیت تا هر سایزی اندازه‌شان را تغییر بدهید.

Scenejs

Scene.js جاوا اسکریپتی برای ایجاد انیمیشن‌هایی با نوار زمانی (timeline) مبتنی بر CSS است. اگر با انیمیشن  CSS آشنا هستید و می‌خواهید آن را با زبان دینامیک جاوا اسکریپت اعمال کنید این کتابخانه عالی است.

OpenPeeps

مجوعه‌ای از المان‌هایی مثل دست، مو، لباس و زیورآلات و حالت‌های چهره که در فرمت SVG ساخته شده‌اند. طراح و توسعه دهندگان وب می‌توانند با ترکیب این المان‌ها را با هم، کارکترهایی با شخصیت‌های متفاوت ایجاد بکنند.

در ضمن openpeeps چند ترکیب از قبل آماده شده  ازاین المان‌ها را در قالب PNG و SVG دارد که می‌توانید آن‌ها را به صورت رایگان دانلود بکنید. اگر نیاز دارید به وب سایت یا وب اپلیکیشنتان کارکتر اضافه بکنید، این مجموعه می‌تواند هم به طراح‌ها و هم برای گسترش دهنده‌ها در صرفه‌جویی زمان کمک بکند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

2 دیدگاه

  1. مهناز says:

    سلام من یک معلم هستم و میخوام یه اپلیکیشن برای دانش آموزانم بسازم میشه راهنماییم کنید و کمکم کنید

    • سمن سعیدی says:

      سلام وقت بخیر
      بله شما میتوانید درخواست خود را به شماره واتس اپ یا تلگرام ۰۹۱۷۵۰۳۳۳۹۷ ارسال کنید
      کارشناسان فروش با شما در ارتباط خواهند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *