چگونه یک نام خوب برای اپلیکیشن خود انتخاب کنیم؟

نام خوب برای اپلیکیشن

نام خوب برای اپلیکیشن

بسیاری از توسعه دهندگان فکر می کنند که انتخاب نام خوب برای اپلیکیشن موبایل کار بسیار آسانی است و زمان زیادی از شما نمی گیرد. اما در مقابل خیلی از افرادی که به صورت تخصصی در این حوضه فعالیت دارند بر این باورند که این کار، همیشه کار راحتی نیست.
خوشبختانه، ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که به شما کمک می کنند یک نام جالب و به یاد ماندنی برای محصول خود انتخاب کنید. در این مقاله ما مجموعه ای از ابزارهای مرتبط به این حوزه را برای شما آماده کرده ایم که می تواند به شما برای انتخاب نام اپلیکیشن کمک بسیاری کند و در وقت شما صرفه جویی کند.
در اصل، عملکرد این ابزارها به طور کاملا تصادفی است. به این صورت که، الگوریتم همه ی آن ها به گونه ای ساخته می شوند که داده های اصلی که شما به آنها داده اید را در نظر بگیرند و سپس لیستی از اسامی که میتواند به اطلاعات شما مرتبط باشند را ارائه دهند. البته این اسامی که دریافت میکنید، مسلما لیست نهایی نیست و شما میتوانید با اطلاعات بیشتری که به این ابزارهای در ارتباط با فعالیت و خدمات خود می‌دهید، اسامی بیشتری دریافت کنید و میتوانید اینکار را تا زمان انتخاب نام خوب برای اپلیکیشن خود ادامه دهید.


 Mobile App Business Name Generator & Ideas
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک یا دو کلمه که بیشتر به کسب و کار و خدمات شما ارتباط دارد را وارد فرم کنید و روی دکمه “تولید” کلیک کنید. فقط در عرض چند ثانیه لیستی چشمگیر از حالت های مختلف ترکیب این دو کلمه دریافت خواهید کرد. می توانید با کلیک بر روی دکلمه ای که با علامت تیک در کنار کلمه نشان داده شده است، نام های موردعلاقه خود را ذخیره کنید:

انتخاب اسم اپلیکیشن

انتخاب اسم اپلیکیشن

برای ساده کردن کار در یافتن گزینه های مناسب ، می توانید فیلترهای موجود در نوار کناری را در سمت چپ اعمال کنید:

عنوان اپلیکیشن

عنوان اپلیکیشن

 

NamoBot

این ابزار از ورودی استفاده می کند که شامل یک یا سه کلمه است که شما در قسمت جستجو وارد می کنید،  سپس انواع آن را بر اساس اصطلاح نامه و همچنین ترکیب های کلمه پایه با پیشوندها و پسوندها بازگردانی می کنید.

ترکیب اسامی اپلیکیشن

ترکیب اسامی اپلیکیشن

اسامی خروجی که این ابزار به شما میدهد مسلما یک مجموعه ی بی معنی از کلمات نیست و ترکیبی جالب از کلمات است که به ایده اصلی شما مربوط می شود. این ابزار بسیار سریع، خلاق و کاملاً رایگان است.

Naminum
در این ابزار کاربر فقط باید یک کلمه که بیشتر به کسب و کار و خدماتش ارتباط دارد را را وارد کند، و منتظر بماند تا ابزار طبق الگوریتم خودش کارکند.

انتخاب اتوماتیک اسم اپلیکیشن

انتخاب اتوماتیک اسم اپلیکیشن

این سرویس امکانات جالب و ویژه ای نیز به شما میدهد: از صداها و صامت ها در پیشنهاد اسم استفاده میکند ، کلمه را به شکل معکوس برمیگرداند و علائم جالبی قبل یا بعد کلمه اضافه می کند. همچنین امکان ساخت اسامی با یک ، دو ، سه ، چهار یا چند کاراکتر را، برای انتخاب نام اپلیکیشن به شما میدهد.

Squadhelp Generator

این ابزار رایگان نیست و به صورت پولی به شما سرویس میدهد. در این ابزار افرادی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند به شما کمک میکنند تا برای اپلیکیشن خود یک نام مناسب انتخاب کنید. در این سایت بعد از اینکه شما درخواست خود را برای انتخاب نام اپلیکیشن با توجه به استانداردهای خود ثبت کردید آنها ایده های خود را به شما ارائه میدهند و شما میتوانید به صورت خودکار وضعیت در دسترس بودن نام دامنه و وضعیت علامت تجاری را بررسی کنید.

بهترین نام برای اپلیکیشن

بهترین نام برای اپلیکیشن

در نهایت شما میتوانید اسامی پیشنهاد شده را به طور کامل با توجه به کسب و کارتان ارزیابی و بررسی کنید و با اعمال کردن جزییات بیشتر، اسامی پیشنهاد شده را بیشتر به نظر و سلیقه خود نزدیک کنید.

The Name App

این ابزار یکی از مفیدترین ابزار ها، در زمینه ارائه خدمات نامگذاری در این مقاله است، زیرا مؤلفه بازاریابی را نیز در نظر می گیرد. این ابزار علاوه بر پیشنهاد اسم به شما، میتواند اشغال بودن یا نبودن اسامی توسط سایر اشخاص را نیز بررسی کند.
فقط کافیست کلمه موردنظرتان را وارد کنید و “Enter” را فشار دهید. ین ابزار به صورت خودکار با توجه به خدمات شما بررسی میکند که آیا ثبت نام دامنه با کلمه داده شده در فضای وب موجود است یا خیر و آیا می توانید صفحات مرتبط را در شبکه های اصلی اجتماعی ایجاد کنید.

نام اپلیکیشن

نام اپلیکیشن

۷ نکته مفید در ارتباط با نحوه انتخاب نام خوب برای اپلیکیشن موبایل
اکنون که لیستی از ابزارهای آنلاین دارید که انتخاب نام اپلیکیشن را برای شما ساده می کند، توصیه می کنیم به چند مورد دیگر نیز توجه کنید:

۱٫ نام خوب برای اپلیکیشن باید جذاب باشد و کاربر را به استفاده از آن ترغیب کند.

  1. نام خوب برای اپلیکیشن باید کوتاه باشد و به راحتی تلفظ شود.
  2. وضوح اسم اپلیکیشن هنگام تلفظ نکته ی بسیار مهمی است. نام انتخاب شده را با صدای بلند تلفظ کنید و ببینید که آیا همه ی حروف به صورت واضح قابل شنیدن هستند؟
  3. شما میتوانید از نمایش جستجوهای پرطرفدار که مربوط به موضوع برنامه هستند را در نام اپلیکیشن خود قرار دهید.
  4. شما میتوانید در نام اپلیکیشن خود به عملکرد برنامه اشاره کنید. هدف اصلی برنامه موبایل باید قبل از انتخاب نام آن مشخص شود.
  5. حتماً بررسی کنید که آیا نامی که انتخاب کرده اید در دسترس است یا خیر. معقول نیست که ساعت های زیادی را صرف انتخاب اسم و توسعه ی آن کنید و سپس متوجه شوید که این نام قبلاً توسط شخص دیگری به عنوان علامت تجاری ثبت شده است.
  6. برای انتخاب اسم اپلیکیشن خود عجله نکنید. این کار به اندازه ای در توسعه ی کسب و کار شما اهمیت دارد که ارزش وقت گذاشت بیشتر را داشته باشد. شما فقط یکبار برای اینکار فرصت دارید.

    سخن آخر
    با توجه به رقابت زیاد در بازار ، انتخاب نام خوب برای اپلیکیشن موبایل یا یک استارتاپ هر روز دشوارتر می شود. اما، ما به شما توصیه می کنیم از تصمیمات جسورانه مانند انتخاب نام های “غیرقابل درک” نترسید. “اینستاگرام” در ابتدا برای بسیاری از افراد “غیرقابل درک” به نظر می رسید ، اما اکنون این نام توسط همه بسیار مشهور است و این اپلیکیشن با موفقیت گسترده ای روبرو شده است . انتخاب نام برای اپلیکیشن شما روندی پیچیده اما جذاب است.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *