نقش وبسایت ها و اپلیکیشن ها در مقابله با کرونا چیست؟

نقش وبسایت ها و اپلیکیشن ها در مقابله با کرونا

نقش وبسایت ها و اپلیکیشن ها در مقابله با کرونا

این روزها کشورمان شاهد حضور یک میهمان ناخوانده و ناخوشایند به نام ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹ است که متاسفانه به دلیل شیوع گسترده و بسیار سریع، تعداد زیادی از هموطنانمان مبتلا و عده ای نیز جان خود را از دست داده اند. معمولا این ویروس از راه تماس مستقیم افراد با قطرات تنفسی فرد آلوده که به صورت سرفه یا عطسه، بر روی سطوح مختلف قرار می گیرد، انتشار یافته و تا ساعت ها نیز می تواند زنده بماند. شایع ترین علائم ابتلا به کرونا، تب شدید، سرفه های خشک، تنگی نفس و در موارد پیشرفته نیز با عفونت ریه همراه خواهد بود که در این صورت، منجر به مرگ بیمار خواهد شد. در این مقاله به بررسی نقش وبسایت ها و اپلیکیشن ها در مقابله با کرونا می پردازیم.

راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا

همانطور که می دانید مهم ترین اقدامات پیشگیرانه ای که برای جلوگیری از ورود این ویروس به بدن توصیه می شود، رعایت همه جانبه بهداشت فردی است اما مهم تر از رعایت نکات بهداشتی، ترک نکردن منازل یا قرنطینه خانگی است که این روزها تاکید زیادی هم بر آن می شود،. به طور حتم، در خانه ماندن، روش مطمئن تری برای در امان ماندن از این ویروس مهلک خواهد بود، اما قرنطینه خانگی نیز می تواند لطماتی را به زندگی و کسب وکار افراد وارد سازد.

مشکلات قرنطینه برای کسب و کارها

 اما قرنطینه خانگی نیز در کنار اهمیتی که برای پیشگیری از شیوع کرونا دارد، مشکلاتی را نیز برای مردم به وجود آورده و علاوه بر اینکه اغلب خانواده ها برای تهیه مایحتاج زندگی خود با مشکلاتی مواجه هستند، کسب و کارهای مختلف نیز تحت تاثیر شیوع این ویروس، رونق خود را از دست داده و فروش آنها به شدت کاهش یافته است. با توجه به اینکه نمی توان زمان دقیقی را برای خارج شدن از بحران شیوع این ویروس، تخمین زد، برای رفع نیازهای ضروری مردم و بهبود وضعیت کسبه و بازار، چه چاره ای باید اندیشید؟

نحوه خارج شدن از کسادی ناشی از کرونا

تا پیش از بحران کرونا، کلیه کسب و کارهای فعال در بستر اینترنت و موبایل، از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده و سودآوری فوق العاده ای از این راه، به دست می آوردند. اکنون نیز با توجه به شرایط به وجود آمده برای کشور و لزوم ماندن مردم در خانه های خود، فرصت مناسبی پیش آمده که از اینترنت و اپلیکیشن های موبایل برای بازگرداندن رونق به کسب و کار خود استفاده کنید.

در واقع در این زمان که سلامتی مردم در گرو عدم حضور در مراکز شلوغ و پرتردد است، می توان با استفاده از امکانی که فضای اینترنت در اختیار همه ما قرار داده، ضمن تشویق مردم به ماندن در خانه های خود، از تعطیلی و کسادی ناشی از ویروس کرونا نیز جلوگیری کرد. مثلا استفاده از اپلیکیشن های فروشگاهی علاوه بر رونق فروش و کسب بسیاری از مشاغل، به مردم نیز کمک می کند که بتوانند مایحتاج ضروری خود را بدون خارج شدن از منزل تهیه و درب منزل، تحویل بگیرند. بنابراین نقش وبسایت ها و اپلیکیشن ها در مقابله با کرونا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

نمونه اپلیکیشن ها و سایت های فروشگاهی

انجام اقداماتی همچون طراحی وبسایت یا اپ های اندروید و iOS، به کسب و کارها کمک می کند که بتوانند با کمترین زیان، شرایط ناشی از بحران کرونا را پشت سر گذاشته و تا زمانی که اپیدمی این ویروس وجود دارد، به کسب و کار خود ادامه دهند. شرکت اپ ساز هم با توجه به شرایط موجود، اقدامی فراهم آورده که صاحبان مشاغل بتوانند برای ادامه فعالیت خود، از جدیدترین نسخه های آماده وبسایت و اپلیکیشن فروشگاهی با امکاناتی بی نظیر، بهره ببرند که در ادامه، برخی از نمونه های این اپلیکیشن را مشاهده خواهید کرد.

امکانات اپلیکیشن فروشگاهی شرکت اپ ساز

این اپلیکیشن ها برخوردار از بالاترین امکاناتی هستند که هر فروشگاه آنلاین، به آنها برای سودآوری و جذب مخاطبان بیشتر نیاز دارد. در واقع با استفاده از این اپلیکیشن ها، امکان ثبت راحت و سریع سفارشات به صورت آنلاین فراهم می شود و می توان پیگیری وضعیت سفارشات خود از طریق این اپ، آنها را سریعأ تحویل گرفت.

از امکانات مهم اپلیکیشن های فروشگاهی می توان به مواردی همچون، صفحه راهنمای کاربران اشاره کرد که به محض ورود به اپ، با اسلایدهای آموزشی کار با نرم افزار مواجه می گردند. بخش مهم دیگر این اپلیکیشن، فروشگاه است که امکان یافتن محصولات مورد نظر، طبق دسته‌بندی‌های انجام‌شده وجود دارد. مشاهده محصولات پرفروش، محصولات تخفیف خورده، حراجی های زمان دار (که طی یک مدت زمان خاص، به پایان می رسد)، محصولات ویژه، محصولات بزودی، بنرها و اسلایدرهای تبلیغاتی، علاقمندی ها، معرفی به دوستان، بخشی برای نقد و بررسی محصولات، جستجو، سبد خرید، ثبت و پیگیری سفارشات، بخش هایی از امکانات این اپلیکیشن ها، هستند. همچنین برای ترغیب مشتریان به استفاده از این اپلیکیشن، امکانات خاصی همچون کیف امتیاز یا همان کدهای تخفیف نیز در نظر گرفته شده است.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *