تغییر و تحول اپلیکیشن های موبایل برای بقاء چه مواردی هستند

تغییر و تحول اپلیکیشن ها

تغییر و تحول اپلیکیشن ها

اپلیکیشن های موبایل در زندگی امروز جایگاه خود را پیدا کرده اند و ما برای انجام کارهای بسیاری، این برنامه ها را بر روی دستگاه های هوشمندمان نصب کرده ایم. تغییر و تحول اپلیکیشن ها به طور مداوم انجام شده و این به معنای ورود آن ها به دوره ی تازه ای است که می تواند زندگی ما را هم تحت تاثیر خود قرار دهد. اما بنا بر گزارشات درج شده در برخی منابع، این برنامه ها در حال نزدیک شدن به دوران پایانی زندگی خود هستند. حال ما در این مقاله از اپ ساز قصد داریم تا صحت یا تکذیب این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا چنین تفکری به وجود آمده است؟

آیا این امکان وجود دارد که اپلیکیشن ها منقرض شود؟ چه چیزی باعـا می شود عده ای به این موضوع فکر کنند؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات به بررسی گزارشاتی که از موسسه تحقیقاتی Jack daw اعلام شده است، می پردازیم. در این گزارش آمده است که برخی از افراد استفاده از اپلیکیشن ها و آمار نصب برترین آن ها را ملاک ادعای خود قرار داده اند .عده ای دیگر نیز به دلیل اعتراض سازندگان و مالکان اپلیکیشن ها برای توجه به امنیت و رعایت قوانین کپی رعایت و حق مالکیت، تصور می کنند که اپلیکیشن ها در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود هستند.

به گزارش Jan Dawson که یکی از تحلیلگران این مرکز است، چنین مواردی نشانه افول اپلیکیشن ها و برنامه های موبایل نخواهند بود و به هیچ وجه نمی توان آن ها را کنار گذاشت.

جایگزین شدن اپلیکیشن ها به جای یکدیگر

در این گزارش آمده است، جایگزین شدن اپلیکیشن ها به جای یکدیگر امکان پذیر نیست و ارتقای هر اپلیکیشن به نسخه های بالاتر می تواند به طولانی تر بودن عمر آن کمک کند. البته عوامل دیگری نیز بر این موضوع تاثیرگذار اند اما چیزی که بیش از همه باید مورد توجه قرار بگیرد، رقابت هر برنامه با برنامه مرتبط و در حوزه کاری خودش است.

همه موارد ذکر شده در این جا و بسیاری موارد دیگر، نشان از بروز تغییر و تحول اپلیکیشن های موبایل دارند.

تغییر و تحول اپلیکیشن ها

دلایل تغییر و تحول اپلیکیشن ها

برای این که بدانید چه عواملی باعث بروز تغییر و تحول در برنامه های موبایل شده اند، بهتر است با نگاهی دقیق به محیط اطراف تان نگاه کنید. در اطراف ما دستگاه های هوشمند و سیار زیادی وجود دارند که با اتصال به اینترنت و شبکه های اجتماعی وظیفه انجام امور مختلفی را بر عهده گرفته اند.

بنابر این می توان گفت که دلایل تغییر و تحول اپلیکیشن ها در زندگی ما قابل تشخیص هستند. در این جا برخی از مهم ترین این دلایل را نام می بریم:

افزایش دستمزد برنامه نویسان و توسعه دهندگان

هر چه قدر که توسعه دهندگان و طراحان اپلیکیشن ها دستمزد بیشتری دریافت کنند، مسلما تقاضا برای یادگیری این علم و گرایش به مشاغل مرتبط با تولید اپلیکیشن مانند مشاوره، بازاریابی و … بیشتر می شود. بنابراین اپلیکیشن ها هم باید پا به پای این افزایش هزینه ها حرفه ای تر شوند.

درآمد اپ استورها از طریق فروش اپلیکیشن ها

از آن جا که اپ استورها به درآمد بالایی از فروش اپلیکیشن ها می رسند، پس تلاش آن ها برای رقابت بیشتر و در نتیجه بازایابی و تبلیغات حرفه ای تر افزایش خواهد یافت. همین عامل نشانه محکمی بر بقاء و ماندگاری اپلیکیشن ها و نیاز به تغییر و تحول در آن ها خواهد بود.

با توجه به مطالب یاد شده در این مقاله و رشد و پیشرفت تکنولوژی بروز تغییرات در برنامه های موبایل، راهی موثر و مهم برای بقاء و ماندن در جمع رقیبان است.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

1 دیدگاه

  1. سلام
    .
    من از گوگل اتفاقی اومدم اما جالبه برام ۳۰ دقیقست اینجا دارم
    .
    با اجازتون اینجا برای دوستم تو واتس اپ فرستادم
    .
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *