تاثیرگذاری به روز رسانی‌ الگوریتم هسته‌ گوگل بر روی سایت‌ و توصیه هایی در این رابطه

به روز رسانی‌ الگوریتم هسته‌ گوگل

به روز رسانی‌ الگوریتم هسته‌ گوگل

می‌دانستیم این اتفاق می‌افتد و بالاخره هم افتاد. درسال ۲۰۱۹ گوگل توصیه‌هایی در رابطه با اینکه چگونه می‌توانیم در این روزهایی که به روز رسانی‌ الگوریتم هسته‌ گوگل اتفاق افتاده است عملکرد سایت‌مان را در رتبه‌بندی جستجوی گوگل بهبود ببخشیم، پست کرده است. این توصیه‌ها علی رغم گفته گوگل است که می‌گوید و مدام تکرار می‌کند که نیازی به اصلاحات نیست. در واقع گوگل در تلاش است به صاحبین سایت‌ها کمک بکند تا تمرکز بیشتری روی کیفیت کلی سایت‌شان داشته باشند. 

تاکید بر ضروری نبودن اصلاحات

گوگل دوباره گفته است که نیازی به اصلاحات نیست. گوگل نوشته است که: «می‌دانیم سایت‌هایی که سقوط رتبه‌بندی را تجربه کرده‌اند به دنبال اصلاحاتی هستند. اما باید به آن‌ها اطمینان بدهیم که نیازی نیست تا موارد نادرست را اصلاح بکنند. در واقع احتمالاً هیچ چیزی برای اصلاح کردن نخواهد بود.» و در ادامه اضافه می‌کند: «همان‌طور که قبلاً توضیح داده شده است صفحاتی که بعد از به روز رسانی‌ الگوریتم هسته‌ گوگل، کاهش رتبه دارند مشکلی ندارند تا بخواهند آن را اصلاح بکنند. اما می‌دانیم آن‌هایی که بعد از تغییرات و بروزرسانی هسته کارکرد خیلی خوبی نداشته‌اند ممکن است هنوز احساس بکنند باید کاری انجام بدهند.»

گوگل اضافه می‌کند: «آن صفحاتی که بعد از بروزرسانی هسته عملکرد ضعیف‌تری دارند در واقع مشکلی ندارند و خط مشی‌های وبمسترمان را نقض نکرده‌اند و مثل صفحاتی که این خط مشی‌‌ها را نقض می‌کنند مورد هدف اعمال الگوریتمی و یا دستی قرار نگرفته‌اند. در واقع در بروزرسانی جدید چیزی نیست که بخواهد صفحات و یا سایت‌های خاصی را مورد هدف قرار بدهد. بلکه این تغییرات در مورد چگونگی ارزیابی کلی توسط سیستم‌مان است. این تغییرات ممکن است باعث بشوند بعضی از صفحاتی که قبلاً احساس می‌کردند رتبه‌شان حق‌شان نیست عملکرد بهتری داشته باشند.

برای فهمیدن چگونگی عملکرد بروزرسانی، تصور کنید که لیستی از صد فیلم برتر سال ۲۰۱۵ تهیه کرده‌اید. چند سال بعد در سال ۲۰۱۹، این لیست را بروزرسانی می‌کنید. طبیعتاً لیست تغییر می‌کند. چندین فیلم جدید و فوق‌العاده که قبلاً وجود نداشته‌اند در این لیست نامزد می‌شوند. حتی ممکن است چند فیلم را دوباره بررسی کنید و متوجه بشوید که لیاقت جایگاه بالاتری نسبت به قبل در لیست دارند.

لیست تغییر می‌کند. اما فیلم‌های قبلی که جایگاه بالاتری در لیست داشته‌اند و حالا پایین رفته‌اند بد نیستند. فقط اینکه حالا فیلم‌های شایسته‌تری قبل از آن‌ها در لیست قرار می‌گیرد.

متوجه شدید؟ نیازی به اصلاحات نیست.

موادری که می‌توانیم اصلاح کنیم.

بسیار خب. درست است که نیازی به اصلاح چیزی نیست اما گوگل تصمیم گرفته است چند توصیه به ما بگوید. این توصیه‌ها چه هستند؟

  • نگاهی به توصیه پاندا بیندازید.
  • تهیه لیستی در مورد کارهایی که در توصیه پاندا نیستند اما به ذهن‌مان می‌رسد.
  • نگاهی به خط مشی‌ها و تمرکزات ارزیابی کیفیت به کمک EAT ( الگوریتمی است که برای تشخیص رتبه‌بندی سایت‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد)
  • توصیه پاندا: گوگل به توصیه‌اش در سال ۲۰۱۱ که آن را «راهنمایی بیشتری در مورد سایت‌هایی با کیفیت بالا» نامیده بود اشاره می‌کند و می‌گوید برای شروع کار می‌توانید توصیه‌هایی را که در پست «اگر معتقدید محتوای با کیفیتی ارائه می‌دهید چگونه می‌توانید خودتان را ارزیابی کنید» آمده را دوباره مطالعه کنید.
  • بروزرسانی لیست توصیه‌های گوگل: در اینجا لیست بروزرسانی شده گوگل با عنوان «مجموعه جدیدی از سؤالات که باید در مورد محتوای‌تان از خوتان بپرسید» هست که به بخش‌های الف» سؤال‌هایی در مورد محتوا و کیفیت ب» سؤال‌های تخصصی ج» سؤال‌هایی در مورد آثار و نوشته‌ها د» سؤال‌های رقابتی تقسیم می‌شود:

الف» سؤال‌هایی در مورد محتوا و کیفیت آن در سایت

  • آیا این محتوا، اطلاعات و گزارش‌ها، تحقیقات و آنالیزهایی را برای اولین بار ارائه می‌دهد؟
  • آیا این محتوا شرحی حقیقی، کامل و گسترده از موضوعی خاص را ارائه می‌دهد؟
  • آیا این محتوا آنالیزهایی خردمندانه و یا اطلاعات جالبی که مطالبی بدیهی هم نیستند ارائه می‌دهد؟
  • اگر این محتوا از منابع دیگری اخذ شده، آیا از کپی محض و دوباره نویسی منابع دیگر اجتناب شده است؟ آیا در عوض نکاتی خلاقانه و ارزشمند و مرتبط به آن اضافه شده است؟
  • آیا تیتر و یا عنوان صفحه خلاصه‌ای مفید و توصیفی از محتوا می‌دهد؟
  • آیا تیتر و یا عنوان صفحه از اغراق و گزافه‌گویی اجتناب کرده است؟
  • آیا این از آن صفحاتی هست که بخواهید آن را نشان کنید و یا با دوستی به اشتراک بگذارید و در موردش نظر بدهید؟
  • آیا انتظار دارید در مجلات چاپی، دایره المعارف‌ها و یا کتابی به محتوایتان ارجاع داده شود؟

ب» سؤال‌های تخصصی در محتوای سایت

  • آیا محتوایتان طوری اطلاعات را ارائه می‌دهد که بتوانید به آن اعتماد کنید؟ مثلاً منابعی مشخص، مدارک کارشناسی شده، پس زمینه‌ای از نویسنده و یا سایتی که آن را چاپ کرده است دارد؟ مثلاً به صفحات نویسنده یا سایتی در مورد آن صفحه لینک دارد؟
  • اگر سایت تولیده کننده محتوا را جستجو بکنید آیا به این نتیجه می‌رسید که قابل اعتماد است و در آن موضوع منبع موثقی است؟
  • آیا این محتوا توسط فردی متخصص و یا فردی که به خوبی به این موضوع مسلط است نوشته شده است؟
  • آیا این محتوا عاری از خطاهایی داده‌ای قابل اثبات است؟
  • آیا در رابطه با موضوعی که جان و یا مال‌تان به آن‌ها وابسته است به راحتی می‌توانید این محتوا اعتماد می‌کنید؟

ج» سؤال‌هایی در مورد آثار و نوشته‌ها در سایت

  • آیا این محتوا ایرادات تایپی و نگارشی ندارد؟
  • آیا محتوا به خوبی تولید شده است یا با بی‌دقتی و سرسری؟
  • آیا این محتوا تولید انبوه بوده و یا به تعداد زیادی از سازنده برون سپاری شده و یا در شبکه بزرگی از سایت‌ها منتشر شده است و در نتیجه این صفحه خاص توجه زیادی را جلب نمی‌کند؟
  • آیا محتوا آگهی‌های اضافی زیادی دارد که توجه را از محتوا اصلی دور می‌کند و یا با آن تداخل دارد؟
  • وقتی محتوا از موبایل می‌بنیم آیا به خوبی نمایش داده می‌شود؟

د» سؤال‌های رقابتی در سایت

  • وقتی این محتوا با بقیه صفحاتی که در نتیجه جستجو بالا می‌آیند مقایسه شود آیا کیفیت بالایی دارد؟
  • آیا به نظر می‌رسد این محتوا توجه بازدیدکننده‌های سایت را به خود جلب می‌کند یا به نظر می‌رسد فقط به هدف اینکه در موتورهای جستجو رتبه خوبی بیاورد نوشته شده است؟
  • خط مشی ارزیاب‌های کیفیت: گوگل می‌گوید واقعاً باید با تمرکز بر روی بخش EAT، در خط مشی‌های ارزیاب‌های کیفیت کند و کاو کنید. گوگل می‌گوید: «اگر اینکه متوجه بشوید ارزیاب‌ها چطور محتوای خوب را ارزیابی می‌کنند، می‌توانید محتوای خودتان را بهبود ببخشید. در حالت کلی ممکن است جستجویتان بهتر شود و در حالت خاص ارزیاب‌ها آموزش دیده‌اند بفهمند آیا متحوا آنچه را که E-A-T قوی می‌نامیم (که مخفف تخصص، اقتدار و قابل اعتماد است) دارد؟ شاید خواندن این خط مشی‌ها کمک‌تان بکند تا متوجه بشوید از منظر E-A-T کارکرد محتوایتان چطور است و چه اصلاحاتی را باید در نظر بگیرید.»

در ادامه چند توصیه ی دیگر گوگل که تعدادی محتوای مرتبط با سئو را لینک می‌دهد آورده شده است.

در این مقاله تلاش شده از به روز رسانی‌ الگوریتم هسته‌ گوگل در سال ۲۰۱۹ به شما بگوییم. امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *