اپلیکیشن مشاوره تحصیلی

اپلیکیشن مشاوره تحصیلی

در این مقاله به بررسی اپلیکیشن مشاوره تحصیلی می پردازیم. دوران تحصیل یکی از اصلی ترین دوران زندگی ما است. همه ما از این دوران خاطرات تلخ و شیرین زیادی داریم و گاهی دوست داریم تا فرزندان مان کمبودهایی را که ما دلیل ضعف در سیستم آموزشی یا عدم پیشرفت تکنولوژی داشته ایم، احساس نکنند. مشاوره تحصیلی در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند آینده فرزندان ما را تغییر دهد.

با پیشرفت وسایل الکترونیکی و دسترسی همه افراد به موبایل، پیشنهاد ساخت یک اپلیکیشن مشاوره تحصیلی می تواند ایده خوبی باش. ساخت چنین برنامه ای ممکن است بر عهده صاحبان آموزشگاه ها، معلمان و مشاوران مدارس باشد. البته هر فرد دیگری که دغدغه این موضع را دارد می تواند اقدام به ساخت چنین برنامه ای کرده و در کنار آن، کسب درآمد هم داشته باشد.

یک اپلیکیشن مشاوره تحصیلی می تواند شامل چه بخش هایی باشد؟

باید ببینید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و برای چه اموری به برنامه شما سر می زنند. بخش های مختلفی را برای همه افرادی که ممکن است مخاطب شما باشند مانند دانش آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید آن ها و حتی خانواده شان در نظر داشته باشید. عمده این بخش ها عبارت اند از:

تعیین وقت برای مشاوره حضوری یا آنلاین

اگر شما یک مشاور هستید می توانید از طریق اپلیکیشن، امکان تعیین وقت و مدیریت مراجعه کنندگان تان را فراهم کنید.

انجام مشاوره آنلاین

اگر در فکر ساخت چنین اپلیکیشنی هستید، می توانید مشاور خود را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار دهید. در این حالت هر کاربر می تواند با تعیین وقت قبلی در اپلیکیشن به صورت خصوص با شما در تماس بوده و سوالات خودرا در میان بگذارد. برقراری این ارتباط به چند شکل امکان پذیر خواهد بود.

انتشار محتوای مفید

از ایده ها و برنامه های که به دانش آموزان کمک می کند برای تولید محتوای مفید در اپلیکیشن خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شیوه کلی برنمه ریزی، مواردی که باید برای این کار رعایت شود، خصوصیات محیط مطالعه، زمانبندی امور روزانه و … را در این بخش توضیح دهید.

بخش سولات متداول

بسیاری از سوالات ساده و تکراری هستند که پرسیدن آن ها می تواند رمان زیادی را از شما بگیرد. پس بهتر است بخشی را با عنوان سوالات متداول در نظر بگیرید و پاسخ های صریح و واضحی را برای آن ها بیان کنید.

زمان بندی توسط اپلیکیشن

برنامه خود را به بخشی برای انجم برنامه ریزی و زمانبندی روزانه مجهز کنید. بستگی به نیاز کاربران و سلیقه خودتان می توانید امکاناتی را برای این بخش فراهم کنید. به عنوان مثال برنامه روزانه و روتین فرد را بگیرید و به صورت اتوماتیک بهترین و سریع ترین برنامه را به او تحویل دهید.

اپلیکیشن شما می تواند امکاناتی نظیر، زنگ هشدار، یادداشت ها، تقویم و .. را به طور یکجا در اختیار کاربران قرار دهد تا نیازی به استفاده از ایر برنامه ها نداشته باشند.

دفتر برنامه ریزی

یک بخش در برنامه مشاوره تحصیلی، با عنوان دفتر برنامه ریزی طراحی کنید. از کاربران بخواهید تا در ابتدای هفته برنامه کل هفته را مشخص کنند . در بخشی دیگر برای هر روز، در ابتدای هر روز برنامه ریزی کنند. با این کار می توانند میزان رسیدن به اهدافشان را ببینند و خود را برای شروع یک هفته بعد، آماده کنند.

پیام روزانه

به طور روزانه پیام های انگیزشی و مفیدی را برای کاربران خود بفرستید. می توانید بخشی با عنوان پیام مشاور بسازید و پیام هر روز را در آن جا به نمایش بگذارید و یا در صورت تمایل، نوتیفیکیشن هایی را برای کاربران ارسال کنید. توجه داشته باشید که اگر هشدارها و پیام های روزانه ای که به کاربران ارسال می کنید، زیاد است، بهتر است از همان بخش پیام مشاور درون خودِ اپلیکیشن استفاده کنید. به این طریق مزاحمت خاصی برای کاربران ایجاد نشده و اپلیکیشن شما جذابیت خود را حفظ می کند.

نمودار پیشرفت

مشاوره تحصیلی میزان پیشرفت دانش آموز را تعیین نموده و نقاط ضعف و قوت او را یادآور می شود. در اپلیکیشن خود، نمودار پیشرفت را به صورت روزانه نمایش دهید و از کاربر بخواهید تا میزان فعالیت های منفی خود را به حداقل برساند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *