به روز رسانی سیستم عامل اندروید و روش های آن

به روز رسانی اندروید

به روز رسانی اندروید

اندروید از محبوب ترین سیستم عامل هایی است که تاکنون برای انواع گوشی های هوشمند و تبلت ها ساخته شده. این سیستم عامل کاربران زیادی را مجذوب خود کرده است که هر کدام از آن ها دلیل خود را برای استفاده از اندروید دارند. عده ای ارزان تر بودن اندروید و دستگاه های پشتیبانی کننده از آن را مد نظر قرار داده اند و عده ای دیگر آن را به دلیل سادگی و کاربر پسند بودنش انتخاب کرده اند. اما یکی از مهم ترین ویژگی های اندروید که موجب حفظ طرفداران آن شده، به روز رسانی مداوم و ارائه نسخه های جدید از آن است. به روز رسانی اندروید مزایای بسیار زیادی دارد و به صاحبان دستگاه های پشتیبانی کننده از آن اجازه می دهد تا لذت استفاده از همه ویژگی های آن را تجربه کنند.

ما در این مقاله از اپ ساز سعی داریم تا توضیحاتی را در این زمینه ارائه دهیم و بهترین روش های آپدیت این سیستم عامل را به شما معرفی کنیم.

انتشار به روز رسانی اندروید

به روز رسانی سیستم عامل IOS معمولا ساده تر از اندروید در برخی از گوشی های هوشمند است. به روز رسانی اندروید به طور معمول توسط شرکت گوگل ارائه می شود اما سازندگان برخی از انواع دستگاه های هوشمند هم نوعی آپدیت از این سیستم عامل را برای کاربران ارسال می کنند. به طور کلی انجام به روز رسانی در این گوشی ها به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام می شود. اما راحت نبودن طریقه انجام آن نیاز کاربران برای مطالعه آموزش هایی در این زمینه را افزایش می دهد. نکته ای که باید مد نظر قرار دهید، محدودیت های جغرافیایی است که برخی اوقات برای کاربران در نظر گرفته می شود و ممکن است که برخی از آپدیت ها زودتر و برخی دیرتر به دست آن ها برد. اما نگران نباشید چون به هر حال گوشی و تبلت شما هم از این آپدیت ها برخوردار خواهند شد.

روش OTA

یک روش مرسوم برای به روز رسانی اندروید، روش OTA است. به روز رسانی به این روش معمولا دیر به دست کاربران می رسد. دلیل این امر نیاز به استفاده از نسخه خام آپدیت و همگام سازی آن با دستگاه های پشتیبانی کننده ساخته شده در شرکت ها است. با این وجود استفاده از این روش بسیار قابل اطمینان تر است و مهم ترین ویژگی آن، عدم نیاز به انجام کارهای جانبی می باشد.

انجام این روش در گوشی شما از طریق بخش تنظیمات صورت می گیرد. برای این منظور باید وارد About phone شوید و با انتخاب گزینه Software update و سپس Check or updates، نسبت به این کار اقدام کنید.

نصب به روز رسانی با مراجعه سایت شرکت سازنده دستگاه

به جز روش OTA، می توانید از طریق سایت سازنده دستگاه تلفن خود، به جدیدترین آپدیت نسخه اندروید موجود برای آن دسترسی داشته باشید. برای این کار باید فابل به روز رسانی منطبق با دستگاه خود را دانلود کنید و آن را به صورت دستی نصب نمایید. نصب دستی ممکن است کمی زمان بر باشد. بنابراین صبور باشید و تا اتمام مرحله نصب منتظر بمانید.

مراجعه به سایت های معتبر

برخی از سایت های معتبر نسخه های جدیدی از اندروید را جهت به روزرسانی در اختیار کاربران خود قرار می دهند. نمونه ای از این سایت ها، سایت updato است که با کلیک بر روی این لینک می توانید به آن مراجعه کنید. در این سایت ها تنها کافی است تا مدل و شماره گوشی هوشمندتان را جستجو کنید و سپس فایل مورد نظر را دانلود و نصب کنید. برای دسترسی به شماره گوشی خود باید وارد بخش تنظیمات شوید. پس از آن گزینه About را انتخاب کرده و بر روی گزینه mode number کلیک کنید.

یک نکته را فراموش نکنید

در برخی از گوشی های تلفن همراه نیاز است تا شرایطی را قبل از نصب آپدیت جدید مهیا کنید. هشداری که قبل از نصب مشاهده می کنید، این شرایط را برای تان توضیح می دهند. ممکن است برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما پاک شوند و یا گوشی شما چند بار خاموش و روشن شود. اگر احساس می کنید که در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید و به تنهایی نمی توانید این آپدیت را انجام دهید، حتما از یک متخصص و نمایندگی مجاز کمک بگیرید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *