مدیریت زمان

مدیریت زمان

مدیریت زمان همیشه آسان نیست. گاهی اوقات آنقدر سرتان شلوغ است که انجام برخی کارها را فراموش می کنید. اتمام اعتبار کارت ها، زمان پرداخت قبوض، جلسات مهم، تماس های ضروری، مناسبت ها و بسیاری موارد دیگر بدون مدیریت زمان ممکن است به فراموشی سپرده شوند. تقسیم بندی ساعت های روز و اختصاص بازه زمانی مناسب برای یک فعالیت خاص مثل انجام تمرینات ورزشی، پیاده روی، درس خواندن و مطالعه و… نیاز به یک برنامه حساب شده و دقیق دارد. پس در کل داشتن برنامه روزانه برای جلوگیری از بی نظمی و ممانعت از به تعویق افتادن کارها بسیار ضروری است. به خصوص برای افرادی که مشغله روزانه آن ها مانع تمرکزشان می شود. یک اپلیکیشن مدیریت زمان ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای یرنامه ریزی در زندگی می باشد.

اپلیکیشن ها و مدیریت زمان

از زمان ساخت اولین اپلیکیشن ها، توجه به مدیریت کردن زمان و ایجاد برنامه هایی برای انجام منظم کارها، مورد توجه قرار گرفته است. اپلیکیشن های مختلفی برای این منظور ساخته شده اند که با وجود تنوع و تفاوت در ظاهر و کاربری شان، یک هدف واحد یعنی استفاده بهتر از وقت و جلوگیری از اتلاف آن را دنبال می کنند. وجود این برنامه ها به شما کمک خواهد کرد تا برنامه مدون و قابل انعطافی را ایجاد کنید و مطابق با آن به انجام امور روزانه خود بپردازید و چیزی را فراموش نکنید.

در این مقاله با تعدادی از این اپلیکیشن ها آشنا خواهید شد که برای همه افراد و به خصوص انشجویان و دانش آموزان، بسیار کاربردی هستند. با استفاده از این اپلیکیشن ها وقت کافی برای انجام همه کارها خواهید داشت.

۱- اپلیکیشن Trello

اپلیکیشن Trello با هدف مدیریت زمان انجام پروژه ها و کنترل و نظارت بر روند اجرای آن ها مطابق با یک زمان خاص ساخته شده است. این برنامه به شما امکان می دهد تا بتوانید پروژه ها را با توجه به فاکتورهای دلخواه خود تقسیم بندی کنید. اعضای تیم را مدیریت کنید و تقسیم وظایف آن ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

۲- اپلیکیشن Antisocial 

اگر در طول روز زمان زیادی را برای استفاده از اپلیکیشن های مختلف مانند تلگرام و اینستاگرام یا بازی ها صرف می کنید، حتما اپلیکیشن Antisocial را برای مدیریت زمان خود نصب کنید. این اپلیکیشن به شما گزارشاتی در مورد زمان استفاده از هر کدام از برنامه های نصب شده بر روی دستگاه موبایل یا تبلت تان ارائه می دهد تا بدانید بیشتر زمان خود را صرف استفاده از چه برنامه کرده اید که شاید متوجه این موضوع نشده باشید.

۳- اپلیکیشن google keep

این اپلیکیشن که هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای IOS طراحی شده است به شما امکان پین گذاری بر روی برنامه های تان را می دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید فایل های متنی و صوتی، عکس ها و فیلم های خود را علامت گذاری کرده و آن ها را به راحتی بیابید. استفاده از چنین برنامه ای به شما در اولویت بندی کارها و همچنین تعیین کارهای مهم و تهیه فهرستی از آن ها کمک می کند. البته اصلی ترین هدف این برنامه، یادداشت برداری است اما برای ساخت لیست کارهای روزانه و اموری که باید در روزهای آتی انجام شوند، بسیار مفید خواهد بود.

google keep | مدیریت زمان

۴- اپلیکیشن HabitBull 

دنبال کردن اهداف بلند مدت به همت و اراده قوی نیازمند است. بسیاری از شکست های ما در راه رسیدن به اهداف مان به دلیل وجود عادات بد و عدم تقویت عادات خوب مان است. با استفاده از اپلیکیشن HabitBull می توانید عادات خوب و بد خود را مدیریت کنید و اگر روزی را با موفقیت سپری کردید و گام هایی را در راه رسیدن به اهداف تان برداشتید، کارهای درست انجام شده در آن زمان را تکرار کنید تا تبدیل به عادت خوب شوند.

۵- اپلیکیشن Evernote

دانشجویان و دانش آموزان می توانند این برنامه را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود نصب کنند و با مدیریت زمان خود، پروژه ها و تکالیف خود را در زمان مشخص به انجام برسانند. استفاده از این برنامه باعث می شد تا هر کار در زمان درست خود انجام شود و زمان کافی برای همه آن ها در نظر گرفته شود.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *