مدل های کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل درآمدزایی با استفاده از اپلیکیشن

درآمد از اپلیکیشن های موبایل

مدل های کسب درآمد

به احتمال زیاد کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل یکی از مهم ترین دلایلی است که صاحبان کسب و کارها را به سمت تولید یک اپلیکیشن سوق می دهد. رسیدن به اهدافی مانند جذب مشتری بیشتر، اطلاع رسانی در مورد محصولات، تخفیف ها و جشنواره ها و همچنین مقایسه کیفیت محصولات با در دسترس قرار دادن نظرات سایر کاربران و بسیاری از موارد دیگر هم دلیلی بر ساخت یک اپلیکیشن خواهند بود که البته این موارد هم در راستای کسب درآمد بالاتر قرار می گیرند.
اگر صاحب یک کسب و کار هستید و یا خودتان به عنوان یک طراح اپلیکیشن قصد شناخت مدل های کسب درآمد از این اپلیکیشن ها هستید، مقاله ما را دنبال کنید‌.

شناسایی نیازمندی ها

شناسایی نیارمندی ها اولین گام برای انتخاب مناسب ترین مدل است. برای این کار باید بدانید که برنامه شما قرار است در چه حوزه ای ساخته شود. زمینه طراحی این برنامه کمک زیادی به شبیه سازی ذهنی و اولیه کار خواهد کرد. این مورد شما را برای انتخاب بهترین راهکارهای جذب مخاطب، ایجاد واسط کاربری مناسب و از همه مهم تر شناخت مخاطبان تان یاری خواهد کرد.
به عنوان مثال:

اگر اپلیکیشن شما برای یک موسسه انتشارات کتاب کودک، فروشگاه اسباب بازی یا مواردی که مربوط به کودکان است، باید از طرح های کارتونی و گرافیک بالا استفاده کنید. منوها به گونه ای طراحی شوند که علاوه بر جذابیت برای کودکان به راحتی قابل دسترسی باشند. به طوری که اگر کودکان برنامه شما را بر رو تبلت های خود نصب می کنند بتوانند کتاب های جدید را ببینند و خرید کتاب برای سرگرمی خود را به هر چیز دیگری ترجیح دهند.

معرفی مدل ها

مدل های کسب درآمد متعددی تعریف شده اند اما در این میان تعداد کمی از آن ها به نتیجه رسیده اند که در ادامه معرفی خواهد شد.

اولین مدل: فروش با استفاده از درگاه های بانکی

مدل پرداخت آنلاین برای خرید و فروش یکی از مدل های عمده در کسب درآمد است‌. در فروش مجازی و فیزیکی، ریسک کمتری برای فروشنده وجود خواهد داشت. بنابراین می توان با اطمینان از دریافت درست و به موقع مبلغ محصول خود را برای خریدار ارسال کرد و یا لینک دانلود محصول مجازی (با هر فرمتی اعم از فیلم، عکس، صوت، فایل های متنی و اجرایی و …) را برای او فرستاد.

دومین مدل: پرداخت درون برنامه ای برای دسترسی به امکانات بیشتر

مدل دیگر کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل ، استفاده از پرداخت درون برنامه ای برای باز شدن حالت پیشرفته یک خدمت است. وجود این حالت تاثیری در ساز و کار اولیه اپلیکیشن نخواهد داشت و به این منزله نیست که اگر پرداخت انجام نشود، کارایی اپلیکیشن مختل خواهد شد.

در این نوع مدل، کاربر اجازه دارد تا از امکانات برنامه استفاده کند و در صورت رضایت و تمایل برای استفاده بیشتر، هزینه ای را جهت دستیابی به امکانات بهتر پرداخت کند.

درآمد اپلیکیشن موبایل

سومین مدل: استفاده از حالت فری میوم

حالت فری میوم به معنی قفل بودن یک سری از مراحل تا زمان ایجاد یک پیشنیاز و یا اتمام مراحل قبلی است. این حالت را در بازی های مرحله ای حتما مشاهده کرده اید. این مدل در حالت عادی به کار خود ادامه می دهد و مراحل جدید با کسب امتیاز بیشتر و گذراندن مراحل گذشته باز می شوند. اما اگر کاربر بخواهد تا پیش از اتمام یک مرحله، مجوز ورود به سایر مراحل را داشته باشد، می تواند با چند کلیک ساده از طریق برنامه، مبلغی را پرداخت نماید. این همان شیوه ای است که بسیاری از سازندگان بازی ها و برنامه های سرگرم کننده را به درآمد سرشاری رسانده است.

چهارمین مدل: خرید اشتراک

این مدل کسب درآمد در بسیاری از برنامه ها و به خصوص برنامه های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.
در این مدل، کاربر به صورت آزمایشی از بخشی از خدمات استفاده می کند و برای دسترسی به ادامه آن ها نیاز به خرید اشتراک خواهد داشت.

پنجمین مدل: پرداخت هزینه برای دانلود اپلیکیشن

اپلیکیشن شما می تواند به شکل کاملا غیر رایگان عرضه شود. اما در این راستا باید به چند نکته توجه کنید. اولین نکته رقابت بالا میان اپلیکیشن های رایگان است. قابلیت ها و کاربردهای این اپلیکیشن و تنوع خدمات قابل ارائه در آن ها، توقع کاربران از یک اپلیکیشن غیر رایگان را بالا می برد. نکته بعدی این است که اپ استورها درصدی از فروش اپلیکیشن شما را به خود اختصاص می دهند که این میزان به حدود ۳۰ درصد می رسد.

البته کاربرانی که برنامه شما را خریداری کرده اند، به احتمال قوی وقت بیشتری را به کار با آن اختصاص می دهند که دلیل آن هزینه ای است که برای خربد برنامه شما متحمل شده اند.

ششمین مدل: تبلیغات درون برنامه ای

انجام چنین تبلیغاتی می تواند زمبنه کسب درآمد صاحبان اپلیکیشن ها را فراهم کند. البته کاربران علاقه زیادی به تبلیغاتی که به طور ناگهانی در صفحه گوشی شان ظاهر می شود ندارند اما به هر حال وجود این تبلیغات در اپلیکیشن نیاز به پرداخت هزینه برای سفارش دهندگان دارد و به این ترتیب به عنوان زمبنه ای برای کسب درآمد بیشتر محسوب خواهد شد.

سخن پایانی

آن چه که بیش از همه اهمیت دارد، محبوب بودن اپلیکیشن شما به دلیل وجود یک تفاوت و ایده منحصر به فرد است. زمانی که کاربران برنامه شما را بر روی گوشی هوشمندشان نصب می کنند، تنها چیزی که آن ها را ترغیب به حفظ برنامه می کند، همین ایده خاص و خلاقانه شما است. پس آن را جدی بگیرید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *