برنامه حرفه ای موبایل

برنامه حرفه ای موبایل

از نظر بسیاری از افراد، اولین و اصلی ترین مساله برای ساخت یک اپلیکیشن حرفه ای و کارآمد، داشتن سرمایه کافی و صرف زمان و هزینه زیاد است. اگر این فاکتور به عنوان کم اهمیت ترین مورد برای ساخت یک برنامه ایده آل نباشد، قطعا مهمترین مورد هم نیست. در واقع ساخت یک اپلیکیشن خوب دارای مراحل متعددی است که شما با در نظر گرفتن و طی کردن آن ها می توانید گام هایی فراتر از تنها سرمایه گذاری بردارید.

در این جا قصد داریم تا مراحلی را که باید برای ساخت اپلیکیشن حرفه ای دلخواه تان مد نظر قرار دهید، به شما معرفی کنیم.

۱- آیا کسب و کار شما واقعا به اپلیکیشن نیاز دارد؟

کسب و کارهای کوچک و نوپا برای بهتر دیده شدن به سمت تولید برنامه موبایل می روند. این موضوع که داشتن یک برنامه موبایل برای کسب و کارها توصیه می شود، دلیل بر این نیست که هر نوع کسب و کاری اقدام به ساخت یکی از آن ها کند.
درست که ما گفتیم هزینه تنها فاکتور این کار نیست اما باید توجه داشته باشید که اگر کسب و کار شما نوپا است و هنوز نیاز به سرمایه گذاری در بخش های مختلف خود دارد، بهتر است ساخت اپلیکیشن را به زمان دیگری موکول کنید. در کل تولید یک برنامه موبایل حرفه ای و در زمانی مناسب شرایط بهتری را برای کسب و کار شما فراهم می کند تا ساخت عجولانه آن.

۲- از اپلیکیشن خود چه می خواهید؟

پاسخ به این سوال مهم ترین و شاید سخت ترین مرحله باشد. شما باید همه جنبه های کاربردی اپلیکیشن خود را در نظر بگیرید‌. برای این منظور بهتر است لیستی از سوالات مهم در این زمینه را تهیه کرده و سعی کنید تا بهترین پاسخ ها را با کمک و مشورت همکاران خود برای آن ها بیابید. به عنوان مثال به این پرسش ها پاسخ دهید:

– اپلیکیشن شما برای چه کسب و کاری است؟

– مخاطبان و کاربران اصلی آن چه کسانی باید باشند؟

– چه نیازهایی را دنبال می کند؟

– چه امکاناتی را باید در آن در نظر بگیرید؟

– اطلاعات دریافتی و همچنین اطلاعاتی که قرار است در اختیار کاربران قرار دهید چه هستند؟

– امنیت اطلاعات و تعیبن صحت آن ها چگونه انجام می شود؟

– بهترین نقطه قوت اپلیکیشن شما در مقایسه با سایر برنامه های مشابه چیست؟

– چه میزان زمانی را برای تولید اپلیکیشن در نظر گرفته اید؟

– هزینه و بودجه مورد نظر شما برای این کار چه میزان است؟

– چه کسانی قرار است از برنامه شما پشتیبانی کنند؟

۳- یک ایده خاص و خلاقانه داشته باشید

یک ایده خاص و خلاقانه برای اپلیکیشن

یک ایده خاص و خلاقانه برای اپلیکیشن

 

قبلا هم گفتیم که ساخت عجولانه یک برنامه موبایل چندان منطقی نیست. بهتر است برنامه ای که می سازید خلاقانه باشد و در مقایسه با کسب و کارهای مشابه از یک ایده جذاب و جدید بهره برده باشد. به عنوان مثال اپلیکیشن اسنپ مسیر حرکت راننده را به مسافر نشان می دهد و زمانی که اتومبیل به محل در خواست رسید، پیامی برای مسافر ارسال می شود. استفاده از پیامک برای دادن اطلاعات راننده و ماشین و همچنین هزینه سفر به مسافر می تواند ایده خوبی برای این اپلیکیشن باشد.

تفاوت بودن و داشتن یک قابلیت جدید یا جل یک مشکل می تواند باعث جذب کاربران بیشتر و افزایش درخواست و استفاده از برنامه شما شود.

۴- کاربرپسند بودن برنامه را فراموش نکنید

در مقالات گذشته به مفصل تری در مورد این موضوع صحبت کرده ایم. به طور کلی  user friendly یا کاربرپسند بودن یک محصول زمانی تایید می شود که بتواند به راحتی مورد استفاده قرار گیرد، دسترسی به برنامه و عملیات قابل انجام توسط آن سریع اتفاق بیفتد، محیط برنامه زیبا، جذاب و منحصر به فرد باشد، منوها و دکمه ها به درستی کارکرده و در کل تمام انتظارات کاربر را که به او وعده داده شده، برآورده کند.

ابزار ساخت اپلیکیشن

ابزار ساخت اپلیکیشن

۵- ابزار کار خود را فراهم کنید

مشورت با یک تیم قدرتمند برنامه نویسی و سپردن کار به آن ها لازم است. ابزارهای مورد نیاز برای ساخت یک اپلیکیشن همان دانش و تجربه ای است که این تیم در دست دارند.

در این جا ما به تعدادی از ابزارها و مراحل تخصصی ساخت یک برنامه موبایل اشاره می کنیم:

– انتخاب یک زبان برنامه نویسی

یکی از زبان های برنامه نویسی مناسب برای ساخت یک برنامه موبایل کامل (web framework) می تواند java،C# ، php، Ruby، python و … باشد.

– پایگاه داده

برای نگهداری اطلاعات مورد نیاز برنامه باید یک پایگاه داده مانند SQL در نظر بگیرید. به عنوان مثال زمانی که کاربران در برنامه شما صاحب حساب کاربری هستند، حتما یک نام کاربری و رمز عبور باید برای آن ها ثبت شود. علاوه بر این اطلاعات تماس مانند ایمیل و شماره تلفن یا حتی آدرس را ممکن است از کاربران دریافت کرده باشید که ذخیره، بازیابی و ویرایش آن ها نیاز به یک پایگاه داده خواهد داشت.

– به طور همزمان  front-end و  back-end را مدیریت کنید.

به احتمال زیاد نیاز به نیروهای انسانی برای طراحی این دو بخش خواهید داشت. بخش front-end  برنامه شما مربوط به قسمت هایی است که کاربر شما می بیند و با آن ها در تعامل است. منوها، دکمه ها، لیست ها و …

بخش back-end  در واقع پشت صحنه برنامه است که کاربر آن را به طور مستقیم نمی بیند، اما بخش های مختلفی که کاربر با آن ها کار می کند را مدیریت می نماید.

پیشنهاد ما

اگر تا به حال ساخت یک اپلیکیشن حرفه ای را تجربه نکرده اید و زمان و تخصص کافی برای یادگیری آن را ندارید، بهتر است تا از یک تیم حرفه ای برای این کار کمک بگیرید. تیم اپ ساز با افتخار مشاوره و ساخت یک برنامه مناسب را بر عهده گرفته و می تواند شما را برای داشتن یک اپلیکیشن ایده آل یاری کند. اپ ساز می تواند مراحل ساخت یک اپلیکیشن حرفه ای به خیلی دقیق تر برای شما بیان می کند کافی است با ما تماس بگیرید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *