معرفی زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید

زبان برنامه نویسی اندروید

زبان برنامه نویسی اندروید

انتخاب یک زبان برنامه نویسی اندروید

شناخت زبان های برنامه نویسی اندروید برای انتخاب بهترین آن ها بسیاری اهمیت دارد. تاکنون انواع زبان های برنامه نویسی برای ایجاد اپلیکیشن های اندروید ایجاد شده اند. هر کدام از این زبان ها ویژگی هایی دارند که باعث شده تا برای هر شخص کدنویس جذابیت خاصی داشته باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با معروفترین این زبان ها آشنا کنیم و با معرفی ویژگی های هر کدام از آن ها به شما کمک کنیم تا بهترین و مناسب ترین آن ها را انتخاب نمایید.

  • زبان برنامه نویسی جاوا

بدون شک جاوا یکی از زبان های پیشتاز محسوب می شود. این زبان به عنوان زبان رسمی برنامه نویسی اندروید شناخته می شود و به همین دلیل است که بسیاری از برنامه نویسان، یادگیری جاوا برای تولید برنامه های اندویدی را توصیه می کنند. این مسئله از آمارهای گوگل هم مشخص است چون در این آمارها بیشترین میزان جستجوی کاربران برای زبان های برنامه نویسی اندروید، به جاوا تعلق دارد. پس می توان این زبان را به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی اندروید دانست.

  • زبان برنامه نویسی C#

سی شارپ را می توان یک زبان جدیدتر از جاوا و حتی یک نسخه ساده تر از آن دانست. برنامه نویسی با سی شارپ در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است که هم برای برنامه نویسی ویندوز، هم برای IOS  اندروید و طراحی سایت های حرفه ای به کار می رود. این زبان شی گرا برای ساخت اپلیکیشن های بازی بسیار توصیه می شود؛ چون توسط Unity3D که یک موتور بازی سازی است پشتیبانی می شود. در نتیجه می تواند به واسطه این موتور، از گرافیک سه بعدی بهره مند شود.

  • زبان برنامه نویسی Kotlin

زبان برنامه نویسی کاتلین هم مانند جاوا به عنوان زبان رسمی اندروید شناخته می شود. البته ممکن است که نام این زبان نسبت به جاوا کمتر به گوش شما خورده باشد اما بهتر است بدانید که این زبان برای افرادی که;قصد دارند نوشتن برنامه اندروید را تجربه کند، بسیار کارآمد خواهد بود. دلیل این امر نبود برخی از خطاها در حین کدنویسی برنامه ها و البته کم تر بودن پیچیدگی های این زبان نسبت به جاوا است.

  • زبان برنامه نویسی پایتون

متاسفانه این زبان در کشور ما طرفداران زیادی ندارد. اما بهتر است بدانید که پایتون هم یکی از بهترین زبان های  کدنویسی شناخته شده برای نوشتن برنامه های اندروید است. این زبان قابلیت های ویژه ای دارد که اصلی ترین آن ها امکان استفاده در طراحی نرم افزار ها می باشد.

  • برنامه نویسی اندروید با دو زبان C و C++

بسیاری از افراد تصور می کنند که امکان نوشتن برنامه اندروید با این دو زبان وجود ندارد. اما باید بدانید که این کار امکان پذیر است. زبان سی پلاس پلاس دیباگینگ قوی و یکپارچه ای دارد و به دلیل برخورداری از یک محیط قدرتمند، توانایی طراحی اپلیکیشن با یک عملکرد فوق العاده را دارد.

اما کدام زبان برنامه نویسی اندروید را انتخاب کنیم؟

این که شما کدام زبان را برای نوشتن برنامه اندروید مورد استفاده قرار دهید، به هدف تان بستگی دارد. برنامه نویسان حرفه ای برای نوشتن برنامه های کاربردی و مهم از زبان برنامه نویسی جاوا بهره می گیرند که البته در این راه با پیچیدگی هایی زیادی رو به رو می شوند.

برخی دیگر از افراد با استفاده از زبان سی شارپ، این برنامه نویسی را در پیش می گیرند و برای کار خود از تکنولوژی زامارین استفاده می کنند. این تکنولوژی به این دسته از افراد کمک می کند تا در زمان کوتاه تری برنامه نویسی را شروع نموده و با پیچیدگی های کمتری نیز دست و پنجه نرم کنند.

اما افرادی که علاقه ای به درگیری با پیچیدگی های یک زبان خاص ندارند، معمولا زبان بیسیک را انتخاب می کنند. زبانی ساده که هر کسی را برای برنامه نویسی اندروید آماده می کند.

توجه داشته باشید که زبان های کاتلین و پایتون برای افرادی مفید است که می خواهند تجربه متفاوتی داشته باشند و از راهی بجز آن چه که همه می پیمایند، به قله برنامه نویسی اندروید صعود کنند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *