بازاریابی با اپلیکیشن

بازاریابی با اپلیکیشن

هدف از طراحی بسیاری از اپلیکیشن ها معرفی خدمات و محصولات است. در حال حاضر اپلیکیشن های فروشگاهی متنوعی در حال تولید هستند و پیش بینی می شود که در چند سال آینده بیش از ۹۰ درصد کسب و کارها برای تبلیغ و معرفی خدمات خود از اپلیکیشن ها استفاده نمایند.
طراحی یک اپلیکیشن فروشگاهی می تواند بازار فروش را رونق ببخشد. چرا که بسیاری از افراد ترجیح می دهند بدون طی کردن مسافت طولانی یا تحمل صف ها، تنها با لمس صفحه گوشی یا تبلت خود، آن چه را که مورد نیازشان است، خریداری کنند.
اما هدف ما در این مقاله ارائه اطلاعاتی در مورد بازاریابی با استفاده از اپلیکیشن ها است. پس اگر صاحب یک کسب و کار با هر وسعتی هستید، با ما همراه باشید تا شما را با بهترین روش های انجام این کار آشنا نماییم.

از تبلیغات درون برنامه ای استفاده کنید

شما می توانید با صرف یک هزینه پایین، کسب و کار خود را در بخش تبلیغات اپلیکیشن هایی که به حوزه کاری شما مرتبط هستند، تبلیغ کنید. علاوه بر این می توانید خودتان صاحب یک اپلیکیشن باشید و برای معرفی آن به کاربران، لینک دانلود اپلیکیشن خود را در بخش تبلیغات درون برنامه ای سایر اپلیکیشن ها قرار دهید.

از حس کنجکاوی کاربران استفاده کنید

بعد از طراحی اپلیکیشن خود و پیش از این که آن را برای استفاده کاربران منتشر کنید، کاربران را با امکانات برنامه خود آشنا کنید. به عنوان مثال وعده انتشار یک اپلیکیشن جدید با قابلیت های خاص را بدهید و به کاربران امید دهید که با نصب این اپلیکیشن می توانند محصولات شما را به راحتی و در کمترین زمان ممکن خریداری کنند. حتی می توانید جوایزی را برای کاربران خود در نظر بگیرید و به مناسب شروع کار اپلیکیشن، تخفیفی را در ازای خرید محصولات به کاربران خود اختصاص دهید. امروزه بسیاری از فروشگاه ها و شرکت ها برای بازاریابی و افزایش تعداد کاربران خود، از این روش استفاده می کنند. البته چیزی که در این جا اهمیت بالایی دارد، صداقت شما است.

سادگی اپلیکیشن از اهمیت زیادی برخوردار است

اصولا کاربران به دنبال اپلیکیشنی هستند که بتوانند به سادگی با آن ارتباط برقرار نمایند. سادگی در طراحی اپلیکیشن موبایل و کاربر پسند بودن آن موجب می شود تا کاربران ترجیح دهند از آن برای خرید کالای مورد نیاز خود استفاده کنند.
امکان گزارش گیری از خریدها و تراکنش ها، اتصال امن به درگاه های بانکی، معرفی کامل محصولات، ارائه توضیحات کافی در مورد پشتیبانی از محصول یا روش استفاده از آن و … از مواردی هستند که باید در ساخت یک اپلیکییشن موبایل مورد توجه قرار گیرند.

تا حد امکان دو نسخه اندروید و IOS از اپلیکیشن خود تهیه کنید

با توجه به هزینه بالای خرید گوشی هایی که از سیستم عامل IOS پشتیبانی می کنند، تعداد کاربران اندروید در حال افزایش است. اگر برای ساخت اپ خود با محدودیت رو به رو هستید، بهتر است تا آن را با اندروید سازگار نمایید. اما در صورتی که برای تان مقدور است سعی کنید تا علاوه بر نسخه اندروید از نسخه IOS برنامه خود نیز استفاده کنید. با این کار شانس شما برای داشتن کاربران بیشتر، افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران را در طراحی اپلیکیشن خود اعمال کنید

یکی از راه های جذب بیشتر مشتری و نگه داشتن مشتریان همیشگی، توجه به نیازها و اعمال نظرات و پیشنهادات آن ها در خدمات و یا حتی طراحی برنامه موبایل است.
اگر کاربران از محیط سرد و بی جاذبه اپ شما انتقاد کردند و یا از شما خواستند تا جزئیات بیشتری را در مورد محصولات خود ارائه دهید، حتما به نظرشان احترام بگذارید و با تغییر اپلیکیشن خود مشتریان خود را راضی نگه دارید. این یکی از نکات پر اهمیت در بازاریابی و جذب مشتری است.

امکان به اشتراک گذاری محصولات از طریق شبکه های اجتماعی

امروزه افراد زیادی به عضویت شبکه های اجتماعی درآمده اند. پس سعی کنبد تا از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و شبکه های اجتماعی را به عنوان راهی ساده و بی هزینه برای بازاریابی بدانید.
برای این کار کافی است تا در زمان طراحی اپلیکیشن خود، امکان به اشتراک گذاری محصولات و یا تبلبغات خود را فراهم کنید. در این صورت هر کاربر که اپلیکیشن شما را نصب کرده است می تواند، محصولات مورد علاقه اش را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد و آن ها را با اپلیکیشن شما آشنا نماید.

استفاده از وبلاگ ها و سایت های پر بازدید

یکی از راه های بازاریابی با استفاده از یک اپلیکیشن، معرفی آن از طریق وبلاگ ها و سایت های پر طرفدار است.  تولید محتوا در زمینه اپ شما و درج آن در چندین سایت مختلف باعث می شود تا اگر کاربری اپلیکیشن مرتبط با کار شما را در اینترنت جستجو کرد با کسب و کار شما آشنا شده و ترجیح دهد تا اپلیکیشن خدماتی یا فروشگاهی شما را دانلود و نصب نماید‌
برای این کار کافی است تا از وبلاگ ها و سایت های پر بازدید معرفی اپلیکیشن بخواهید که برنامه شما را نیز در سایت خود درج کنند و در مورد آن مطالبی را منتشر کنند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *