مهم ترین نکات برای ساخت اپلیکیشن اندروید کدام اند؟

فرقی نمی کند که برای چه هدفی تصمیم به ساخت اپلیکیشن دارید. آن چه که در این جا برای شما شرح داده می شود، مهم ترین نکاتی است که برای ساخت اپلیکیشن از هر نوعی باید مورد توجه قرار بگیرند.

  • سهولت کار با اپلیکیشن

اولین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که سعی کنید اپلیکیشنی را تهیه نمایید تا به راحتی قابل استفاده باشد. فراموش نکنید که کاربران برنامه شما ممکن است از هر قشر و با هر سطحی از سواد باشند.

  • ارتباط موضوع اپلیکیشن و عناصر طراحی آن

اگر اپلیکیشن شما در مورد آموزش زبان انگلیسی در سطح مقدماتی است و فکر می کنید که بیشترین تعداد مخاطبانتان را کودکان تشکیل می دهند، پس بهتر است تا در مورد رنگ ها،;فونت، پس زمینه ها، تصاویر و حتی آیکن برنامه خود روحیات کودکان و علاقه آن ها;به تصاویر کارتونی و … را در نظر بگیرید.
اما اگر برنامه شما فرار است محصولات یک فست فود را معرفی کرده و ثبت سفارش کند بهتر است موارد ذکر شده را مرتبط با کار همبن فست فود و کمی سنگین تر در نظر بگیرید.

  • انتقال سریع و واضح اطلاعات

یکی از نکات مهم ساخت اپلیکیشن اندروید، این است که;اپلیکیشن شما باید تمام آن چه را که کاربر از آن انتظار دارد را برآورده کرده و در اختیارش قرار دهد. به عنوان مثال اگر اپلیکیشن شما فروشگاهی است، بهترین نوع معرفی محصولات استفاده از عکس و یا فیلم از زوایای مختلف محصول، باز گذاشتن بخش نظرات و امکان مشاهده آن ها توسط سایر کاربران و همچنین استفاده از بخش سفارش محصول و سبد خرید برای انجام خرید آنلاین می باشد.

  • قرار دادن اطلاعات تماس و راه های ارتباطی

زمانی که مشتریان از محل قرارگیری یک فروشگاه، رستوران، دفتر مشاور املاک و … اطلاع داشته باشند، با اطمینان بیشتری به استفاده از اپلیکیشن آن روی می آورند. معرفی کامل خود برای جلب اطمینان بیشتر مشتری علاوه بر این که نشانه احترام شما به مشتری است، منجر به اثبات درستی و صحت ارائه به موقع و بی نقص محصولات و خدمات شما می شود.

  • توجه به حجم اپلیکیشن

اپلیکیشن هایی که حجم بالایی دارند به سختی دانلود خواهند شد و ممکن است بسیاری از کاربران خود را به دلیل این موضوع از دست بدهند.
هر چقدر که نصب اپلیکیشن به فضای کم تری احتیاج داشته باشد، تمایل مخاطب به استفاده از آن را بیشتر می نماید. گرافیک بالای برنامه ها در برخی از موارد منجر به افزایش حجم آن ها می شود. از طرفی کارایی برنامه های پر حجم به دلیل کندی در ارسال و دریافت داده ها، نمایش عکس ها و فیلم ها و یا حتی متون بسیار پایین خواهد آمد و باعث دلزدگی و عدم تمایل کاربر به استفاده از آن خواهد شد.

  • انتخاب یک پلتفرم مناسب

پلتفرم اندروید و IOS برای اکثر گوشی های موبایل در نظر گرفته شده اند. با این حال تعداد کاربرانی که از گوشی هایی با سیستم عامل IOS استفاده می نمایند، کم تر است. دلیل این امر تحریم ایران و البته نیاز به صرف هزینه بیشتر برای خرید گوشی های اپل است که از این سیستم عامل پشتیبانی می کنند.
پس اگر تصور می کنید که کاربران تان بیشتر از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند اپلیکیشن خود را سازگار با این نوع گوشی ها در نظر بگیرید و به عکس.;

  • معرفی اپلیکیشن در بازار توزیع اپلیکیشن

بهترین راه برای انجام تبلیغات برای یک اپلیکیشن، معرفی آن در حداقل یکی از برنامه ها و سایت های بزرگ معرفی اپلیکیشن های اندروید است. گوگل پلی مهم ترین بازار برای تبلیغات و توزیع برنامه موبایل است به طوری که می توان جدیدترین و معتبرترین برنامه های اندروید را از آن تهیه نمود. مایکت و بازار و … نیز محیط های مناسبی برای توزیع اپلیکیشن شما هستند که البته هر کدام قوانین خاص خود را دارند که باید رعایت شوند.

امیدواریم از این نکات مهم برای ساخت اپلیکیشن موبایل که در این مقاله گفته شد استفاده کرده باشید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *