ترفندهایی برای استفاده حرفه ای از اینستاگرام

ترفند اینستاگرام

ترفند اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی در میان کاربران داخلی و خارجی است. این شبکه اجتماعی فرصتی را برای ارتباط بیشتر و مستقیم میان افراد ایجاد کرده و امکانات زیادی را برای کسب درآمد و محبوبیت بیشتر و همچنین رقابت ها با سایر کاربران را فراهم کرده است. در این مقاله قصد داریم تا چند ترفند کارآمد را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید، عملکرد بهتر و حرفه ای تری در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

زوم کردن برای ضبط استوری

اولین ترفند اینستاگرام که قصد آموزش آن را داریم، چگونگی زوم کردن در استوری است. زمانی که در حال تهیه یک فیلم برای استوری هستید می توانید به راحتی بر روی سوژه زوم کرده و یا دوربین خود را به هر سمتی حرکت دهید. برای انجام این کار تنها کافی است تا همان انگشتتان را که برای ضبط روی دکمه نگه داشته اید به سمت بالا کشیده تا زوم شود و بردن آن به اطراف، دوربین را جا به جا کنید.

عکس و ویدیوهای یک بار مصرف ارسال کنید

شما می توانید یک عکس را به سه صورت مختلف برای مخاطب یا مخاطبان خود ارسال کنید. زمانی که وارد Direct یکی از کاربران می شوید، روی دوربین کلیک کنید و با فشردن دکمه بزرگ پایین دوربین یا نگه داشتن آن عکس یا فیلم دلخواه خود را بگیرید. در زیر همین دکمه سه گزینه برای شما فعال می شود که روی هرکدام که کلیک کنید، عکس یا فیلم با توجه به آن ارسال می شود.

  • VIEW ONCE با زدن بر روی این گزینه و سپس فشردن send، عکس فقط یک بار برای مخاطب قابل مشاهده خواهد بود. یعنی به محض مشاهده و خروج از عکس یا فیلم، دیگر نمی تواند آن را باز و مشاهده کند. این ترفند اینستاگرام می تواند مانع از سوء استفاده ا تصاویر حساس و شخصی شود.
  • Allow REPLAY با ارسال توسط انتخاب این گزینه، کاربر مقابل یک بار دیگر امکان مشاهده دوباره عکس شما را خواهد داشت که در این صورت شما هم یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد.
  • KEEP IN CHAT اگر می خواهید که کاربر مقابل عکس یا فیلم ارسالی شما را به دفعات مشاهده کرده و یا در گوشی یا تبلت خود ذخیره کند، از این گزینه استفاده کنید.

فیلتر کردن کامنت ها و پاک شدن اتوماتیک آن ها

حتما به این فکر کرده اید که فردی با داشتن هزاران فالور چطور می تواند کامنت های خود را کنترل کند. این مشکلی است که اکثر افراد مشهور یا مدیران صفحات بزرگ با آن دست و پنجه نرم می کنند. ساده ترین راه بستن کامنت ها است که البته این به معنای پاک کردن صورت مساله است و در واقع با این کار راه خوبی برای تعامل با افراد از بین می رود.

اینستاگرام در جدیدترین آپدیت های خود، راه دیگری را پیشنهاد داده است. شما می توانید به صفحه پروفایل خود بروید و با کلیک بر روی Comments و سپس فعال کردن گزینه Hide Inappropriate Comments کامنت های تبلیغاتی یا توهین آمیز را مخفی کنید. همچنین می توانید لیستی از کلماتی که فکر می کنید نباید در زیر پست ها درج شوند و یا توهین آمیز هستند را ایجاد کنید تا اینستاگرام به طور اتوماتیک آن ها را از زیر پست های تان پاک کند. این ترفند اینستاگرام به شما کمک می کند که از حریم شخصی خود به خوبی مراقبت کنید.

ترفند اینستاگرام

مرتب کردن لیست دنبال شوندگان

شاید در میان کاربران مختلف به دنبال یکی از صفحاتی می گردید که در گذشته با آن تعامل زیادی داشته اید و در تلاش هستید که یک بار دیگر به آن صفحه مراجعه کنید. اما پیدا کردن چنین صفه ای در میان انبوهی از کاربرانی که احتمالا دنبال می کنید، کار زیاد ساده ای نیست.

اینستاگرام همیشه در حال به روز رسانی است و با ایجاد تکنیک ها و ترفندهای جدید به نوعی کاربران خود را غافل گیر می کند. جدیدترین ترفند اینستاگرام، امکان مرتب کردن لیست دنبال شوندگان است. برای این کار باید لیست را باز کنید و علامت دو فلش موازی در سمت راست و بالای لیست را انتخاب کنید. با این کار سه گزینه را خواهید دید که با توجه به آنها می توانید به طور پیش فرض، مرتب سازی بر اساس آخرین یا اولین فالو شونده را انجام دهید.

آمار دقیقی از این شبکه اجتماعی به دست آورید

اگر تعداد فالورهای زیادی دارید، بهتر است تا اکانت خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید. با این کار اینستاگرام خدمات بیشتری را به شما ارائه می دهد که یکی از آن ها، آمار دقیقی از میزان محبوبیت پست های شما، بیشترین زمان فعالیت و بازخوردهای دریافتی تان، میانگین سنی و جنسیت فالورها و بسیاری اطلاعات دیگر است. با این کار می توانید صفحه خود را بهتر مدیریت کرده و نتایج مطلوب تری را دریافت کنید.

امیدوارم با مطالعه این  مقاله استفاده حرفه ای از اینستاگرام را تا حدودی آموخته باشید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *