توزیع اپلیکیشن

توزیع اپلیکیشن

توزیع اپلیکیشن در استورهای داخلی و خارجی یکی از راه های آشنا شدن کاربران با اپلیکیشن و قابلیت های آن است. اما شما می توانید از روش های متنوعی برای رسیدن به این هدف استفاده کنید و یا حتی اپلیکیشن خود را به شکلی جذاب و خلاقانه تر در همین استورها معرفی نمایید. ما سعی داریم تا در این مقاله برترین روش های توزیع را به شما معرفی کنیم و راه هایی را برای متفاوت بودن اپلیکیشن شما در استورها بیان نماییم.
برخی از این تکنیک ها مربوط به قبل از انتشار اپلیکیشن و برخی دیگر مربوط به بعد از انتشار آن است. پس می توان گفت که این روش ها در هر مرحله ای برای افزایش بازدید و نصب اپلیکیشن شما کاربرد خواهند داشت.

اپلیکیشن خود را به شکل جذاب تری طراحی کنید

طراحی اپلیکیشن اندروید به شکل جذاب و منحصر به فرد می تواند اشتیاق کاربران برای استفاده از آن را برانگیزد. اولین فدم برای این کار استفاده از یک آیکن زیبا و مرتبط با کار اپلیکیشن شما است. آیکنی که انتخاب می کنید باید در رقابت با سایر اپلیکیشن های مشابه به شکل چشمگیرتری طراحی شود. چون اولین چیزی که کاربران از برنامه های موجود در استورها مشاهده می کنند، آیکن آن ها است.

صفحه اپلیکیشن خود در استورها را هوشمندانه بسازید

کاربران اپلیکیشن مورد نیاز خود را در استورها جستجو می کنند و اگر اپلیکیشنی نظرشان را جلب کند، صفحه مربوط به آن را باز می کنند. اما معمولا همه کاربران زمان زیادی را به خواندن شرح همه اپلیکیشن ها اختصاص نمی دهند. بنابراین شما باید به شکل هوشمندانه ای عمل کنید و به جای ارائه توضیحات طولانی و جملات پیچیده، بهترین نکات و ویژگی های منحصر به فرد برنامه خود را شرح دهید.
این اطلاعات به شکل موردی بیان کنید و از جملات قابل فهم و روانی استفاده کنید تا هر کاربر با هر سطح آگاهی و سوادی بتواند آن ها را متوجه شود.
تا حد امکان از بخش های مهم اپلیکیشن خود عکس تهیه کنبد و با توجه به اولویت هر بخش، این عکس ها را در استور مورد نظر وارد کنید.

اپلیکیشن خود را به سایت های نقد و بررسی معرفی کنید

برخی از سایت ها نظیر سایت ایرانی appreview.ir برای معرفی اپلیکیشن ها و مقایسه آن ها طراحی شده اند. بسیاری از کاربران قبل از نصب اپلیکیشن یا استفاده از آن سری به این سایت های مقایسه می زنند تا از رتبه اپلیکیشن و همچنین نظرات سایر کاربران درباره آن آگاه شوند. کافی است که شما هم برنامه خود را به این سایت ها معرفی کنید. با این کار خواهید دید که تعداد بازدید اپلیکیشن تان چقدر بالا خواهد رفت. به علاوه این که می توانید از پیشنهادات و انتقادات کاربران برای ارتقاء اپلیکیشن خود استفاده نمایید.

در مسابقه های اپلیکیشن نویسی و ساخت برنامه موبایل شرکت کنید

برگزاری این مسابقه ها از طریق سایت های مختلفی اعلام می شود. در آن ها از افرادی که مستعد ساخت اپلیکیشن موبایل هستند دعوت می شود تا توانایی خود را در رقابت با دیگران نشان دهند. جوایز این مسابقات می تواند شما را برای ساخت یک اپلیکیشن بهتر ترغیب کند و از طرفی کاربران زیادی را با برنامه های نوشته شده توسط شما آشنا کند. این یکی از راه های توزیع اپلیکیشن است که بدون صرف هیچ هزینه ای به نتیجه می رسد.

خودتان مسابقه برگزار کنید

شما می توانید خودتان مسابقه ای را برنامه ریزی کنید و از کاربران بخواهید تا با دعوت از دوستانشان به نصب اپلیکیشن شما و یا به اشتراک گذاری محصولات شما شانس خود را در این مسابقه امتحان کنند. برای هر کاربر یک کد توزیع در نظر بگیرید و به هر کس که توانست با استفاده از این کد کاربران جدیدی را به استفاده از اپ شما دعوت کند، جوایز یا تخفیف ویژه ای را اختصاص دهید.

از تمامی امکانات موجود در اپ استورها استفاده کنید

هر اپ استور مجموعه ای از قوانین را برای انتشار اپلیکیشن ها در نظر دارد و از کاربرانی که تمایل به توزیع برنامه موبایل خود در این اپ استور ها را دارند، میخواهند تا به قوانین احترام بگذارند. علاوه بر این امکاناتی در اختیار صاحبان اپلیکیشن قرار داده می شود تا بتوانند حاصل کار خود را به نحو مناسبی به کاربران معرفی کنند. از جمله آن ها امکان درج توضیحات، عکس، ویدئوی تبلیغاتی، در یافت نظر، نمایش رتبه، نمایش تعداد دانلود و … است.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *