انتخاب مناسب ترین رنگ ها برای طراحی اپلیکیشن

انتخاب رنگ ها برای طراحی اپلیکیشن

انتخاب رنگ ها برای طراحی اپلیکیشن

زمانی که یک اپلیکیشن را طراحی می کنید، مهم ترین چیز کارایی و قابلیت های آن است. این که اپلیکیشن شما بتواند آن چه که مورد انتظار شما و کاربران است را برآورده کند و با ویژگی های منحصر به فرد خودش بتواند به عنوان یکی از بهترین اپ ها در زمینه مورد نظر شناخته شود، باید مورد توجه شما قرار بگیرد. اما کاربر پسند بودن برنامه و رنگ های به کار رفته در آن هم برای جذب کاربران بیشتر، بی تاثیر نیست. شاید بتوان این مورد را به عنوان دومین عامل در انتخاب یک اپلیکیشن دانست. پس خوب است که به آن توجه کنید. ما در این جا قصد داریم مطالب مفیدی را در مورد رنگ ها و انطباق بهتر آن ها با یکدیگر برای ایجاد یک تم جذاب در اختیار شما قرار دهیم.

تعداد رنگها در یک ترکیب رنگی

مطابق با تحقیقات انجام شده در دانشگاه تورنتو ترجیح افراد در استفاده از رنگ های ساده و ایجاد ترکیبی نهایتا با ۳ یا ۴ رنگ است. بنابراین بهتر است که ترکیب رنگ را استفاده کنید که به شلوغ شدن صفحات و منوها ختم نشود و محیطی آرام بخش و منظم را ایجاد نماید.

میزان استفاده از رنگهای این ترکیب باید چگونه باشد؟

در انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن قانون ۶۰-۳۰-۱۰ در این جا به کمک شما می آید تا میزان استفاده از سه رنگ را مشخص کند. ۶۰ درصد از صفحه را به رنگی اختصاص دهید که می خواهید بیشترین سهم را داشته باشد. گر چه بسیاری از مدیران سایت ها و صاحبان اپلیکیشن ها این میزان را به رنگ های بارز موجود در لوگو اختصاص می دهند، اما بهتر است تا یک رنگ خنثی را برای این کار در نظر بگیرید.

۳۰ در صد از رنگ آیتم ها را برای رنگ های موجود در لوگوی اپلیکیشن در نظر بگیرید و سعی کنید تا بخش های اصلی را با این رنگ ها هماهنگ نمایید.

اما برای رنگ آمیزی سایر بخش های نظیر حاشیه ها و به طور کل بخش های کم اهمیت تر بهتر است از رنگ سومی استفاده کنید که احتمالا آن هم در لوگو موجود است و یا با رنگ های انتخابی شما هماهنگی دارد.

ترکیب رنگ ها

اما برای ایجاد یک ترکیب رنگ جذاب چه باید کرد؟

ایجاد ترکیب رنگ با استفاده از چرخه رنگ می تواند نتایج مناسبی را ایجاد کند. در این چرخه رنگ هایی که رو به روی هم قرار گرفته اند، مکمل یکدیگر اند‌. علاوه بر این برای انتخاب رنگ ها جهت ایجاد سایه ها می توانید از رنگ های کنار رنگ انتخابی خود استفاده کنید.

یکی از کارهای جالبی که در گذشته با استفاده از این چرخه برای پیدا کردن یک ترکیب رنگ انجام می شده، انتخاب یک رنگ از آن و سپس ایجاد یک مثلث متساوی الساقین برای تعیین دو رنگ دیگر است. چنین کاری نوعی بالانس را در ترکیب رنگی ایجاد می کند و جالب است بدانید که از اوایل دهه ۹۰ بسیاری از فروشگاه ها و رستوران های زنجیره ای از این روش برای رنگ آمیزی لوگوی خود استفاده کرده اند.

چرخه رنگ ها

تضاد رنگ را فراموش نکنید

استفاده از گوشی موبایل و اپلیکیشن ها در بیرون از منزل و در مکان های با نور زیاد به روشنایی بیشتر صفحه دستگاه نیازمند است. بسیاری از طراحان سعی دارند تا انطباق رنگ ها را برای متون هماهنگ با طرح زمینه و سایر عناصر موجود در صفحه در نظر بگیرند. اما این کار برای استفاده از اپلیکیشن در هر شرایطی مناسب نیست. بهتر است تا جای امکان از زنگ های متضاد برای متن ها استفاده کنید. به علاوه اینکه تضاد رنگ ها برای جلب توجه کاربران به سمت یک عنصر کلیدی یا دکمه خاص بسیار کمک کننده است.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *