چگونه یک اپلیکیشن خدماتی موفق بسازیم؟

ساخت اپلیکیشن خدماتی

اگر تصمیم به ساخت اپلیکیشن خدماتی دارید و نمی‌دانید از کجا و چگونه شروع کنید ما ۱۰ مرحله برای ساخت اپلیکیشن خدماتی برای شما در این مطلب قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با انجام این مراحل یک اپلیکیشن موفق ایجاد کنید. دیگر نگران وقت و سرمایه خود نباشید. زیرا سایت اپ ساز، اپلیکیشن خدماتی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین  هزینه آماده خواهد کرد.

با ما همراه باشید تا در مورد اپلیکیشن خدماتی بیشتر صحبت کنیم و روش ساخت آن را به شما آموزش دهیم. اگر مایل هستید در مورد بهترین اپلیکیشن ساز آنلاین نیز مطالبی را بدانید، می توانید به صفحه بهترین اپلیکیشن ساز آنلاین نیز مراجعه کنید.

اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن یک برنامه است که طراحی‌شده تا روی تلفن‌های هوشمند، تب لت‌ها و دیگر دستگاه‌های همراه اجرا شود و یکسری خدماتی را نیز ارائه می‌دهد.

چگونه یک اپلیکیشن موفق ایجاد کنیم؟

۱٫ یک تخیل فوق‌العاده منجر به یک برنامه عالی می‌شود.

ساخت اپلیکیشن خدماتی

در ساخت اپلیکیشن خدماتی موفق اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است:
• شناسایی یک مشکل که می‌تواند توسط برنامه شما حل شود.
• ویژگی‌های برنامه خود را انتخاب کنید.
این برنامه باید مشتریان را با مزایای ملموس ازجمله کاهش هزینه‌ها از طریق افزایش بهره‌وری، درآمد جدید یا بهبود تجربه مشتری آشنا کنید و خدمات مدنظر مشتری را به او ارائه دهد.

۲٫ شناسایی

برای ساخت اپلیکیشن خدماتی موفق باید شناخت پیدا کنید:

هدف کاربران برنامه

اپلیکیشن همیشه باید با توجه به هدف کاربران از یک برنامه توسعه داده شود. داشتن یک دید کلی در مورد هدف کاربران میزان موفقیت برنامه را افزایش می‌دهد.

سیستم‌عامل موبایل و دستگاه‌های پشتیبانی شده

سیستم‌عامل و دستگاه‌های موبایل باید با توجه به عملکرد سخت‌افزار، عمر باتری، لوازم جانبی موردنیاز انتخاب شوند. عوامل خاصی که باید در هنگام انتخاب سیستم‌عامل و دستگاه‌های موبایل مورداستفاده قرار گیرند عبارت‌اند از پوشش، پشتیبانی از دستگاه، عملکرد و سایر ویژگی‌ها.

مدل درآمد

برای اطمینان از منبع و تولید درآمد، توسعه‌دهنده برنامه باید رویکرد مناسب را مطابق با برنامه انتخاب کند. مدل‌های مختلفی برای تولید درآمد از اپلیکیشن های خدماتی وجود دارد که شامل برنامه‌های پرداخت‌شده، برنامه‌های جداگانه، تبلیغات، اشتراک و پرداخت در هر دانلود است. این فن‌ها می‌توانند برای تولید درآمد استفاده شوند. بااین‌حال رویکرد توسعه باید مطابق با برنامه باشد.

۳٫ برنامه خود را طراحی کنید.

ساخت اپلیکیشن خدماتی

 

طراحی اپلیکیشن شما یکی از مراحل دیگر ساخت اپلیکیشن خدماتی می‌باشد که در موفقیت اپلیکیشن شما در بازار تأثیر بسزایی دارد. یک توسعه‌دهنده برنامه باید بر روی طراحی رابط کاربری، حرکات چند لمسی برای دستگاه‌های لمسی و تمرکز بر استانداردهای طراحی پلتفرم تمرکز کند. امروزه تأکید بر طراحی UI یک برنامه است زیرا نقش مهمی در موفقیت یک اپلیکیشن دارد. طراحی برنامه به میزان قابل‌توجهی محبوب می‌شود زیرا باعث ایجاد تأثیر فوری در ذهن کاربر می‌شود و قابلیت استفاده از نرم‌افزار را تضمین می‌کند.

۴٫ شناسایی رویکرد برای توسعه برنامه (بومی، وب یا ترکیبی)

انتخاب روش مناسب برای ایجاد یک برنامه بسیار مهم است. در حالت ایده آل رویکرد توسعه برنامه باید مطابق با محدودیت‌های زمان و بودجه یک مشتری باشد.

برنامه‌های بومی

برنامه‌های بومی UI را ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها نیاز به زمان و مهارت قابل‌توجهی در توسعه دارند. برنامه‌های بومی اساساً پلتفرم خاص هستند و نیاز به تخصص و دانش دارند.

برنامه‌های وب

برنامه‌های وب سریع و ارزان هستند که می‌توانند در سیستم‌عامل‌های مختلف اجرا شوند. این‌ها با استفاده از کد HTML5 ،CSS و JavaScript ساخته‌شده‌اند. برنامه‌های وب نسبت به برنامه‌های بومی قدرت کمتری دارند.

برنامه‌های ترکیبی

رویکرد ترکیبی آخرین روش برای توسعه هر برنامه است. برنامه‌های ترکیبی مانند برنامه‌های بومی، روی دستگاه اجرا می‌شوند و با تکنولوژی‌های وب نوشته‌شده‌اند.

۵٫ نمونه اولیه بسازید

در ساخت یک اپلیکیشن خدماتی موفق مرحله بعد از شناسایی رویکرد، ساخت یک نمونه اولیه است. این درواقع فرایند ایده شما و تبدیل آن به اپلیکیشن با برخی از قابلیت‌های اساسی است. نمونه اولیه اپلیکیشن شما را بسیار ساده‌تر می‌کند و خریداران می‌توانند بجای تجسم ایده شما مزایای آن را به‌صورت ملموس ببینند. ایجاد نمونه اولیه در ساخت اپلیکیشن خدماتی بسیار مفید است و در جذب سرمایه‌گذاران و کار با تولیدکنندگان و کسب مجوزها به شما کمک می‌کند.

۶٫ ابزار تجزیه‌وتحلیل

در ساخت اپلیکیشن خدماتی از تجزیه‌وتحلیل استفاده کنید تا برنامه‌هایتان را بهبود ببخشید و به توسعه برنامه موفقیت‌آمیز منجر شود.

۷٫شناسایی آزمایش‌کنندگان بتا

ساخت اپلیکیشن خدماتی

این مرحله از ساخت اپلیکیشن خدماتی به منظورگوش دادن به بازخورد آزمایش‌کنندگان و اضافه کردن موارد مربوطه به اپلیکیشن خدماتی می باشد. آزمایش بتا اولین فرصت برای دریافت بازخورد از مشتریان هدف شما است. این مرحله در ساخت اپلیکیشن خدماتی بسیار مهم است زیرا دید شما نسبت به اپلیکیشن افزایش می‌یابد. شناسایی آزمایش‌کنندگان بتا یک وظیفه مهم دیگر برای اطمینان از موفقیت یک برنامه در ساخت اپلیکیشن خدماتی است.

۸٫ برنامه خود را منتشر کنید

اکنون‌که اپلیکیشن خود را ساختید آن را منتشر کنید. انتشار یک برنامه نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

۹٫ ضبط معیارها

افزایش قابل‌توجهی در کاربران اپلیکیشن ها در دهه‌ی اخیر وجود دارد. درنتیجه نیاز به جمع‌آوری معیارهای دقیق، بسیار مهم است. همان‌طور که تعداد مصرف‌کنندگان با استفاده از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد، نیاز به جمع‌آوری معیارهای دقیق از آن‌ها مهم است.

۱۰٫ برنامه خود را با پیشرفت و ویژگی‌های جدید ارتقا دهید.

ساخت اپلیکیشن خدماتی

آخرین مرحله در ساخت اپلیکیشن خدماتی موفق بروز رسانی و ارتقا برنامه است. بعد از گرفتن معیارها، ارتقاء برنامه شما با پیشرفت و ویژگی‌های نوآورانه مهم است. اپلیکیشن ها بدون ویژگی‌های نوآورانه قابلیت استفاده خود را در مدت‌زمان طولانی از دست می‌دهند.این‌ها بعضی از مراحل است که باید در هنگام ایجاد برنامه موردتوجه قرار گیرند. با استفاده از این مراحل در ساخت اپلیکیشن خدماتی می‌توانید برنامه‌ای را برای موفقیت در طولانی‌مدت ایجاد کنید.

 

منابع
newgenapps

pordoweb

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

3 دیدگاه

  1. ناشناس says:

    امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره

  2. Limoo says:

    مقاله جذابی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *