یک ایده اولیه را چگونه به یک ایده پولساز تبدیل کنیم؟

ایده ی پولساز

داشتن ایده چیز عجیبی نیست! همه ما ایده های زیادی در ذهن خودمان داریم. برخی بیشتر و برخی کمتر! اما در هر صورت ایده های زیادی در ذهنمان داریم که هر کدام از دید خود ما، بسیار موفق و پول ساز خواهد شد. با این حال ارزش یک ایده به فکر و نوشتن آن ایده نیست؛ بلکه به اجرای آن است.

به صورت کلی اگر ایده ای دارید که فکر می کنید پول‌ساز است، از دو راه می توانید آن را به سمت اجرا سوق دهید:

  1. خودتان ایده را اجرایی کنید
  2. ایده خود را به یک کسب و کار بفروشید

این دو راه برای اجرایی کردن ایده شماست. هرچند بهتر است به جای اینکه ایده خام خود را به قیمتی ارزان در اختیار یک کسب و کار قرار دهید، خودتان آن را اجرایی کنید تا به پول بیشتری دست یابید. هرچند سختی اجرایی کردن یک ایده به مراتب از پردازش ایده سخت تر است؛ با این حال می توانید با یک تیم حرفه ای به سمت اجرا کردن ایده خود بروید و اصطلاحا یک استارتاپ راه اندازی کنید

در ادامه سعی می کنیم به برخی نکات برای راه اندازی یک کسب و کار ایده‌محور و سوق دادن آن به سمت پول‌سازی اشاره کنیم

یک تیم خوب و حرفه ای بسازید

تیم، اولین گام برای تبدیل ایده به پول است. بله! این یک واقعیت است که تیم خوب و کاربلد، حتی از سرمایه شما نیز مهم تر و کاربردی تر است. مطمئن باشید اگر یک تیم حرفه ای داشته باشید که از عهده اجرای ایده های بزرگ برآید، قوی ترین سرمایه گذاران را جذب می کنید. در نتیجه در اولین گام بهتر است به فکر یک تیم خوب باشید تا بتوانید ایده خود را اجرایی و به پول نزدیک کنید!

یک هم‌تیمی خوب به طور همزمان هم متخصص است، هم اخلاق مدار و هم وفادار! انتخاب هم تیمی برای اجرای یک ایده بسیار مهم است. پس در این مرحله تا می توانید وسواس به خرج دهید؛ تنها در این صورت است که ایده شما به پول تبدیل می شود.

بسترهای اجرایی ایده را بررسی کنید

یکی از گام های ابتدایی در مورد شکل دهی ایده، بسترهای اجرایی و انتشار ایده شماست. ایده شما در فضای فیزیکی جوابگوست یا فضای مجازی؟ و اگر قرار است در فضای اینترنت آن را اجرایی کنید، از سایت یا اپلیکیشن یا هردو به عنوان بستر اصلی استفاده می کنید؟

پاسخ به این سوالات می تواند دید خوبی برای بهبود شکل دهی روند اجرای ایده به شما بدهد. در بین بسترهای مختلف برای اجراکردن ایده، برخی گمان می کنند یکی از گران ترین بسترهای راه اندازی کسب و کار مبتنی بر ایده خلاقانه، ساخت اپلیکیشن است. این در حالی است که با خدمات جدید ارائه شده توسط اپ ساز، ساخت اپلیکیشن تنها با چند کلیک و با هزینه ای به مراتب اندک، قابل اجرا است.

اگر ایده ای داشته باشید که تصمیم بگیرید بر بستر اپلیکیشن آن را اجرا کنید و یا اپلیکیشن نیز در کنار دیگر بسترها قرار داشته باشد، می توانید از خدمات اپ ساز استفاده کنید. اپ ساز کمک می کند تا با کمترین هزینه و در کمترین زمان، اپ مد نظر خود را بسازید و منتشر کنید.

سرمایه جذب کنید

اگر ایده شما به نحوی است که برای تبدیل شدن به یک کسب و کار پول ساز نیاز به سرمایه گذار دارید، به فکر یک طرح توجیهی برای ارائه به شرکت های سرمایه گذاری باشید. جذب سرمایه گذار در دنیای امروز کار خیلی سختی نیست؛ تنها کافی است بتوانید خودتان را اثبات کنید.

بسیاری از شرکت های بزرگ در قالب مسئولیت اجتماعی، به صورت رایگان و حتی بدون داشتن چشم‌داشت، در حال سرمایه گذاری بر روی ایده های مختلف هستند. بسیاری از اپلیکیشن های ساخته شده که درآمدهای فوق العاده ای نیز دارند، با همین روش جذب سرمایه کرده اند.

علاوه بر این، شتاب‌دهنده ها از گزینه های مناسبی هستند که به شما برای بهبود روند رشد استارتاپ‌تان کمک می کنند. هرچند مجبور هستید درصدی از سهام خود را در اختیار شتابدهنده قرار دهید؛ اما در مقابل بخشی از هزینه ها و امکانات مورد نیاز شما تامین می شود. علاوه بر این، شتابدهنده تلاش می کند برای سود مجموعه خود هم که شده، استارتاپ شما را به پول نزدیک کنند.

نیازسنجی را همیشه در نظر بگیرید

چه قبل از راه اندازی ایده و چه در حین اجرا، همواره نیازسنجی کنید. این که مخاطبین و جامعه هدف شما چه کسانی هستند و به چه چیزی نیاز دارند ممکن است در طول زمان تغییر کند. در نتیجه سعی کنید با آنالیز همیشگی، رضایت مخاطبین جامعه هدف خود را تامین کنید.

این نیازسنجی در بسترهای آنلاین راحت تر امکان پذیر است. اگر کسب و کار شما به ساخت اپلیکیشن نیاز داشته باشد، از طریق آمارهای تحلیلی که از کاربران استفاده کننده از اپلیکیشن به دست می آورید، آنالیز بهتری نسبت به علایق مخاطبین خود به دست می آورید. اگر بتوانید سمت و سوی ایده خود را بیشتر به سمت علاقه مندی مخاطبین ببرید، تبدیل شدن ایده به پول را ساده تر به پیش می برید.

همیشه آماده تغییر باشید

تغییر و چرخش از ایده اولیه به سمتی پول‌سازتر، راهی است که بسیاری از افراد موفق طی کرده اند. شما نیز باید آماده تغییرات اساسی در ایده خود باشید تا ایده مد نظرتان را به پول‌ساز شدن نزدیک کنید. این تغییرات می توانند تاثیرات فوق العاده ای در روند شکل گیری یک ایده پخته و پول ساز بگذارد.

در چنین مواقعی نیاز به منتور، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. اگر یک راهنما داشته باشید تا به شما کمک فکری بدهد، در مواقعی که نیاز به تغییرات اساسی در روند ایده خود دارید، با اعتماد به نفس بیشتری عمل می کنید.

برای مثال اگر یک اپلیکیشن ساخته اید و هنوز نتوانسته اید به موفقیت مد نظر خود برسید، بهتر است تغییراتی در زمینه های مختلف انجام دهید. از تغییرات جزئی تا بزرگ، راهکار ساده ای است که شاید اپ شما را متحول کرده و علاقه مندان آن را بیشتر کند.

سخن پایانی

راهکارهای متعددی برای تبدیل ایده به پول وجود دارد. در این مطلب سعی کردیم به برخی نکات اشاره کنیم که شما با دانش نسبت به آن ها، دید مناسبی نسبت به راه اندازی و شروع یک کسب و کار برای تحقق این هدف به دست آورید.

اگر تجربه ای در این زمینه دارید، مشکلات و موفقیت هایی را کسب کرده اید یا اطلاعاتی در این زمینه دارید، با ما و خوانندگان مطالب اپ ساز در میان بگذارید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *