ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار و ۴ مزیتی که در پی خواهد داشت

4 مزیتی که ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار شما خواهد داشت

4 مزیتی که ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار شما خواهد داشت

 

امروزه دستگاه‌های موبایل مانند کیف پول عمل می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید از طریق آن پرداخت‌های خود را انجام دهید. هدف تلفن‌های همراه به غیر از برقراری تماس تلفنی این است که مجموعه  برنامه‌های کاربردی را اجرا کنند که خواسته‌های کاربران را محقق می‌سازند. این روزها کسب و کارهای سراسر جهان با ارائه طیف وسیعی از محصولات، شروع به مهاجرت از دنیای فیزیکی انتشار برگه‌های کاغذی، چاپ تبلیغات و آویزان کردن بیلبورد به قلمرو تلفن‌های همراه کرده‌اند.

4 مزیتی که ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار شما خواهد داشت
۴ مزیتی که ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار شما خواهد داشت

حتما شما هم با خود فکر می‌کنید که آیا کسب و کار ما هم به یک اپلیکیشن تلفن همراه احتیاج دارد یا خیر؟

اگر می‌خواهید در آینده یک کسب و کار موفق داشته باشید و کسب و کار خود را گسترش دهید لازم است جهت ساخت اپلیکیشن برای کسب و کارتان اقدام کنید. اگر هنوز برای این کار متقاعد نشده اید، در زیر به ۴ مزیتی که ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار شما خواهد داشت اشاره می‌کنیم:

۱) ارزش بیشتری برای مشتریان شما فراهم می‌کند

مهمترین موضوع در کار، بازدهی است. شما یک محصول پیشنهاد می‌دهید، بازار کیف پول خودش را برای تقاضای محصول باز می‌کند. غیر از این است؟ممکن است شما به همراه کارکنان‌تان سعی در پیدا کردن بهترین راه برای تشویق مشتریان خود به خرج کردن بیشتر کرده باشید. مطمئنا، می‌خواهید تعامل خود را با کسب و کارتان بیشتر کنید تا فروش‌تان نیز بیشتر شود. شما همچنین می‌خواهید آنچنان سطحی از کیفیت را برای مشتریان‌تان فراهم کنید که در جای دیگری نتوانند تجربه کنند. یکی از راه‌های انجام این کار ایجاد یک برنامه وفاداری در اپلیکیشن کسب و کارتان است. با این کار مشتریان بیشتری جذب محصولات و کسب و کارتان می‌شوند تا امتیاز بیشتری جمع کنند و این امتیازات را در یک خرید استفاده کنند.

Starbucks از اپلیکیشن به نفع خود استفاده می‌کند، آنها با ارائه پاداش‌های انحصاری مشتریان را برای خرید ترغیب می‌کنند. علاوه بر این، آنها امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن را هم برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند که این خود سرعت روند معامله را افزایش می‌دهد. زمانی که مشتریان امتیازات جمع شده خود را در یک خرید استفاده کنند، به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

۲) برند شما قوی‌تر می‌شود

یکی از مهم‌ترین مواردی که اپلیکیشن‌های تلفن همراه به مصرف کنندگان ارائه می‌دهند شناخت و معرفی برند شماست که از طریق تعامل با مشتریان، اعتماد به نام تجاری شما را افزایش می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها به مشتریانتان می‌گویید که چرا باید به شما و برندتان اعتماد کنند.

همانطور که قبلا تبلیغ روی تقویم‌ها، یا پخش تبلیغات مغناطیسی روی یخچال‌ها، و دیگر موارد در تبلیغ لوگو و برند شما کمک می‌کرد امروز هم برنامه‌های موبایل باعث بهتر دیده شدن نام تجاری شما می‌شوند. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها در حال توسعه استراتژی برای اپلیکیشن‌های تلفن همراه هستند.

۳) بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کنید

خدمت به مشتری فقط مربوط به خرید حضوری و چهره به چهره نیست. از آنجایی که حدود ۲٫۶ میلیارد نفر دارای تلفن هوشمند در سراسر جهان هستند، ارائه خدمات به مشتریان جزو برنامه‌های اپلیکیشن‌های تلفن همراه است، زیرا اپلیکیشن یک انسان با خلق و خوی قابل تغییر نیست. ثانیا می‌تواند همیشه در خدمت مشتریان باشد. در حقیقت اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان از اپلیکیشن‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند. اپلیکیشن‌ها در هر زمان از روز آماده ارائه خدمت به مشتریان هستند بدون نیاز به حضور فیزیکی فروشندگان. اگر خدمات مشتریان یکی از اولویت‌های شما است، اپلیکیشن‌های تلفن همراه به افزایش رضایت مشتریان شما کمک می‌کنند.

۴) افزایش سود

هنگامی که رضایت مشتریان از کسب و کار شما بیشتر می‌شود میزان خرید هم افزایش پیدا می‌کند. در واقع ۷۰ درصد از تجربه خرید بستگی به این دارد که مشتریان احساس کنند به نیازهای آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

با ساخت اپلیکیشن برای فروشگاه مردم بیشتر به محصولات و کسب وکار شما علاقه‌مند می‌شوند و تقاضای مشتریان برای خرید محصولات شما بیشتر می‌شود. مطمئنا شما برای کسب و کارتان به یک وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) احتیاج دارید که به راحتی در همه‌ی دستگاه‌ها قابل نمایش باشد، اما اگر در کنار این وب‌سایت یک اپلیکیشن تلفن همراه داشته باشید مطمئنا سود شما و رضایت مشتریانتان را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد.

هنگامی که پیتزا دومینو برای سفارش و خرید غذا یک اپلیکیشن تلفن همراه راه اندازی کرد متوجه افزایش ۲۵ درصدی فروش الکترونیکی خود شد. در واقع در حال حاضر ۵۲ درصد از سفارشات آنلاین از طریق دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود.

مزایای دیگر ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار الکترونیکی

اگر دلایل گفته شده هنوز شما را برای داشتن یک اپلیکیشن قانع نکرده، باز هم دلایل بیشتری وجود دارد تا بتوانید قانع شوید:

  • سبقت از رقبا
  • اطلاع کاربران از محصولات و پیشنهادات جدید
  • همگام سازی با ایمیل‌ها و رسانه‌های اجتماعی کاربران

در پایان

اپلیکیشن شما اگر به درستی ساخته و طراحی شود می‌تواند سود آوری کسب و کار شما را تا چند برابر افزایش دهد. در دنیای امروزه که تلفن همراه جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم شده است، ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار الکترونیکی امری ضروری است.

 

مقالات خواندنی:

ترند های استارتاپ‌ های تکنولوژی در سال ۲۰۱۹

۱۰ قدم برای ساخت اپلیکیشن با فروش بالا (بروزرسانی ۲۰۱۸)

چگونه ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی ممکن است؟

۱۲ ترند توسعه برنامه‌های موبایل در سال ۲۰۱۹ که باید مراقب آنها بود.

فواید طراحی اپلیکیشن موبایل برای مشتریان

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

0 دیدگاه

  1. ناشناس says:

    امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *