چرا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار مهم است؟

چرا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار مهم است؟

چرا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار مهم است؟

چرا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار مهم است؟

امروزه هیچ کسی بدون یک استراتژی مناسب دیجیتال مارکتینگ، کسب و کاری را شروع نمی‌کند. زیرا امروزه دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای بزرگ و کوچک، اصلی‌ترین بخش مارکتینگ است. اگر شما به تازگی یک کسب و کار را راه اندازی کرده‌اید، مسلماً بودجه خیلی سبک و نیروی کار کمتری دارید. بنابراین برای رشد سریع کسب و کار به یک برنامه مناسب نیاز دارید.

یکی از دلایلی که کسب و کارها شکست می‌خورند؛ نداشتن برنامه مناسب دیجیتال مارکتینگ است. شاید شما یک محصول و خدمات بسیارعالی داشته باشید ولی چون برنامه مناسب برای شناساندن آن به مردم را ندارید کسی شما و خدمات شما را نمی‌شناسد و میزان فروش شما قطعاً کم خواهد بود.

 

چرا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار مهم است؟

طبق آماری که CB Insights  بدست آورده است؛ ۱۷ درصد از کسب و کارها به دلیل ضعف در مارکتینگ شکست خورده است. در زیر به دلایلی اشاره می‌کنیم که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کارها نشان می‌دهد.

 

جذب واقعی

بازاریاب‌های باهوش می‌دانند که با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و به کمک تکنولوژی می‌توانند محصولات و خدمات را تبلیغ کنند. تکنولوژی دیجیتال مارکتینگ مانند پلی است که کسب و کار را ماورای رقابت‌های خود منتقل می‌کند. این روش مارکتینگ خصوصاً مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی ظرفیت آن را دارد که مخاطب هدف را به کسب و کار نزدیک کند.

برای مثال در اینستاگرام، بازاریاب‌های مجرب گپ موجود بین برند و مصرف کنندگان را پر می‌کنند. هر چقدر دنبال کنندگان این برندها بیشتر می‌شود میزان ترافیک وب سایت آن‌ها هم رشد می‌کند.

 

فلیپ کارت (Flipkart) گزارش داده است که بیشتر ترافیک بازدیدی که وب سایتش دریافت می‌کند مربوط به استراتژی‌های مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی است.

این وب سایت که یکی از ۱۰ وب سایت تجاری جهان است به وسیله ایجاد کمپین‌های هدفمند، علاوه بر تبلیغ محصولات و معرفی شرکت در شبکه‌های اجتماعی؛ مخاطبان هدف خود را نیز جذب می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ نه تنها میزان فروش شما را بیشتر می‌کند و باعث رکورد شکنی‌هایتان می‌شود. کمک می‌کند مشتری‌های بالقوه شما افزایش یابد. همچنین میزان دیده شدن برند شما را نیز بیشتر می‌کند.

 

شناخت بهتر مشتری‌ها

هر کسب و کاری باید به دنبال شناخت مشتری‌های خود باشد. شما در هر مکان و زمانی باید برای ارائه محصولات و خدمات با کیفیت تعهد بی قید و شرط داشته باشید. دیجیتال مارکتینگ از تکنولوژی کمک می‌گیرد و باعث می‌شود مشتری‌ها از خرید با شما تجربه خوشایندی داشته باشند. از این رو شما مشهورتر می‌شوید.

 

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توان رفتار مشتری‌ها را بررسی؛ رصد و آنالیز کرد. این کمک می‌کند نیازهای آن‌ها را بشناسید و بدانید که چه کاری برای جلب رضایت آن‌ها لازم است. با این کار پیام‌هایی که به مشتری می‌دهید بهینه می‌شود و شما را در بین سایر مجموعه‌های فعال در آن شاخه ممتاز می‌کند.

 

صرفه جویی در هزینه

دیجیتال مارکتینگ به شدت اقتصادی است. برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک که منابع خیلی زیادی ندارند یک ابزار مارکتینگ بسیارعالی است. بر خلاف بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ خیلی ارزان‌تر است و نتایج خیلی بهتری هم دارد.

 

نرخ تبدیل آنلاین را سرعت می‌بخشد

دیجیتال مارکتینگ به طور شفاف نشان می‌دهد که آیا استراتژی‌های بازاریابی شما کار می‌کند یا نه! با بررسی میزان بازدید و درصد بازدیدهایی که مشتری شده‌اند می‌توانید به این مهم دست یابید. این اطلاعات به راحتی برای کسب و کارهای آنلاین در دسترس است. با مطالعه این اطلاعات می‌توان استراتژی‌های خود را تغییر داد یه با ادامه آن‌ها مصمم شد.

 

 

خدمات ما:

ساخت اپلیکیشن 

سفارش اپلیکیشن 

مقالات خواندنی:

اپلیکیشن کسب و کار و فناوری جدید برای کسب درآمد ۲ برابری و ۵ سوال کلیدی

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *