۱۱ ویژگی اپلیکیشنی؛ ترندها و نوآوری ها در تولید اپلیکیشن موبایل

۱۱ ویژگی اپلیکیشنی؛ ترندها و نوآوری ها در تولید اپلیکیشن موبایل

تولید اپلیکیشن موبایل

واقعیت های کسب و کار مدرن، قوانین جدیدی را در تولید اپلیکیشن موبایل دیکته می کند. در این مقاله به ۱۱ ویژگی، ترند و نوآوری اشاره می کنیم که این روزها در تولید اپلیکیشن به کار می برند.

 

تولید اپلیکیشن موبایل

۱- سادگی در طراحی

حرفی است که استیو جابز می گوید: «طراحی فقط آن چه که به نظر می رسد و احساس می شود، نیست. طراحی نحوه کارکرد آن است.» این عبارت گفته شده به این زودی ها تغییر نمی کند. درست است که این منطق پیچیده به نظر می رسد. ولی اگر ما آن را ساده تفسیر کنیم یعنی اپلیکیشن باید طوری طراحی شود که استفاده آن برای کاربران ساده باشد.

 

۲- مطابقت با استانداردهای GDPR

قانون حفاظت از اطلاعات یا (GDPR) یکی از جدیدترین کلمات کلیدی در حوزه ترندهای تکنولوژی است. این قانون برای حفظ داده های شخصی افراد در سطح قانونی آن است. به عبارتی تمامی اپلیکیشن ها و نرم افزارها وقتی داده های شخصی افراد را ذخیره می کنند یا آن ها را پردازش می کنند باید امنیتی و خصوصی طراحی شوند.

۳- تکامل پیوسته

همه اپلیکیشن ها با توجه به نیاز صاحب کسب و کار و نیاز کاربران باید به طور مداوم تکامل یابند.

۴-  علم داده ها و یادگیری ماشینی

علم داده ها در حال حاضر به تعدادی از حوزه ها راه پیدا کرده است. در این جا مطالعه موردی ما درباره ساخت و ترکیب انواع مدل های  داده ای علمی به سیستم ERP برای کسب و کارهای خرده فروش و رستوران هاست است. تا تقاضاها به طور دقیق پیش بینی شده و میزان فروش افزایش یابد.

۵-واقعیت افزوده یا ( Augmented Reality)

یکی دیگر از نوآوری ها که ارزش نام بردن دارد، واقعیت افزوده یا ( Augmented Reality) نام دارد. که برای مخاطبان موبایل آورده شد.  ARKit برای  ios و ARCore برای اندروید است.

۶- پوشش دادن چندین پلتفرم

وقتی صحبت از تولید اپلیکیشن پیش می آید، نام ۲ تا پلتفرم فورا به ذهنمان خطور می کند و شما نام آن ها را خیلی خوب می دانید. هیچ چیزی بهتر از فریم ورک های مدرنی نیست که توسعه چندین پلتفرم را مهیا می کنند. برای مثال  Angular Native، با برنامه نویسی نیتیو و سطح بالایی از امکان به اشتراک گذاری کدها را دارد. که راه حل های کم هزینه ای برای مرحله طراحی مفهومی دارد. که برای اپلیکیشن امکان اولیه برای ورد به بازار را فراهم می کند.

۷- عملکرد کلید موفقیت است

اپلیکیشن شما باید سریع باشد. حتی در بار اول هم خیلی سریع بارگذاری شود و نباید کاربران را منتظر بگذارد. در مراحل اولیه انتخاب درست تک استک مهم است. بعد از بیرون دادن اپلیکیشن (انتشار) بهینه سازی مداوم خیلی ضروری است.  

۸- موضوعات امنیتی

این ویژگی در صنایعی مانند مدیریت تلفن همراه مبتنی بر اندروید واجب است. محرمانه بودن داده ها تا سطح قانونی رعایت می شود. تامین امنیت داده نیز یکی از ترندهای  IoT است. متخصص های تیم ما نیز به سمت تولید اپلیکیشن های امن اندرویدی و ios حرکت می کنند.

۹- همخوانی با اکوسیستم های بزرگ

گاهی اوقات اپلیکیشن های موبایل بخشی از یک اکوسیستم بزرگ هستند.

۱۰- قابلیت همخوانی با استانداردهای اتصال مدرن

تیم ما می تواند فناوری های مدرن، استانداردها و پروتکل ها را برای اطمینان از قابلیت همخوانی تلفن همراه با اپلیکیشن ارائه دهد. یک مثال خوب می تواند پروتکل ارتباط Bluetooth Low Energy  باشد.

۱۱- تمرکز بر راه حل های مبتنی بر کسب و کار

هر محصول موفق (اپلیکیشن) به نیاز های خاص کاربران پاسخ می گوید و به شما کمک می کند هدف خاص تجاری خود برسید. و هدف تمام ترندهای اینجا آن است.

امیدواریم نظرات ما برای شما مفید باشد. با این وجود، می توانید برای پروژه آینده خود با ما تماس بگیرید. و ما از پاسخ به سوالات شما خوشحال خواهیم شد.

 

مقالات جدید:

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها؛ روش کسب درآمد با اپلیکیشن و معیارهای اپلیکیشن خوب

ساخت اپلیکیشن تجاری ؛ مزایا و مقایسه آن با روش های سنتی خرید و فروش

اپلیکیشن ساز ؛ مزایا و معایب ساخت اپلیکینش بدون نیاز به کدنویسی

مقالات خواندنی:

ساخت اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار و ۶ دلیل آن

۱۰ نکته موثر برای طراحی اپلیکیشن کاربرپسند

۵ اشتباه رایج در در ساخت اپلیکیشن موبایل

سئو اپلیکیشن موبایل ؛ چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *