کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل چگونه است؟ چگونه با اپلیکیشن خود درآمد کسب کنیم؟

کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل چگونه است؟ چگونه با اپلیکیشن خود درآمد کسب کنیم؟

کسی نیست که اپلیکیشن موبایل را صرفا برای سرگرمی طراحی کند. از این رو نوعی برداشت سود به اشکال مختلف انتظار می رود. کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل به صورت مستقیم و غیر مستقیم یکی از انتظارات ما از اپلیکیشن هاست. با استراتژی های مختلفی که وجود دارد ما می توانیم درآمد کسب کنیم. حتی می توان هزاران و میلیون ها دلار از طریق اپلیکیشن ها کسب کرد.

با ما همراه باشید تا با روش های کسب درآمد با اپلیکیشن آشنا شویم.

به طور کلی سه روش عمده برای کسب درآمد با اپلیکیشن وجود دارد.

اپلیکشن های In-app/subscription

این روش یکی از معروف ترین ها است. به طوری که کاربران در اپ استور ها نسخه رایگان اپلیکیشن را نصب می کنند. ولی برای استفاده از امکانات ویژه باید نسخه پریمیوم یا پولی آن را تهیه کنند. بدین ترتیب مبلغی را به حساب سازنده اپلیکیشن واریز می کنند و نسخه پولی آن را استفاده می کنند.

در نسخه پولی امکانات و ویژگی های بیشتری به اپلیکیشن اضافه می شود. سرعت و کارایی آن بهتر می شود یا محتوای جدیدتری اضافه می شود. قیمت نسخه های پریمیوم معمولا ثابت است، اما در برخی اپلیکیشن ها هزینه به صورت ماهانه و چند ماهه دریافت می شود.

اپلیکشن های Paid download

این نوع اپلیکیشن ها با پرداخت هزینه قابل دانلود هستند و زمانی که ویژگی های جدید و امکانات تازه ای به وجود می آید به صورت رایگان در اپلیکیشن شما نیز بروزرسانی می شود. با این حال برای این که چنین اپلیکیشن هایی به فروش برسد برای کاربرانش باید قانع کننده باشد و ارزش خرید و نصب هم داشته باشد.

اپلیکشن های Free app with ads

این نوع اپلیکیشن های موبایل برای دانلود و نصب هزینه ای دریافت نمی کنند. معمولا نسخه پریمیوم نیز ندارد؛ اما بخشی از برنامه را به تبلیغات اختصاص می دهند و کاربران و به طور مستقیم درآمد خود را از شبکه های تبلیغاتی دریافت می کنند. با توجه به مخاطبانی که اپلیکیشن شما دارد؛ شبکه های تبلیغاتی مبالغ متنوعی را به منظور میزبانی تبلیغاتشان به شما پرداخت می کنند.

در سال ۲۰۱۶ درآمد جهانی اپلیکیشن موبایل ۷۶٫۸ میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ درآمد جهانی در حوزه اپلیکیشن موبایل به ۱۸۸٫۹ میلیارد دلار برسد.

همانطور که در ماه مارچ ۲۰۱۷  تعداد اپلیکیشن های اندروید و ios موجود در بازار به بیش از ۵ میلیون رسیده است؛ ۸۰ درصد از کاربران اینترنت نیز از تلفن های هوشمند استفاده می کنند. با این آمار گفته شده که خیلی هم قابل توجه است، می توان نتیجه گرفت تعداد زیادی از استارت آپ ها و کسب و کار ها به سمت کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل حرکت خواهند کرد.

با پیشرفت تکنولوژی در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء یا IOT؛ واقعیت مجازی، بلاک چین و کریپتوکارنسی ها؛ بازار اپلیکیشن موبایل به شدت رشد کرده است.

یک اپلیکیشن موبایل چه مقدار درآمد می تواند کسب کند؟

در زیر به برخی از استراتژی ها اشاره شده که می توانید به کمک آن میزان کسب درآمد با اپلیکیشن را بیشتر کنید.

کدام یک از پلتفرم های موبایل به میزان بیشتری می تواند درآمد داشته باشد؟

شما یک ایده دارید؟ برای ایده خود به یک اپلیکیشن نیاز دارید؟ اولین سوالی که به ذهن شما خطور می کند آن است که کدام پلتفرم را انتخاب کنید؟ با توجه به نفوذ متفاوت بازار در پلتفرم ها، پلتفرم های مختلف مثل اندروید و iOS درآمدهای مختلفی خواهند داشت. از این رو در انتخاب پلتفرم باید فاکتورهایی مثل نفوذ سیستم عامل، مخاطب های هدف و دسته بندی را در نظر بگیرید.

در زیر یک اینفوگرافیک مربوط به درآمد اپلیکیشن های متفاوت از دو پلتفرم آورده شده است.

کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل

کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل

مطالعات اخیر نشان می دهد یک اپلیکیشن معمولی به طور میانگین ۹۰۰۰ دلار آمریکا کسب می کند. در حالی که این اپلیکیشن در یک پلتفرم ios به طور میانگین ۶۰۰۰ دلار آمریکا کسب می کند.

پلتفرم های ویندوز فون و بلک بری در بازار اپلیکیشن چندان نفوذ ندارند؛ بنابراین دو پلتفرم اندروید و ios درآمد بیشتری دارند.

چه گروه از اپلیکیشن ها درآمدهای بیشتری دارند؟

بازی های موبایل پرطرفدارترین نوع اپلیکیشن های موبایل هستند و ۴۵ درصد از کل اپلیکیشن ها را تشکیل می دهند. درآمد جهانی اپلیکیشن ها در سال ۲۰۱۷، ۷۶٫۶ میلیارد پیش بینی شده است. که در این میان ۵۷ درصد از آن را بازی های موبایل تشکیل می دهند.

کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل

در زیر تعداد دیگری از انواع اپلیکیشن های موبایل را آورده ایم:

  • برنامه های شخصی
  • اپلیکیشن خبری
  • اپلیکیشن تجاری
  • بهداشت و درمان  و اپلیکیشن تناسب اندام
  • اپلیکیشن های سفارشی
  • شبکه های اجتماعی

اپلیکیشن های اشتراکی چقدر می توانند درآمد داشته باشند؟

در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ کاربران اشتراکی برنامه نتفیکس ۱۰۹٫۲۵ میلیون و هم اکنون  در HBO Now با بیش از ۵ میلیون کاربر اشتراک هستند. پس بهتر است که مدل مبتنی بر اشتراک را برای برنامه خود معرفی کنید. Tinder نمونه خوبی از خرید در برنامه است. شما می توانید هزینه برنامه Tinder Mobile را دانلود کنید، اما برنامه از برخی از ویژگی های پرداخت شده منحصر به فرد آن مانند فیی نامحدود، تقویت کننده پروفایل و غیره استفاده می کند. Tinder با ۲۵۷٫۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ یکی از برنامه هایی است که بالاترین درآمد را داشته است.

خلاصه کلام

با توجه به اهداف تجاری، بازار هدف و مخاطبان هدف خود می توانید استراتژی کسب درآمد با اپلیکیشن را بهتر کنید. به طور کلی وجود اپلیکیشن های شما در اپ استورها باعث می شود اپلیکیشن شما بیشتر دیده شود و به سادگی درآمد شما را از اپلیکیشن بیشتر می کند. هر استراتژی که پیش می گیرید، سعی کنید مشتری های خود را رصد کنید و اپلیکیشن های خود را بروز کنید.

مقالات جدید:

طراحی اپلیکیشن سفارشی ؛ ۴ فاکتور استراتژیک که باید در نظر گرفت

مقالات خواندنی:

طراحی اپلیکیشن ، چگونه برای پروژه خود بهترین توسعه دهنده اپلیکیشن را پیدا کنیم؟

درباره حق مالکیت اپلیکیشن موبایل بیشتر بدانید…

۶ روش ارزیابی تجربه کاربری مشتریان اپلیکیشن

نکاتی در مورد طراحی صفحه ثبت نام اپلیکیشن موبایل

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

2 دیدگاه

  1. ماهون says:

    سلام،من یه طرحی توی ذهنم هست که خیلی دوس دارم اون را توی اپلیکیشن قوی پیاده کنم،اما هنوز مطمئن نیستم که این طرح استقبال زیاد بشه یا نه، اما توی زمینه کاریم به نظرم عالی میرسه،حالا دقیقا نمی دونم باید چیکار کنم؟با اطلاعات شما نتونستم تصمیم درستی بگیرم

    • سمن سعیدی says:

      سلام وقت بخیر
      بله شما میتوانید درخواست خود را به شماره واتس اپ یا تلگرام ۰۹۱۷۵۰۳۳۳۹۷ ارسال کنید
      کارشناسان فروش با شما در ارتباط خواهند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *