چند اشتباه رایج کسب‌و‌کارها

چند اشتباه رایج کسب‌و‌کارها
حضوردر دنیای آنلاین یکی از بهترین تصمیم‌هایی است که یک کسب‌و‌کار می‌گیرد.
حضور فعال در دنیای اینترنت چیزی فراتر از داشتن یک وبسایت یا اکانت در شبکه های اجتماعی است.
یک کسب‌و‌کار باید به طور جدی و تخصصی در فضای آنلاین حضور پیدا کند و با مشتریان به طورمستمر ارتباط ایجاد کند.
در این نوشته چند اشتباه رایج که معمولاً کسب‌و‌کارها انجام می‌دهند را توضیح می‌دهیم.

۱-نداشتن وبسایت

میزان استفاده افراد از فضای مجازی هر روز رو به افزایش است، از این رو شما نمی‌توانید به داشتن وبسایت فکر نکنید!
حتی اگر کسب‌و‌کار شما در محل فیزیکی و کاملاً آفلاین است حضور در دنیای اینترنت به ارتباط با دیگران و شناخته‌تر شدن شما کمک بزرگی می‌کند.
به طور مثال یک آژانس املاک را تصور کنید، داشتم وبسایت می تواند به عنوان یک مشاور در کنار افراد باشد و آنها را در انتخاب راهنمایی کند.

۲-داشتن وبسایت با تجربه کاربری بد

  • اولین تاثیر موضوع بسیار مهمی است.
  • این که کسی که وارد وبسایت شما می‌شود تا ۱۰ ثانیه اول چه حسی پیدا می‌کند؟
  • علاوه بر داشتن یک سایت زیبا لازم است که پیام شما از طریق سایت به درستی به مشتری انتقال پیدا کند.
  • تصاویر بصری با کیفیت،محتوای مناسب، سرعت بارگذاری بالا همه موارد مهمی هستند که باید رعایت کنید.
  • آیا مشتری به راحتی می تواند به اطلاعات تماس دسترسی پیدا کند؟
  • وبسایت می‌تواند اولین نقطه تماس مشتری با شما باشد!

۳-عدم بهینه سازی وبسایت برای موبایل

وبسایت باید برای نسخه موبایلی نیز به خوبی بهینه سازی شده باشد.
سایت باید در عرض ۳ ثانیه به خوبی بارگذاری شود.
در نگاه اول کلمات کلیدی و مهم باید به چشم آیند.
دکمه‌های فراخوان باید در جای درست نمایش داده سوند.

۴-عدم دسترسی پذیری

مشتریان بالقوه اول در فضای آنلاین به دنبال شما می‌گردند.
حضور آنلاین ودر دسترس بودن شما یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب می‌شود.
اینترنت این فرصت را به کسب‌و‌کار شما می‌دهد تا بتواند به صورت ۲۴ ساعته در هر روز هفته آنلاین و در دسترس مشتریان باشد.
کسب‌و‌کارتان را در دسترس مشتریان قرار دهید و آنها را مجبور به تماس از راه‌ها و کانال‌های ارتباطی خاص نکنید و بگذارید راحت باشند.

۵-حضور در همه جا

حضور مستمر آنلاین به این معنی نیست که شما باید برای تمام سیستم عامل‌ها یا تمام شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.
وبسایت، اپلیکیشن، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید.
ببینید مخاطبین شما چه کسانی هستند؟
متناسب با مخاطبین در شبکه های اجتماعی درست حضور پیدا کنید.
توجه داشته باشید که برای حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف لازم است که محتوای متناسب با آن شبکه اجتماعی تولید شود.
به اشتراک گذاری یک مطلب در تمام شبکه‌های اجتماعی کار صحیحی نیست.
به طور مثال نوع فعالیت در اینستاگرام با توئیتر کاملاً متفاوت است.

۶-عدم اجرای SEO

بیشتر افراد از طریق جستجوی گوگل به دنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.
اگر می‌خواهید حضور آنلاین داشته بشاید باید موارد سئو را نیز حتماً رعایت کنید و وبسایت را برای موتور جستجو بهینه سازی کنید.
همچنین حتماًاز نقشه گ.گل در صفحه تماس با ما استفاده کنید، از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و در صفحه تجاری گوگل قرار بگیرید.

۷-عدم به روز رسانی

داشتن وبسایت و شبکه‌های اجتماعی به تنهایی کافی نیست.
لازم است به طور مستمر آنها را به روزرسانی کنید.
به طور مثال اگر یک شمتری بالقوه به صفحه تجاری شما در اینستگرام سر بزند و ببینند آخرین فعالیت شما مربوط به چند ماه قبل است ممکن است شک کند هنوز اعتباری  دارید یا خیر؟
به  حضور در فضای آنلاین به صورت یک روند طولانی مدت نگاه کنید.
امیدواریم از این اشتباهات رایج درس بگیرید و سعی کنید در کسب‌و‌کار خودتان از آنها استفاده کنید.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *