بازاریابی را قبل از انتشار اپلیکیشن موبایل آغاز کنید!

بازاریابی اپلیکیشن موبایل قبل از انتشار
اگر قصد دارید وارد بازار رقابتی کسب‌و‌کار شوید و اپلیکیشن موبایل تجاری راه اندازی کنید لازم است برای موفقیت هر چه زودتر بازاریابی را آغاز کنید.
روزانه اپلیکیشن‌های تجاری زیادی ساخته می‌شوند و بعداز مدتی با شکست مواجه می‌شوند.
چه کنیم تا اپلیکیشن تجاری که می‌سازیم با استقبال روبرو شود؟
چه کنیم تا کسب‌و‌کار موفقی داشته باشیم؟
یکی از عوامل بسیار موثر در موفقیت اپلیکیشن موبایل این است که منتظر انتشار نسخه نهایی اپلیکیشن نباشیم و بازاریابی اپلیکیشن را قبل از انتشار آن آغاز کنیم!
قطعاً روند ساخت و انتشار اپلیکیشن موبایل طولانی و زمان بر است و منتظر ماندن برای اتمام کار یعنی از دست دادن زمان و فرصت!
شما تنها با داشتن ایده و یک نمونه اولیه ساده(پروتوتایپ) از کار می‌توانید کسب‌و‌کارتان را به افراد معرفی کنید و یک کمپین بازاریابی ایجاد کنید.
برای این کار لازم است استراتژی‌های بازاریابی تعریف شود که در این نوشته به برخی از این استراتژی‌های بازاریابی می‌پردازیم.

قبل از انتشار نسخه نهایی اپلیکیشن چطور بازاریابی را شروع کنیم؟

۱-کمپین بازاریابی اپلیکیشن موبایل را با ساخت لندینگ پیج آغاز کنید.

در حال حاضریکی از ملزومات و پیش نیازهای بازاریابی قبل از آماده شدن اپلیکیشن موبایل، ساخت صفحه فرود یا لندینگ پیج است.

 

چندین ماه قبل از انتشار اپلیکیشن صفحه فرود یا لندینگ پیجی جهت معرفی بسازید و سعی در جذب مخاطب کنید.
این می‌تواند یک راه ارتباطی آنلاین خوب بین شما و کاربران باشد.
خیلی از صاحبین کسب‌و‌کار نگران این هستند که اگر قبل از ارائه اپلیکیشن شروع به بازاریابی کنند ممکن است ایده آنها لو برود و کپی شود.
اما این تفکر اشتباه است، زمانی که شروع به توسعه اپلیکیشن کردید و زمان ارائه اپلیکیشن به طور مثال برای ۴ ماه بعد مشخص شد بهترین زمان برای شروع بازاریابی است.
سعی کنید هر چه زودتر در موتور جستجو حضور پیدا کنید و با کلمات کلیدی مرتبط توسط افراد پیدا شوید.
برای ساخت لندینگ پیج می‌توانید از امکان سایت‌ساز اپ‌ساز استفاده کنید و بدون دانش فنی لندینگ پیج بسازید!

۲-مصاحبه با مخاطبین بالقوه

قبل از هر چیزی لازم است مخاطبین هدف خود را پیدا کنید و با انها صحبت کنید.
برای این کار لازم است تحقیقات بازار را شروع کنید.
تحقیق کنید ببینید سن، جنسیت، شغل، محل سکونت مخاطبین چه هست؟
اپلیکیشن شما قرار هست برای چه رده سنی ارائه شود؟
کسب اطلاعات از مخاطبین هدف درک خوبی به شما برای تحلیل رفتار کاربران اپلیکیشن می‌دهد.
همچنین لازم است راجع به رقبا تحقیق انجام دهید.
کلمات کلیدی مورد استفاده آنها چی هست؟ مخاطبین آنها چه کسانی هستند؟

۳-فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف را آغاز کنید.

برای ساخت صفحه تجاری در شبکه‌های اجتماعی منتظر انتشار نهایی اپلیکیشن نمانید!
در حال حاضر شبکه های اجتماعی نقش بسیار پر رنگی در موفقیت اپلیکیشن و کسب‌و‌کارها ایفا می‌کنند.
-اکانت کسب‌و‌کار خود را در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با کارتان بسازید.
-مخاطبین هدف خود را پیدا کنید و با آنها تعامل ایجاد کنید.
-نظرسنجی بگذارید و سعی کنید از مخاطبین بازخورد بگیرید.
-پست‌های تصویری، اسکرین‌شات یا ویدئو از معرفی و نحوه چگونگی کار بگذارید.
-یک نسخه بتا از اپلیکیشن را در اختیار آنها قرار دهید.
-از اینفلوئنسرها درخواست کنید پست‌های شما را به اشتراک بگذارند.
-فقط در شبکه های اجتماعی مناسب با کارتان فعالیت کنید، لازم نیست در همه جا حضور داشته باشید!
-به طور منظم در شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کنید. محتوا می‌توانند راجع به اپلیکیشن و یا موضوعات جذاب مرتبط باشند.
-از ترکیب تصاویر با کیفیت، متن‌های مناسب، فایل‌های gif جذاب، به روز وگاهی خنده‌دار برای تولید محتوا استفاده کنید.
-با صفحات دیگر در شبکه های اجتماعی تعامل کنید و همچنین در پیج خود حتماً به نظرات پاسخ دهید و عکس‌العمل نشان دهید.
-تمرکز خود را بر روی ایجاد یک کامیونیتی از افراد هدف بگذارید.

۴-به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید.

یک گروه مجازی ایجاد کنید و دوستان و آشنایان خود را به گروه اضافه کنید و به معرفی کار خود بپردازید.
معمولاً دوستان و آشنایان بهترین افراد برای معرفی کسب‌و‌کار هستند. آنها سریع‌تر از هر مخاطبی به کار شما اعتماد خواهند کرد.
ازآنها بخواهید شما را به دوستان خود نیز معرفی کنند و به یان ترتیب یک شبکه ارتباطی بسازید!
حتی می‌توانید درخواست کنید که دوستانشان را به گروه اضافه کنند.
به این ترتیب پس از مدتی کار شما بر سر زبان‌ها می‌افتد و همه منتظر انتشار اپلیکیشن شما خواهند بود.
همچنین خیالتان راحت است که قبل از ارائه اپلیکیشن یک کامیونیتی خوب از مخاطبین هدف دارید.

۵-وبلاگ شخصی بسازید.

یک وبلاگ شخصی بسازید و راجع به خودتان و کارتان محتواهای جذاب ارزشمند بنویسید.
وبلاگ نیز یک راه ارتباطی خوب برای ایجاد ارتباط با مخاطبین هدف است.
توجه کنید که مخاطبین دوست دارند علاوه بر کارتان از خود شما و یتمتون هم بیشتر بدانند پس سعی کنید محتواهای این چنینی نیز در وبلاگ بنویسید.
همچنین توجه داشته باشید که محتوا حتماً ارزشی به مخاطب انتقال دهد.
اگر اپلیکیشن شما راجع به آشپزی سعی کنید در وبلاگ مطالب مرتبط با این مضوع مثل معرفی بهترین سرآشپزهای دنیا، تجهیزات آشپزخانه و …. مطالب بگذارید تا مخاطبین این حوزه را از طریق مطالب وبلاگ جذب کنید.

سخن پایانی

با جود این بازار شلوغ رقابتی هیچ اپیلیکشنی نباید در سکوت انتشار پیدا کند، بازاریابی قبل از انتشار اپلیکیشن خود می‌تواند یک مزیت رقابتی به حساب بیاید.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

2 دیدگاه

  1. مسعود says:

    درود.از مطالب مفید شما استفاده کردم.امیدوارم بتونم با هم همکاری داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *