تأثیر بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کار

تأثیر بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کار

تقریبا برای همه انواع مشاغل یک راه مناسب جهت دست یابی به چشم انداز ها و اهداف شان بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی است.

مشتریان به مطالب موجود بر روی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام جذب می شوند.

بنابراین اگر در این نوع رسانه ها فعالیتی ندارید باید بگوییم بازی را باخته اید!

بازاریابی گسترده در شبکه های اجتماعی می تواند موفقیت های قابل توجهی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

@appsaz

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی شکلی از بازاریابی اینترنتی است.

این بازاریابی شامل ساخت و به اشتراک گذاری محتوا در رسانه ها و شبکه های اجتماعی است تا به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی خود برسید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی شامل فعالیت هایی مانند نوشتن متن و به روز رسانی تصویر، فیلم ها و سایر محتویاتی است که مخاطبان را به سمت اپلیکیشن و یا تجارت شما هدایت می کند.

درست مثل هزینه ای که برای تبلیغات در سایر رسانه ها مثل رادیو و تلوزیون انجام می دهید.

در ادامه روش هایی را برای بهبود حضور کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی خواهیم گفت.

با ما همراه بشید.

شبکه های اجتماعی چطور می توانند به شما برای دستیابی به اهداف تجاریتان کمک کنند؟

  • بازدید سایت شما را افزایش می دهد.
  • باعث ایجاد تبادل با دیگر برندها و کسب و کار ها می شود.
  • رتبه برند را افزایش می دهد.
  • برای برند یک هویت می سازد.
  • ارتباطات و تعامل با مخاطبان اصلی را بهبود می بخشد.

بیشتر مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی عضو هستند، بنابراین هرچه بیشتر خود را در این رسانه ها معرفی کنید موفق تر خواهید بود.

چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنیم؟

در ادامه چند روش برای بازاریابی مؤثر در شبکه های اجتماعی ذکر می کنیم.

همچنان با ما همراه باشید.

۱- اهداف بازاریابی خود را در شبکه های اجتماعی مشخص کنید.

اولین قدم در هر استراتژی بازاریابی، ایجاد هدف یا اهدافی است که امیدوارید به آن دست یابید.

داشتن این اهداف به شما کمک می کند تا مواقعی که حضور بی هدف در شبکه های اجتماعی دارید به تکاپو بیافتید!

این اهداف باید با استراتژی بازاریابی تان همسو باشد.

طوری که فعالیت های شبکه های اجتماعی شما را به سوی اهداف کسب و کارتان هدایت کند.

یک راه ساده برای انجام این مرحله این است که حداقل سه هدف را برای خودتان بنویسید.

مشخص کنید که بعد از رسیدن به هر هدف در کجا ایستاده اید و چشم اندازتان چطور تغییر کرده است.

دانستن اینکه قبل از رسیدن به هدفتان کجا ایستاده اید و بعد از دستیابی به آن کجا قرار دارید به نحوه ی عملکرد شما در بازاریابی کمک بسیاری می کند.

۲- یک برنامه ریزی مناسب برای فعالیت در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

قبل از اینکه برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید نیاز به ارزیابی استفاده فعلی تان از این شبکه ها و نحوه کار با آن دارید.

این یعنی بدانید شما از کدام شبکه اجتماعی برای انتشار مطالبتان استفاده می کنید.

رقبایتان از چه شبکه هایی استفاده می کنند؟

در صورت حضور در شبکه های اجتماعی نسبت به رقبایتان چطور مقایسه خواهید شد؟

مثلا برای یک شرکت غذایی گام زیر می تواند یک اقدام مؤثر برای جذب مشتریان در رده سنی خاصی باشد.

“ما در این شرکت انواع غذاهای مناسب کودکان را با طراحی جالبی ارائه می دهیم. “

زمانیکه یک شبکه اجتماعی را برای معرفی برند خود انتخاب می کنید باید درمورد ظاهر، ادبیات و سبک معرفی برندتان هم فکر کرده باشید.

مثلا مشخص کنید برندتان از چه زبان هایی برای ارائه مطالب استفاده کند.

همچنین در چه زمانی باید از تصاویر متحرک و یا بقیه انواع مدیا سود ببرد.

۳- حساب های کاربری شبکه های اجتماعی خود را بسازید و بهبود بخشید.

حالا که حساب کاربری خود را در شبکه های اجتماعی ساختید نوبت آن می رسد که حضور آن لاین بهتری در آن ها داشته باشید.

پس یک شبکه را انتخاب کنید و بر روی آن متمرکز شوید.

اگر هنوز در هیچ یک از رسانه های اجتماعی فعالیت خاصی ندارید بهتر است ببینید مشتریانتان از کدام شبکه ها استفاده می کنند.

اگر از وب سایت برای ارائه مطالبتان استفاده می کنید بهینه سازی سایت کمک می کند تا موتور های جستجو راحت تر سایت تان را پیدا کرده و درنتیجه کاربران بیشتری به سمت سایت شما هدایت شوند.

به طور کلی،صفحات شبکه های اجتماعی باید به طور مرتب با تصاویر، متن و یا هر مطلب دیگری که به تجارت تان مرتبط هست بروزرسانی شوند.

به یاد داشته باشید تمامی مطالبی که منتشر می کنید باید تا جایی که ممکن است بهینه باشند.

۴- از دیگر بازاریابی های شبکه های اجتماعی الهام بگیرید.

آیا مطمئن نیستید که کدام نوع محتوا کاربران را بیشتر جذب خود می کند؟

پس بهتر است نگاهی به مطالبی که رقبایتان در صفحات اجتماعی خود منتشر می کنند بیاندازید و از آنها الهام بگیرید.

همچنین از بازخورد کاربرانتان می توانید در الهام گرفتن چینش مطالبتان کمک بگیرید.

از شرکت های بزرگ که در صنعت مربوط به تجارت شما فعالیت دارند الهام بگیرید.

چراکه این شرکت ها توانسته اند راه خود را در استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی پیدا کنند.

آنها را دنبال کنید و هر چه می توانید از آنها بیاموزید.

ببینید آنها چه توصیه های بازاریابی برروی شبکه های اجتماعی را در بلاگ ها و نشریات خود معرفی می کنند.

۵- یک برنامه بازاریابی و تقویم محتوای شبکه های اجتماعی بسازید.

داشتن محتوای عالی برای به اشتراک گذاشتن در صفحات اجتماعی ضروری است.

طرح بازاریابی شما در شبکه های اجتماعی باید شامل یک طرح بازاریابی محتوا باشد که شامل استراتژی هایی برای ایجاد محتوا و همچنین یک تقویم محتوا باشد.

طرح بازاریابی محتوای شما باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • در شبکه های اجتماعی قصد ارسال و تبلیغ چه نوع محتوایی را دارید؟
  • برای هر نوع محتوا چه کسانی مخاطبان هدف هستند؟
  • چقدر محتوا را ارسال می کنید؟
  • چه کسی محتوا را ایجاد خواهد کرد؟
  • چگونه محتوا را تبلیغ می کنید؟

تقویم محتوای شبکه اجتماعی شما تاریخ و زمان هایی را که قصد دارید پست های اینستاگرام، کانال های تلگرام، فیس بوک، توییت ها و سایر محتویات را منتشر کنید را لیست می کند.

این یک لیست مناسب است که حتی مشخص می کند چه نوع مطلبی(متن یا تصویر یا …) را در چه زمانی برروی کدام شبکه ها و یا کمپین ها منتشر کنید.

۶- برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را تست، ارزیابی و تنظیم کنید.

برای ارزیابی عملکردتان در شبکه های اجتماعی باید به طور مرتب تست هایی را انجام دهید.

به طور مثال:

  • تعداد کلیک ها و یا تعداد بازدید های پست هایی که منتشر می کنید را بدانید.
  • از ابزار آنالیز عملکرد در رسانه های اجتماعی مثل Hootsuite بهره ببرید.
  • بازدید های صفحه ای که توسط رسانه های اجتماعی با Google Analytics هدایت می شود را پیگیری کنید.

شکست ها و موفقیت ها را یادداشت کنید و سپس اقدامات بعدی بازاریابی خود را با آن منطبق کنید.

همچنین نظرسنجی یک راه عالی برای سنجش موفقیت آنلاین و آفلاین شماست.

از طرفداران شبکه های اجتماعی خود یا بازدیدکنندگان وب سایت تان در مورد نحوه فعالیت خود در شبکه های اجتماعی بپرسید.

در اغلب اوقات این رویکرد مستقیم بسیار موثر است. سپس از مشتریان آفلاین خود را بپرسید که آیا شبکه های اجتماعی در خریدشان نقش داشته اند؟

در آخر مهمترین نکته در مورد برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی شما این است که باید به طور مداوم تغییر کند.

همانطور که شبکه های جدید ظهور می کنند، شما هم آن ها را به طرح خود اضافه کنید.

با رسیدن به اهدافتان، باید اهداف جدید تعیین کنید. خودتان را برای چالش های جدید آماده کنید.

همانطور که کسب و کارتان را گسترش می دهید، ممکن است نیاز به اضافه کردن نقش های جدید در شاخه ها یا حوزه های دیگر داشته باشید.

استراتژی شبکه های اجتماعی خود را بازنویسی کنید تا منعکس کننده آخرین دیدگاه های شما باشد و اطمینان حاصل کنید که تیم شما از آنچه که به روز شده است مطلع باشد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاه‌ها بسته شده اند.