استفاده از چت با‌ت‌ها در اپلیکیشن موبایل

استفاده از چت بات‌ها در اپلیکیشن موبایل

استفاده از چت بات‌ها در اپلیکیشن موبایل

 چت بات‌ها یکی از تکنولوژی‌های جدید در حال پیشرفتی هستند که برای تعامل با مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چت‌بات‌ها قادر به صحبت و مکالمه با افراد هستند و امروزه برای تعامل با مشتریان، این تکنولوژی در حال پیشرفت است.
کسب‌و‌کارها از چت بات‌ها جهت ایجاد تجربه کاربری بهتر در اپلیکیشن یا وبسایت خود استفاده می‌کنند.
در این نوشته به شما توضیح می‌دهیم که چت بات‌ها چه هستند و چطور استفاده می‌شوند.

چت بات‌ها چه هستند؟

چت بات‌ها برنامه‌هایی بر مبنای هوش مصنوعی هستند که می‌توانند تعاملات انسانی را بر اساس رفتارهای انسانی شبیه‌سازی کنند.

 

 

چت بات‌ها از تکنولوژی پردازش زبان طبیعی استفاده می کنند. یعنی چی؟!
یعنی ورودی های انسانی مثل صوت یا متن را دریافت و پردازش می‌کنند وتبدیل به خروجی می کنند.
استفاده از این تکنولوژی به کسب‌و‌کارها کمک می کند تا تجربه خرید بهتری را برای مشتریان فروشگاه یا وبسایت خود ایجاد کنند.
در حال حاضر تکنولوژی چت بات مورد حمایت شرکت‌های بزرگی چون گوگل، اپل و فیسبوک است.

موارد استفاده چت بات :

-کسب‌وکارهای آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین را در نظر بگیرید که شامل چندین دسته‌بندی و فیلتر جهت سهولت در یافتن محصول مورد نظر مشتریان هستند.
تصورکنید از یک فروشگاه آنلاین قصد خرید یک پیراهن رسمی مردانه سایز کوچک در محدوده قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دارید.
خب لازم است که وارد دسته‌بندی پیراهن شوید، فیلتر رنگ را انتخاب کنید، محدوده قیمت را مشخص کنید و لیست پیراهن‌ها را بررسی کنید.
اما با چت بات‌ها کار از این هم ساده‌تر می‌شود.
کافی است به چت بات بگویید چه می‌خواهید و در کسری از ثانیه نتیجه را مشاهده کنید.
در حال حاضر برند معروف H&M از چت‌بات‌ برای فروش محصولات استفاده می‌کند.

مزایای چت بات‌ها :

از آنجایی که با گذر زمان، میزان استفاده از گوشی های موبایل بیشتر و بیشتر می‌شود؛ به دنبال آن وابستگی افراد به گوشی هوشمند نیز بیشتر می‌شود.

 

 

چت بات‌ها برای سهولت استفاده افراد به وجود آمده‌اند. 
به طور مثال چت بات‌ها وظایفی مثل پیش بینی وضعیت آب و هوا،‌خرید آنلاین،‌رزرو هتل یا پرواز و موارد مشابه را دارند.

۳ مورد از مزایای استفاده از چت بات در کسب‌و‌کار:

-دسترس پذیری و عدم محدودیت

قسمت پشتیبانی سایت شما در ساعات اداری می تواند پاسخگوی مشتریان باشد اما در مورد چت بات‌ها این موضوع صدق نمی‌کند.
چت بات‌ها همیشه در دسترس و آماده پاسخگویی مشتریان هستند.
آنها می توانند بدون محدودیت به هر تعداد درخواستی در هر زمانی پاسخ دهند.

-هزینه پایین

هزینه استفاده از چت بات نسبت به ساتفاده از نیروی انسانی کم‌تر  به صرفه‌تر است.
با استفاده از چت بات دیگر نیازی نیست کاربران در صف انتظار تلفن بخش پشتیبانی باشند.

-شخصی سازی 

وجود چت بات کمک می کند تا یک مشتری بلافاصله پاسخ سوالش را دریافت کند.
این در حالیست که در حالت عادی یک مشتری باید یک مقدار زمان در بخش پرسش و پاسخ بگذارد تا راه حل را به صورت کلی پیدا کند.

مثالی از چت بات پیش بینی وضع هوا:

شاید آینده با فراگیر شدن چت بات ها تا حدی ترسناک باشد!

در تصویر زیر مثالی از چت بات پیش بینی وضعیت آب و هوایی PONCHO را مشاهده می‌کنید که مکالمه یک فرد با این چت بات هست.

آیا در آینده چت بات‌ها جایگزین اپلیکیشن‌های موبایل می‌شوند؟

چت بات‌ها دارای پتانسیل بالایی هستند اما به طور کلی نمی‌توانند جایگزین اپلیکیشن موبایل باشند.
 بلکه در اپلیکیشن موبایل جهت ایجاد تجربه کاربری بهتر و تعامل بهتر با مشتریان قرار داده می‌شوند تا کارایی را افزایش دهند.
 چت بات یک تکنولوژی نو ظهوری است که در دو سال اخیر مورد استفاده شرکت های بزرگ قرار گرفته و به زودی پیشرفت زیادی خواهد کرد.
توجه داشته باشید که یک کسب‌و‌کار جهت موفقیت، همیشه باید آماده تغییرات و به روز شدن باشد…
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 

1 دیدگاه

  1. رضا says:

    خیلی جالب بود. ممنون از مطالب مفیدتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *