تنظیم خواب با استفاده از اپلیکیشن های موبایل

تنظیم خواب با استفاده از اپلیکیشن های موبایل

تنظیم خواب با استفاده از اپلیکیشن های موبایل

تنظیم خواب با استفاده از اپلیکیشن های موبایل

تنظیم خواب با استفاده از اپلیکیشن های موبایل

تنظیم خواب و خوابیدن، یکی از ضروری ترین عوامل تأمین سلامت روح و جسم ما انسان هاست!

ضرورت داشتن یک خواب مناسب، کافی و با کیفیت نه تنها برای انسان ها بلکه در حیوانات و پرندگان هم، یک نیاز لازم و ضروری به حساب می آید. یک

انسان، در روند نرمال زندگی خود، حدوداً یک سوم عمرش را می خوابد! شاید با خودتان بگویید چه بیهوده و اگر نخوابم می توانم زندگی مفید تر وکارآمد تری داشته باشم.

اما خواب کافی و مناسب با ریکاوری بدن، نیرو و انرژی بدن را شارژ و بدن را برای از سر گرفتن فعالیت های روزانه آماده می کند.

جالب است بدانید که هر دوره خواب، حافظه کش (cache) بدن ما را پاک کرده و ذهن ما را آماده دریافت و ذخیره سازی اطلاعات جدید می کند. به طوریکه با حذف اطلاعات روزانه از مغز، حافظه را منظم کرده و فضای بیشتری برای ثبت اطلاعات جدید در آن، باز می کند.

و دقیقا به همین دلیل توصیه می شود شب های امتحان، کنکور، ارائه و … خواب مناسبو کافی داشته باشیم!

با اینحال میزان خواب مناسب بدن، در سنین مختلف متفاوت است که به طبیعت بدن و میزان فعالیت فرد وابستگی بسیار زیادی دارد! پس ما باید بدانیم که چقدر می خوابیم، چطور می خوابیم و چقدر و چطور باید بخوابیم! به عبارتی باید از یک برنامه منظم برای تنظیم خواب و بیداریمان استفاده کنیم!

میزان خواب مناسب بدن در سنین مختلف

  • کودکان زیر ۲ سال (بین ۱۱ تا ۱۷ ساعت در شبانه روز)
  • کودکان ۳ تا ۵ ساله (بین ۱۱ تا ۱۴ ساعت در شبانه روز)
  • کودکان ۶ تا ۱۳ ساله (بین ۹ تا ۱۱ ساعت در شبانه روز)
  • نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ ساله (بین ۸ تا ۱۰ ساعت در روز)
  • جوانان بالای ۱۸ سال و بزرگسالان بالای ۶۴ سال (بین ۷ تا ۹ ساعت در روز)
  • افراد مسن بالای ۶۵ سال (بین ۷ تا ۸ ساعت در روز)

تنظیم خواب و دنیای دیجیتال!

خیلی خب، تا اینجای کار فهمیدیم که اگر دوست داریم در انجام فعالیت های روزانه کارآمدتر باشیم و بازدهی بهتری داشته باشیم، باید یک خواب کافی و آرام، طبق یک ریتم منظم داشته باشیم. اما از آنجایی که  بدن ما از لحاظ فیزیولوژیکی به این ریتم عادت می کند، تنظیم خواب باید منظم و طبق اصول صحیح، انجام بگیرد.

تا قبل از این، افراد برای تنظیم خواب از یک پزشک مشاوره می گرفتند اما حالا دیگر با وجود اپیکیشن های تنظیم خواب و درمان بی خوابی، به راحتی می توان این مشکل را برطرف کرد.

در ادامه، چند نمونه از این اپلیکیشن ها را به اضافه توضیح مختصری درباره عملکرد آن ها، معرفی می کنیم.

  • Sleep Cycle alarm clock

اولین اپلیکیشن موبایل که برای تنظیم خواب به شما معرفی می کنیم، اپلیکیشن Sleep Cycle  هست. این اپلیکیشن دست به دامان طبیعی ترین روش ها شده است تا بیدار شدن شما را آسان تر کند.

به این ترتیب این آلارم خواب هوشمند با تجزیه و تحلیل خواب شما، دقیقا در زمان مناسب، یعنی درست لحظه ایی که سبک ترین خواب را دارید، آن هم بعد از گذراندن سیکل کامل خوابتان، شما را از خواب بیدار می کند.

این اپلیکیشن هوشمند با جمع آوری داده ها و تحلیل آن ها کار می کند، پس برای استفاده از آن، بعد از فعال کردن این اپلیکیشن، گوشی موبایلتان رو زیر بالشتان قرار دهید و راحت به خواب بروید، بعد از یک خواب کافی ، می بینید که sleep cycle چطور در بهترین زمان ممکن شما را از خواب بیدار می کند. 😉

اپلیکیشن تنظیم خواب sleep sycle در حال حاضر محبوب ترین و پر کاربرد ترین آلارم خواب دنیا به حساب می آید. اما مشکلی که در این میان مطرح است، در دسترس نبودن این اپلیکیشن در مارکت های معروف موبایل، مانند google play برای کشور ما می باشد، اما جای نگرانی ندارد و می توانید از اینجا و از مارکت موبایل uapkpro به راحتی این اپلیکیشن را برای پلتفرم اندروید دانلود کنید.

دانلود نسخه ios

  • Relax & Sleep Well Hypnosis & Meditation

Relax & Sleep Well Hypnosis & Meditation

Relax & Sleep Well Hypnosis & Meditation

دومین اپلیکیشن تنظیم خواب که به شما معرفی می کنیم relax & sleep نام دارد. این اپلیکیشن یک اپ موبایل قدرتمند برای مدیتیشن، هیپنوتیزم و خواب مناسب است. relax & sleep در سال ۲۰۱۵ ، به جایگاه اولین مورد از لیست برترین اپلیکیشن های درمان بی خوابی Healthline رسید.

و اما Healthline این انتخاب خود را مبنی بر بالاترین کیفیت، قابلیت استفاده فوق العاده و سهم بالای کاربران استفاده کننده از آن، اعلام کرد.

تا کنون ۲ میلیون نفر در سراسر دنیا، با استفاده از relax & sleep توانسته اند کیفیت و زمان خوابشان را تنظیم کرده، با داشتن یک خواب کافی و مناسب و همینطور با استفاده از اثرات مدیتیشن و هیپنوتیزمی این اپلیکیشن، بر استرس و اضطراب های روزمره شان غلبه کنند و در نهایت یه یک آرامش نسبی دست پیدا کنند.

پس برای رهایی از استرس و فشارهای روزمره و داشتن یک خواب آرام و مناسب، اپلیکیشن relax & sleep را نصب کنید.

 دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه ios

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

1 دیدگاه

  1. Suci says:

    Thanks nice artikelnya

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *