تجارت موبایلی چیست؟

@appsaz_ir

تجارت موبایلی چیست؟

تخمین زده میشود نرخ معاملات در تجارت های وابسته به موبایل تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۵۰ بیلیون دلار بشود. این موضوع باعث می شود که صاحبان کسب و کار های کوچک به شرکت در تجارت های موبایلی علاقمند شوند. تجارت موبایلی یا m-commerce شامل مشاغلی می شود که فروش محصولات از طریق اپ های موبایل و صفحات وب صورت می گیرد. این نوع تجارت به مشتریان اجازه می دهد تا تلفن یا تبلتشان را بردارند و به سرعت کالایشان را سفارش دهند تا در خانه و یا محل کارشان تحویل بگیرند. این روش تجارت بسیار شبیه تجارت الکترونیکی یا e-commerce است با این تفاوت که واسط های کاربری آن پیچیدگی های کمتری دارد و به عنوان یک تازه وارد در دنیای تجارت به شما مزایای بیشتری می دهد چراکه گوشی های هوشمند همیشه در جیب مشتریانتان و همراه آنهاست(شما همیشه در کنار کاربرانتان هستید.)

@appsaz_ir

در اینجا یک سناریو مطرح می کنیم: به این فکر کنید که شخصی در حال ترک محل کار خود به سمت منزلش هست و در همان حال به خرید محصولی از فروشگاه آنلاین شما فکر می کند. اگر فقط این امکان را از طریق یک کامپیوتر داشته باشد مجبور است در ترافیک و یا مترو منتظر بماند تا به منزل برسد و با کامپیوتر محصول مورد نظرش را سفارش دهد. همه این زمانهای از دست رفته باعث می شود که او خرید را به تعویق بیاندازد یا از آن منصرف شود و یا حتی ساده تر از آن، خریدش را فراموش کند. اما یک اپ موبایل به مشتریان این امکان را می دهد که وقتی روی صندلی مترو یا اتوبوس نشسته اند هم، خریدشان را انجام دهند. خلاصه اینکه تجارت های وابسته به موبایل در حال رشدند پس اجازه دهید تا به آنچه از آن انتظار می رود نگاهی بیاندازیم.

استفاده از پیام های مستقیم برای بازخورد

انتظار می رود که از امکانات پیام رسانی مستقیم استفاده کنید. شما می توانید یک پیام متنی را از طریق گوشی همراهتان بفرستید پس چرا نتوانید یک چت سریع آن لاین داشته باشید؟ این کار بعد از خرید مشتری مفید خواهد بود. آنها ممکن است در مورد انجام خریدشان مشکل و یا سوالی داشته باشند بنابراین می توانند با یک پیام سریع مسئله شان را با شما مطرح کرده و پاسخشان را در مقایسه با ارتباط ایمیلی سریع تر دریافت کنند.

اپ موبایل با ویژگی های کنترل صدا

با استفاده از خدمات کنترل صدا مثل Alex و Siri، بعضی از کاربران ترجیح می دهند از طریق مکالمه تلفنی درخواستشان را پیگیری کنند. این ابزارها ثابت کرده اند که تا حدی مفید هستند بنابراین دلیلی وجود ندارد تا فکر کنیم نمی توان از آنها در اپ های تجارت موبایلی استفاده کرد.حتی همین الآن Alex این امکان را به شما می دهد تا از طریق صحبت با اسپیکر گوشیتان کالای خود را سفارش دهید. کسب و کارهای کوچک از چنین امکاناتی می توانند بهره ببرند تا کاربرانشان مجبور نباشند در اپ یا وب سایت شرکتشان click بازی کنند.

پشتیبانی از مشتری قبل از خرید

این مورد بخشی از پیام های مستقیم بازخوردی است. استفاده از پیام مستقیم نباید فقط در مورد خدمات پس از فروش باشد. خدمات قبل از فروش هم به نوبه خود اهمیت زیادی دارد. بنابراین می توانید با ارسال پیام های فوری در مورد محصول خاصی صحبت کنید. شما باید بتوانید تشخیص دهید کاربرانتان به دنبال چه چیزی هستند تا سوال ها و ابهامات آنها را به حداقل برسانید.

امکان خریدهای چندگانه

استفاده از اپ های خرید آنلاین به کاربران این امکان را می دهد که در هر مکانی که باشند هر تعداد محصول را انتخاب کنند و یا آنها را با کالاهای دیگری که مدنظر دارند مقایسه کنند بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه داشته باشند همچنین پس از خرید می توانند به راحتی با استفاده از همان اپ های موبایل رسیدن محصولات خریداری شده شان را به مقصد ردیابی کنند. برای مثال دی جی کالا یکی از اپ های فروشگاهی موفق را دارد.

انتظار نمی رود که کسب و کار کوچک شما در همان ابتدای امر موفق عمل کند اما توصیه می شود فرصت ها و امکانات بازار تجارت موبایلی را بشناسید، خودتان را با تغییرات آن هماهنگ کنید و برای شروع، اپ خودتان را بسازید تا ببینید چه امکاناتی را می توانید به آن اضافه کنید و در نهایت زمانیکه بتوانید امکانات ویژه ای را در کنار هم قرار دهید یک قدم از رقبای خود جلوتر هستید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *