اپلیکیشن های آنی یا Instant Apps چه هستند؟

اپلیکیشن های آنی

اپلیکیشن های آنی

در این مقاله قصد داریم شما را با اپلیکیشن های آنی که نوع جدیدی در دنیای اپلیکیشن ها هستند آشنا کنیم و در مورد مزایا و معایب این نوع از برنامه ها صحبت می کنیم. اپلیکیشن های آنی یا Instant Apps  سال گذشته در کنفرانس گوگل معرفی شدند.

همان طور که از اسمش مشخص است این نوعِ جدید از اپلیکیشن ها بدون نیاز به نصب، فوری اجرا می شوند به نحوی که اپلیکیشن تنها از طریق یک آدرس URL یا تنها با کلیک بر روی یک لینک موجود در بنر تبلیغاتی بلافاصله و بدون نیاز به نصب اجرا می شود.
اپلیکیشنهای آنی طوری طراحی شده اند که نیاز کاربر در لحظه را برآورده سازند. جالب ترین نکته در مورد این نوع از اپلیکیشن ها این است که شما بدون نیاز به متقاعد کردن کاربر برای نصب نسخه کامل برنامه با تمام مجوزها و قابلیت ها، امکان اجرای عملکرد اصلی برنامه را در لحظه به کاربر می دهید و کاربر دیگر نگرانی برای پر بودن حافظه گوشی نخواهد داشت؛ چرا که اگر حافظه گوشی کاربر کاملاً هم پر باشد باز هم می تواند از اپلیکیشن آنی استفاده نماید.

اپلیکیشن های آنی چطور قابل دسترس و استفاده هستند؟

به طور معمول این نوع از اپلیکیشن ها در مارکت های مختلف مثل اپ استور، کافه بازار و … قابل دسترس هستند. همچنین وب اپلیکیشن های پیش رونده نیز نوعی اپلیکیشن آنی یا فوری به حساب می آیند. قبلا در این مقاله راجع به وب اپلیکیشن های پیش رونده یا PWA صحبت کرده ایم.

مثالی از اپلیکیشن آنی یا Instant App

مثالی که از اپلیکیشنهای آنی می توانیم برای شما بزنیم اپلیکیشن دیوار” هست.

 

 

 

زمانی که نام این اپلیکیشن را در کافه بازار جستجو می کنید هم امکان اجرای نسخه آنی اپلیکیشن به کاربر داده می شود و هم امکان نصب اپلیکیشن با تمام امکانات و قابلیت ها وجود دارد و کاربر انتخاب می کند از کدام نسخه استفاده کند. همچنین قبل از اجرا این پیام را نمایش می دهد.

 

 

مزایای اپلیکیشن های آنی :

  • دسترسی راحت و سریع
  • عدم اشغال حافظه
  • جذب سریع تر کاربران جدید
  • راحتی استفاده برای توسعه دهندگان
  • سازگاری با نسخه های مختلف

معایب اپلیکیشنهای آنی:

  • عدم امکان ارسال پیام های فوری یا پوش نوتیفیکیشن
  • عدم دسترسی به حافظه خارجی گوشی
  • عدم دسترسی به IMEI یا شناسه گوشی 
  • نداشتن تعامل با کاربر
  • عدم امکان استفاده از سرویس های پس زمینه گوشی

سخن پایانی

همان طور که توضیح دادیم اپلیکیشنهای آنی به تازگی در دنیای تکنولوژی معرفی شده اند و مزایا و معایبی دارند. در حال حاضر استفاده از این نوع از اپلیکیشن ها اندک است. باید منتظر بود و دید آیا این اپلیکیشن ها می توانند به محبوبیت برسند و آینده را تغییر دهند؟!
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 

1 دیدگاه

  1. مرتضی says:

    متشکرم مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *