کاش قبل از شروع اولین برنامه موبایل این چند نکته را میدانستم!

@appsaz_ir

کاش قبل از شروع اولین برنامه موبایل این چند نکته را میدانستم!

وقتی ساخت یک برنامه موبایل را شروع می کنید معمولا می خواهید با چند هدف آن را به پایان برسانید. همان طور که می دانید ما وقت زیادی صرف ساختن، پیاده سازی و مدیریت یک برنامه موبایل می کنیم. در این مقاله ما قصد داریم نکاتی را که بهتر است قبل از شروع ساخت اولین برنامه موبایلتان بدانید بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

ایده ها هرگز پایانی ندارند

تولید ایده برای ساخت اپ موبایل اغلب کار دشواری بنظر می رسد. تجارت شما بطور مداوم تغییر می کند بنابراین مطالب و اطلاعات مفیدی که به کاربرانتان می دهید هم تغییر می کند. همانطور که می دانید با یک جستجوی ساده و سریع در صفحات فیس بوک و یا پست های توییتر ایده های زیادی را می توانید پیدا کنید.

شما می توانید ایده هایی که به آینده اختصاص دارند را به ایده های تبلیغاتی خود تبدیل کنید و یا از چند فروم و چت آنلاین برای تبادل ایده های خودتان با سایر سازندگان اپ موبایل استفاده کنید.

تجربه داشتن لازم نیست

مهارت مسئله ای جدا از تجربه است. ما معتقدیم مجموعه ای از مهارت هایی که دارید هنگام ساخت اپ موبایل کارا و مفید هستند. البته این به آن معنا نیست که شما حتما باید تخصصی در طراحی برنامه های موبایل داشته باشید تا بتوانید اپ موبایل خودتان را بسازید.

علتی که می گوییم کاش این مسئله را قبل از ساخت اولین اپ موبایلتان بدانید این است که ساخت یک اپ موبایل در ابتدا بسیار ترسناک به نظر می رسد.

مبتدیان اغلب تمایل دارند این مسئله را نادیده بگیرند چراکه فکر می کنند می توانند از پس آن برآیند. البته در مورد اپ ساز نباید نگران این مسئله باشید چرا که شما می توانید براحتی در مدت کمی قالب و تمام ابزارها را برای راه اندازی یک اپ موبایل را بسازید.

طراحی بسیار اهمیت دارد

شکل و ظاهر کلی برنامه موبایل شما معرف برند شماست. اجازه دهید کاربرانتان چیزی را که از برنامه شما انتظار دارند دریافت کنند. طراحی به این دلیل اهمیت زیادی دارد که اگر ضعیف و ناکارآمدی باشد مجبور می شوید سود های زیاد تجاری را که می توانست متعلق به شما باشد را از دست بدهید.

یک کار مفید که می توانید انجام دهید این هست که یک قالب برای اپتان انتخاب کنید و بعد از آن وقت زیادی را صرف تست تک تک دکمه ها، تب ها و صفحات کنید تا همه چیز درست باشد و درنهایت کار رسانه های خود را چک کنید تا مطمئن شوید بیش از حد کش نیامده باشد و یا خراب نشده باشد.

بهتر است یک محتوای اختصاصی بسازید

یک پست وبلاگی بنویسید و در آن توضیح دهید که برنامه اپتان برای استفاده کاربران بسیار مفید است و آنها را به استفاده از آن و تعامل با برنامه تان ترغیب کنید. اگرچه باید این نکته را هم در نظر بگیرید که محتوای زیاد برای کاربران اهمیت زیادی ندارد. بنابراین توصیه می شود از مزایای اپ خود حرف بزنید تا اینکه بخواهید با کلمات بازی کنید و فقط تبلیغ کنید.

این نقطه قوت وبلاگ در کسب و کار است که از طریق آن می توانید مستقیما با مشتریانتان ارتباط داشته باشید و از جزئیات نکات آموزشی گرفته تا راهنمایی های موردی را در آن بگنجانید تا جاییکه کاربران برای راهنمایی و پاسخ گرفتن در مورد سوالاتشان به آن مراجعه کنند.

استفاده از تصاویر خوب تبادل قوی ایجاد می کند

احتمالا، افراد دیگری هم مشابه برنامه شما ساخته اند. بنابراین، ایجاد محتوای قوی است که شما را از گروه رقبا متمایز می کند. تبلیغات جالب را به اشتراک بگذارید، اعلان های مفید و مؤثر را ارسال کنید و پست های وبلاگ را با انواع رسانه ها بسازید.

تصاویر بخش مهمی از این استراتژی هستند چراکه تصاویری که استفاده می کنید می تواند مخاطبتان را جذب و یا دفع کند.

روابط اجتماعی باعث جذب کاربر به برنامه شما می شود

از صفحات فیس بوک گرفته تا پست های توییتری راه های ساده ای هستند که به کاربران این امکان را می دهد تا با شرکت شما ارتباط بگیرند. پلت فرم اپ ساز امکانات خوبی برای رسانه های جمعی دارد. پس ضروری است تا با استفاده از این استراتژی کاربرانتان را جذب کنید. منتظر نمانید تا تعداد دنبال کنندگان صفحات اجتماعیتان به تعداد زیادی که در نظرتان هست برسد چرا که تعداد کمی از آنها هم می توانند برای شما مفید باشند و اپتان را به سایرین معرفی کنند.

بخاطر داشته باشید که این یک ماراتن است

اگر یک پست وبلاگی و یا صفحه اجتماعیتان به همان خوبی که انتظار داشتید عمل نکرد ناامید نشوید. قرار نیست اپ شما هر شب رکورد بشکند پس بهترین کار این است که یک تقویم کاری بسازید و زمان انجام کارهایی مثل ارسال کد های تخفیف، تبلیغات، مسابقات، محصولات جدید، پست های رسانه های اجتماعی و یا پست های وبلاگی را در آن ثبت کنید.

هدف هایتان را در آخر هر ماه و سال مشخص کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید.

نتیجه گیری

بگذارید یکبار دیگر به نکاتی که باید قبل از ساخت اولین اپ موبایل بدانیم نگاهی بیاندازیم. به سادگی گفتیم که مراقب چه نکاتی باشید. شما در مسیر حرکت خود به چالش های مختلفی خواهید رسید بنابراین با استفاده از این نکات خود را قوی تر کنید. اگر هرگونه سوالی درمورد چگونگی ساخت یک اپ موبایل دارید لطفا از طریق بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *