خریدار یکی از آن بی ثبات هاست. فهمیدن اینکه آن ها وقتی به وب سایت یا اپ موبایل شما سر می زنند چه برنامه ای دارند، کار سختی است. در بحث جلب اعتماد خریدار بررسی داده ها و رفتار های مشتریان بسیار کارآمد است چرا که به شما ایده بهتری میدهد که بدانید مشتریان نسبت به تاکتیک های بازاریابی و طراحی های اپ موبایل چه عکس العملی از خود نشان خواهند داد.

اگر چه هنوز یک سوال باقی می ماند، اینکه چطور اعتماد خریدار خود را بدست آورید؟

مطمئنا شما میتوانید به آنها خدمات ارزشمندی بدهید یا اینکه تا آنجا که ممکن است بازار را به آنها عرضه کنید اما این دقیقا به چه معنا است؟ در عصر موبایل و دیجیتال چندین گلوگاه وجود دارد تا خریداران را برای شما حفظ کند تا به آنها امکان ارتباط با شما را بدهد.

اعتماد خریدار

اگر به تازگی برای جلب اعتماد خریدار اقدام کرده اید و یا طرحی برای آن دارید، ادامه مطلب را بخوانید تا راجع به چیزی که خصوصا در دنیای موبایل نیاز هست انجام دهید،  بیشتر بیاموزید.

۱- مطالبی را در بلاگ قرار دهید که به مشتریان کمک میکند.

اولین پیشنهادی که برای بدست آوردن اعتماد خریدار داریم این هست که مطالبی را منتشر کنید که به تجارت شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، یک فروشگاه ابزارآلارت ممکن هست دستورالعمل تعمیر اجزای یک فن سقفی را منتشر کند. این چنین آموزش هایی مفید هستند و حتی میتوانید آنها را مستقیما به اپ موبایلتان بفرستید تا همیشه به روز باشند. آنگاه خریدار متوجه می شود که شما چیزی بیشتر از یک شرکت که فقط قصد فروش محصولاتش را دارد، هستید و مایلید مطالب مفیدی جهت کمک به مشتریان منتشر کنید.

۲- شفاف بمانید.

برای از دست دادن اعتماد مشتری راهی آسانتر از عدم شفافیت وجود ندارد. این موضوع در مورد اپ موبایل به معنای نمایش اطلاعات تماس در تمامی مواقع است. تمامی هزینه های محصولات و خدماتتان را عنوان کنید و یک خط تماس مستقیم به سطوح بالاتر تجارتتان در نظر بگیرید طوری که آنها احساس کنند شما هیچ چیز برای پنهان کردن ندارید.

۳- خودتان را در دسترس نگه دارید.

یک خریدار قصد خرید هر چیزی را ندارد مگر اینکه احساس کند کارکنانتان برای پاسخ گویی در دسترس هستند. برای مثال شما نیاز دارید یک چت سریع یا صفحه اجتماعی برای دسترسی به کارکنان شرکتتان داشته باشید. (یک مثال دردسترس در این مورد بخش چت سریع پشتیبان اپ ساز آنلاین است) دکمه های ایمیل و تماس سریع در یک اپ تلفن همراه باعث میشود که افراد به شما اعتماد کنند.

۴- سیاست های خود را بطور مشخص بیان کنید.

آیا شما نیاز دارید که مشتری هزینه های حمل و نقل را بپردازد؟ آیا برای مرجوعی کالا قوانین سخت گیرانه ای دارید؟ هیچ کدام از آنها اشتباه نیستند مگر آنکه این موارد را برای کاربرانتان روشن نکرده باشید.

۵- خودتان را در اپ موبایل معرفی کنید.

شخصی سازی بعنوان یک گزینه خارق العاده جهت کسب اعتماد عمل میکند. از این رو ما توصیه می کنیم کسی را بعنوان چهره شرکتتان معرفی کنید. اینکار کمی آسانتر از ساخت بلاگ شخصی یا چیزی شبیه آن است اما به اشتراک گذاشتن تصاویر افرادی که در پشت صحنه کار میکنند بهمراه بیوگرافی و لینک به صفحات مجازی شخصیشان هم ایده بدی نیست.

۶- قبل از اینکه مردم بپرسند امکان پرسش و پاسخ را فراهم کنید.

آیا شما امکان پرسش و پاسخ و صفحه پشتیبانی در برنامه موبایلتان دارید؟ اگر که مشتریان مجبور به تماس یا ارسال ایمیل نباشند احتمال بیشتری دارد که به شما اعتماد کنند. نیاز(و نه امکان) رجوع به رسانه های پشتیبانی را بردارید و اجازه دهید که افراد خودشان پاسخ سوالشان را پیدا کنند.

۷- به افراد امکان ارتباط سریع با خودتان را بدهید.

این امکان شکل دیگری از دکمه تماس و ارسال ایمیل است. شما همچنین امکان ساخت صفحه رزرو را در برنامه تان دارید. بیشتر این ویژگی ها مهمترین بخش های برنامه شما خواهند شد چرا که مردم می خواهند خیلی سریع با شما ارتباط بگیرند.

۸- نظرات مشتریان را منتشر کنید.

در هر کسب و کاری نظراتی راجع به محصولات وجود دارد که میتواند منتشر شود. بنابراین وجود یک صفحه نظرات مشتریان راه دیگری برای اعتبار بخشیدن و نشان دادن این است که چرا سایرین می توانند به شما اعتماد کنند.

۹- مثل یک شخص عادی در رسانه های اجتماعی صحبت کنید

اینکه مثل یک ربات در صفحات مجازی حرف بزنید تقریبا وسوسه انگیز است. این فکر را دور بریزید و با صفحه مجازی مربوط به تجارتتان درست مثل صفحه شخصی خودتان برخورد کنید. شما باید بتوانید یک ارتباط حقیقی با مردم برقرار کنید درست مثل زمانیکه مثل یک شخص عادی حرف میزنید نه مثل کسی که قصد دارد در همه حال فقط محصولش را بفروشد.

حال آیا شما آماده جلب اعتماد خریدار هستید؟

حالا زمان آن است که شروع کنید! همه کاری که باید انجام دهید تا راهتان را باز کنید در بالا گفته شده و حتما در مسیر جلب اعتماد خریدارانتان مخصوصا در مورد برنامه های موبایلی بخوبی عمل خواهید کرد.

اگر شما نظر یا ایده دیگری برای جلب اعتماد مشتریان دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *