اهمیت ASO برای اپلیکیشن های موبایل App Store Optimization

ASO فرآیندی جهت ارتقای جستجوی اپلیکیشن

ASO فرآیندی جهت ارتقای جستجوی اپلیکیشن

در این مقاله به اهمیت ASO برای اپلیکیشن های موبایل می پردازیم. یکی از راه های بازاریابی و فروش اپلیکیشن توجه  به دو موضوع  SEO و ASO است. در حال حاضر اکثر اپلیکیشن هایی که در دنیا ساخته می شوند بر روی فروشگاه اپ استور و پلی استور قرار می گیرند و این فروشگاه ها جزئی از  زندگی روزمره افراد در دنیا شده اند. میلیون ها اپلیکیشن در این فروشگاه ها قرار دارند و یکی از نگرانی سازندگان اپ این است که اپلیکیشنی که انتشار می دهند به راحتی توسط افراد پیدا می شود یا در میان انبوهی از اپلیکیشنها  گم می شود.

((App Store Optimization چیست؟

اهمیت ASO برای اپلیکیشن های موبایل چیست؟ اما قبل از آن ابتدا به مفهوم این عبارت می پردازیم. App Store Optimization به موضوع (SEO (Search Engine Optimization بسیار شبیه است. ASO فرآیندی جهت ارتقای جستجوی اپلیکیشن در فروشگاه ها است و SEO جهت بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجو بر اساس کلمات کلیدی است.

توجه به دو موضوع ASO و SEO به افزایش نصب و دانلود اپ شما کمک زیادی می کند.

نکاتی که برای اپلیکیشن باید در نظر بگیرید:

ASO موضوع تازه ای است  و همیشه در حال تغییر است. راه های مختلفی برای ارتقا  ASO  اپلیکیشن وجود دارد. یکی از راه ها، استفاده از ابزارهای ASO است که شامل ابزارهای Sensor Tower، SearchMan، Appcod.es و MobileDevHQ می شود.

این ابزارها چیزهایی را که شما برای ارتقا کلمات کلیدی، بازاریابی و فروش برنامه و مواردی که به افزایش دانلود برنامه کمک می کنند را در اختیارتان قرار می دهد.

در زیر لیستی از مواردی که به App Store Optimization اپ  شما کمک می کند را نوشته ایم:

 ASO فرآیندی جهت ارتقای جستجوی اپلیکیشن

-عنوان: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در بازاریابی اهمیت دارد عنوانی است که استفاده می کنید. عنوان کوتاه و جذابی انتخاب کنید. چیزی که افراد به راحتی به خاطر بسپارند و از یک یا دو کلمه کلیدی هم برای توضیحش استفاده کنید.

-توضیحات:  از دو پاراگراف برای توضیحات اپلیکیشن استفاده کنید و حتما اسکرین شات مناسب  قرار دهید. پاراگراف اول شامل یک الی دو جمله باشد که مستقیم به موضوع اشاره داشته باشد و به طور واضح هدف اصلی اپ را شرح دهد. در پاراگراف بعدی توضیحات طولانی تری از نحوه کارایی اپ بنویسید و اسکرین شات های مربوطش را هم قرار دهید.

-کلمات کلیدی: کلمات کلیدی در تمام فروشگاه های برناامه موبایل  وجود ندارند. در اپ استور از کلمات کلیدی استفاده می شود در حالی‌که در پلی استور از کلمات کلیدی استفاده نمی شود و فقط امکان گذاشتن توضیحات وجود دارد. در استفاده از کلمه کلیدی دقت کنید، زیرا بخش مربوط به کلمه کلیدی نباید از ۱۰۰ کاراکتر بیشتر شود.

-لوگو: لوگو باید برای کاربران بسیار جذاب و چشم گیر باشد و کاربران به راحتی آن را به خاطر بسپارند. سعی کنید توضیحات اضافی در برنامه  قرار ندهید و از تصاویر روشن و شفاف استفاده کنید.

ASO و SEO:

ASO و SEO هر دو در کنار هم باید انجام شوند و در صورتی که نکات بالا را برای ASO اپل انجام دادید نباید از انجام دادن سئو غافل شوید. توجه به این دو موضوع به افزایش دانلود برنامه موبایل  کمک زیادی می کند. اپلیکیشن هایی  که نکات ASO و SEO را در نظر گرفته اند در فروشگاه ها سریع تر پیدا می شوند و دانلود بالاتری دارند.

توجه به App Store Optimization اپلیکیشن، منجر به بالارفتن رتبه اپلیکیشن  ، افزایش بازدید و نهایتا افزایش دانلود و فروش اپلیکیشن  می شود.

در صورتی که با اپ ساز اپلیکیشن بسازید برنامه شما توسط اپ ساز در پلی استور و اپ ستور منتشر می شود و نکات App Store Optimization جهت انتشار اپلیکیشن در نظر گرفته می شود.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

1 دیدگاه

  1. مریم استرحام says:

    امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *