اپلیکیشن مشابه دیوار، شیپور، اسنپ یا دیجی‌کالا میخواهم…

طراحی و ساخت اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

اپلیکیشن مشابه

روزانه چندین;سوال،;مشابه موارد زیر در مورد اپلیکیشن ها پرسیده می‌شود: اپلیکیشن مشابه دیوار میخواهم. اپلیکیشن مشابه شیپور میخواهم. اپلیکیشن مشابه اسنپ میخواهم. اپلیکیشن مشابه زودفود میخواهم. اپ مشابه تخفیفان میخواهم. اپلیکیشن مشابه بامیلو میخواهم. یا برای ساخت اپلیکیشن مشابه دیجی‌کالا چه کار باید انجام بدهم و …

قبل از این که درخواست خود را بیان کنید به نکات زیر توجه کنید.

 کسب و کار استارتاپی را بشناسید!

اپلیکیشن‌های که در بالا ذکر شد کسب و کارهای استارتاپی موفق بوده‌اند.

توجه کنید که یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل، الزاماً یک کسب و کار نیست؛ چه برسد به یک استارتاپ!

 

کسب و کار استارتاپی چیست؟

 استارتاپ، یک سازمان موقتی است;که به دنبال مدل کسب و کار گسترش‌پذیر و تکرار‌شونده و سود‌آور است. استارتاپ‌ها معمولا برای رشد بیشتر نیازمند فناوری و تکنولوژی مخصوص به خود هستند.

وب سایت یا اپ، می‌تواند فقط راه ارتباطی شما با مشتریان باشد. یک فروشگاه اینترنتی یا اپلیکیشن سفارش کالا، خود به تنهایی ارزشی ندارد؛ تأمین کالا، نحوه‌ی معرفی آن به مشتری و چگونگی رساندن کالا به دست مشتری است که به سایت یا اپ ارزش می‌بخشد.

توجه کنید وقتی شما به طور مثال درخواست اپلیکیشن مشابه دیجی کالا اسنپ، دیوار ،‌ زودفود،‌ اینستاگرام و‌… را می‌دهید، این‌ها کسب و کارهای استارتاپی بوده‌اند که پس از پیدا کردن مدل کسب و کار خود از این مرحله عبور کرده‌ و رشد کرده‌اند و همگی ارزش خاصی برای مشتریان ایجاد کرده‌اند و دارای ایده، مدل کسب و کار، سرمایه گذار و تیم بوده‌اند.

پس زمانی که درخواست خود را ارسال می‌کنید اول بررسی کنید اپلیکیشن درخواستی شما یک کسب و کار استارتاپی است یا نه!

اپلیکیشن مشابه

ایده

ایده استارتاپی خوب ایده‌ای هست که مشکلی را حل کند و ارزشی برای مخاطبانش فراهم کند. از زمانی که ایده شکل گرفته موسسان این کسب و کارهای استارتاپی ماه‌ها روی ایده، مدل کسب و کار زمان گذاشته‌اند و سرمایه گذار جذب کرده‌اند.

سعی کنید از ایده‌های دیگران کپی نکنید و بر اساس نیازهای که در اطرافتون می‌بینید ایده جدید ارائه کنید و خلاقیت و نوآوری داشته باشید.

 

مدل کسب و کار

بعد از شکل گیری ایده بررسی می‌کنند ایده چه ارزشی برای مشتری ایجاد می‌کند؟ چه مزیت رقابتی دارد؟ چگونه درآمد ایجاد می‌کند؟ و …

جذب سرمایه

موسس‌های استارتاپ‌ها برای رشد بیشتر کسب وکار‌شان با افرادی که به تخصص آنها و یا سرمایه‌شان نیاز دارند شریک می‌شوند و از طریق ایجاد تیم کاری و انجام دادن;کار‌ها به صورت تیمی به رشد بسیار بالا می‌رسند. میزان سرمایه مورد نیاز در استارتاپ‌ها نامحدود است و با توجه به میزان رشد استارتاپ‌ها و گسترش آنها این سرمایه لازم است افزایش پیدا کند و در چندین مرحله استارتاپ‌ها نیاز به تامین سرمایه دارند.

به طور مثال شرکت ام تی ان روی اسنپ سرمایه گذاری کرده است، شرکت راکت آلمان زمانی که زودفود در مرحله توسعه و گسترش قرار گرفت زودفود را خریداری کرده است.اپلیکیشن شیپور و دیوار و دیجی‌کالا سرمایه گذاران خارجی دارند.

تیم توسعه


 اپلیکیشن مشابه team

اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

برای پیاده سازی ایده نیاز به تشکیل تیم است;و این یک موضوع مهم در راه اندازی یک استارتاپ موفق است. با توجه به نیازهایی که برای پیاده سازی ایده وجود دارد;نیاز به وجود افراد با تخصص های مختلفی برای همکاری هست. مثلا برنامه نویس، طراح، بازاریاب، …

به طور مثال  در حال حاضر در اسنپ بیش از ۵۰ نفر در بخش‌های بازاریابی، بخش آی‌تی، کال‌سنتر و بخش عملیات در حال کار هستند.;

 تیم کافه بازار و دیوار از بیش از ۷۰ نفر تشکیل شده است که مستقیما همکاری دارند. (تیم توسعه دیوار همان تیم توسعه کافه بازار هستند)

تیم دیجی‌کالا در ابتدا یک استارتاپ با تیم ۵ نفره بود ولی در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰۰ نفر پرسنل دارد.

اپلیکیشن مشابه دیوار یا شیپور میخواهم…

 اپلیکیشن مشابه preview

همان طور که توضیح داده شد اپلیکیشن‌های نام برده شده کسب و کارهای استارتاپی بوده‌اند که مراحل زیادی سپری کرده‌اند تا به موفقیت رسیده‌اند. ایده ارائه شده تحلیل شده، مدل کسب و کار تعریف شده، سرمایه گذار جذب شده، تیم تشکیل شده و…

حال از خود بپرسید اپلیکیشنی که شما میخواهید مشابه اپِ فلان بسازید چه مزیت رقابتی دارد؟

اصلا تا اپلیکیشن دیوار هست چرا باید از اپ شما استفاده شود؟!

چطور میخواهید یک شَبه با ساخت اپلیکیشن مشابه دیجی کالا با اپ هایی که حاصل مدت‌ها تلاش و تحقیق و پیاده سازی بوده رقابت کنید؟!

چطور بدون تشکیل تیم می‌خواهید به موفقیت برسید؟!

چطور بدون داشتن مدل کسب و کار می‌خواهید به رقابت بپردازید؟!

قبل از ارسال این گونه درخواست‌ها کمی تامل کنید، اگر نتوانستید پاسخی برای این سوالات پیدا کنید بهتر است بیخیال ساخت چنین اپی شوید. اگر پاسخ داشتید می‌توانید فکر راه اندازی استارتاپ باشید. توجه داشته باشید که آخرین مرحله راه اندازی استارتاپ پیاده سازی و ساخت اپلیکیشن است. پس از شکل گیری ایده، مدل کسب و کار خود را تعریف کنید، تیم تشکیل دهید و نهایتا به فکر پیاده سازی ایده خود باشید. اگر می‌خواهید استارتاپ راه اندازی کنید قبل از ساخت اپ و پیاده سازی آن بهتر است یک MVP از اپلیکیشن بسازید که قبلا در مقاله‌ای راجع به آن توضیح داده‌ایم.

امیدوارم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم در مورد ساخت اپلیکیشن مشابه دیجی کالا ، دیوار، بامیلو ، شیپور و … آموخته باشید. در صورت تمایل به مطالعه ی امکانات اپلیکیشن های فروشگاهی به این صفحه مراجعه نمایید و برای آگاهی از امکانات اپلیکیشن های خدماتی مشابه دیوار و شیپور اینجا کلیک کنید.

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

11 دیدگاه

  1. ابراهیم says:

    توضیحاتتون عالی بود ممنون

  2. توضیحاتتون عالی بود ممنون از سایتتون

  3. رضا says:

    با سلام شما فکر میکنید اگر من بخوام یه اپلیکیشن مشابه شیپور یا یه اپلیکیشن مشابه دیوار داشته باشم ممکنه بدون سرمایه گذار بتونم موفق بشم و با بقیه رقابت کنم؟

    • مریم استرحام says:

      قطعا ساخت اپلیکیشن مشابه دیجی کالا یا اپلیکیشن مشابه دیوار بدون سرمایه و تبلیغات امکان پذیر نیست اما اگر شما بتوانید خودتون این هزینه را تامین کنید دیگه نیازی به سرمایه گذار وجود نداره.

  4. محمد فیض says:

    هزینه ی شما برای ساخت اپلیکیشن شبیه دیجی کالا چقدره؟

  5. حسن ابراهیم زاده says:

    اپلیکیشن مشابه شیپور از نظر قیمت و نوع برنامه نویسی با اپلیکیشن شبیه دیوار فرق داره؟

    • مریم استرحام says:

      با سلام به شما دوست بزرگوار
      قیمت و نوع برنامه نویسی اپلیکیشن مشابه شیپور و دیوار کاملا یکسان است و اگر تفاوتی وجود داشته باشد صرفا بر اساس سلیقه ی سازنده در طراحی ظاهری کار هست.

  6. امین عباس پور says:

    سلام عرض شد. میشه در مورد اپلیکیشن مشابه آچاره و اپلیکیشن های خدماتی هم یه مقاله بنویسید واسمون. من دنبال راه اندازه یه اپلیکیشن خدمات منزل هستم اگه بتونید راهنمایی ام کنید که چه امکاناتی نیاز دارم و چطوری باید عمل کنم ممنونتون میشم.

  7. علی says:

    هزینه ساخت اپلیکیشن شبیه دیوار چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *