۵ نکته برای طراحی رابط کاربری اپلیکیشن

واسط کاربری اپلیکیشن

واسط کاربری اپلیکیشن

امروزه گوشی های تلفن همراه به ابزاری قدرتمند برای دسترسی به تمام افراد در سراسر دنیا تبدیل شده است. به عنوان یک کارآفرین نمی‌توانید از ویژگی‌های اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان غفلت کنید.  وقتی تصمیم به ساخت یک اپلیکیشن می‌گیرید UI(رابط کاربری) و UX(تجربه کاربری) دو موضوع بسیار مهم هستند که نمی‌شود انکارش کرد.

این مهم است که شما رفتار کاربرانی که مخاطبان محصول شما هستند را بشناسید. علاوه بر زمانی که شما صرف طراحی اپلیکیشن می‌کنید عدم توجه به رابط کاربری می‌تواند از اعتبار برنامه شما کم کند. تجربه کاربری بد نتیجه رابط کاربری بد است.

نکات زیر برای طراحی رابط کاربری اپ شما را راهنمایی می‌کنند.

۱-توجه به طراحی واکنش گرا

هنگام طراحی باید به این موضوع توجه داشته باشید که اپلیکیشن شما باید به طور کامل در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها وسیستم عامل‌های موبایل به درستی قابل استفاده باشد. باید توجه کنید که اپ روی تمام دستگاه‌ها به درستی نمایش داده شود.

۲-رابط کاربری ساده

کاربران اپلیکیشن و مشتریان شما انتظار یک تجربه ساده دارند. توسعه دهندگان روی طراحی ظاهر کار می‌کنند و از طرفی نیاز به در نظر گرفتن مجموعه‌ای مسائل هست تا سادگی را ایجاد کرد.شما نیاز به یک چارچوب مناسب برای ساخت یک تجربه کاربری ساده دارید.

یک رابط کاربری ساده به این معنی است که کاربر بتواند کارهای مختلف را در چند مرحله ساده بدون پیچیدگی و سردرگمی انجام دهد.
استفاده از رنگ‌های موثر هم به شما این امکان را می‌دهد که UI اپلیکیشن تا آنجایی که می‌شود ساده باشد و این باعث می‌شود کاربران جذب اپلیکیشن شوند.

۳-از کاربران واقعی کمک بگیرید

کاربران واقعی اپلیکیشن

اگر شما طراح UI هستید این که از کاربران و مخاطبان اپ برای ارزیابی ایده‌ها و نظرات طراحی استفاده کنید کمک بزرگی به شما می‌کند.انجام این کار در مراحل اولیه طراحی احتمال سردرگمی کاربران هنگام کار با قابلیت‌ها و ویژگی‌های اپ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین از دوبار کاری جلوگیری می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

۴-طراحی گرافیکی رابط کاربری

ظاهر اپ بسیار اهمیت دارد. قطعا اپلیکیشنی با ظاهر گرافیکی زیبا به اپلیکیشنی که بیش‌تر شامل متن و فاقد طراحی گرافیکی است اولویت دارد. برای جذب مخاطبان به اپ حتما از طراحی گرافیکی زیبا برای رابط کاربری اپلیکیشن استفاده کنید.

۵-توجه به پلت‌فرم‌ها و سیستم عامل‌های مختلف

هنگامی که رابط کاربری اپلیکیشن را طراحی می‌کنید باید به دستورالعمل‌های مربوط به سیستم عامل‌ها هم توجه کرد. مثلا از حرکات لمسی و تعاملی در اپ استفاده کنید. شما باید قبل از انتشار محصول خود در مارکت‌ها، دستورالعمل های پلتفرم های هدف را برای طراحی رابط کابری مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که از عناصری درست برای کار خود استفاده می کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *