چه کنیم تا اپلیکیشن مان امتیاز خوبی کسب کند؟ – قسمت دوم
در قسمت اول با اهمیت امتیاز دهی به اپلیکیشن آشنا شدیم و دو روش کسب امتیاز از کاربر را آموختیم. در این قسمت با یک روش دیگر آشنا خواهیم شد.
پس با ما همراه باشید.
تقاضا کنید بجای اینکه التماس کنید.
یک راه خوب برای اینکه بدانید اپلیکیشنتان محبوب کاربران هست این است که یک سوال ساده بپرسید!
درخواست امتیاز یک مسئله صفر و یکی است.
اما خود امتیاز دهی حالت صفر و یکی را ندارد.
مثلا زمانیکه مرتب از کاربر بخواهید امتیاز دهد از آنجا که آزردگی ایجاد کرده اید ممکن است به اپلیکیشن شما امتیاز کمی بدهند.
با پیچیدن پرسشتان در یک زرورق می توانید تا حد زیادی از تأثیر منفی کاربرانی که از اپلیکیشن شما خوششان نیامده است بکاهید.
کاربران با فشردن دکمه “نه واقعا” در واقع به ما می گویند که جایی از کار ما ایراد دارد.
این خود یک هدیه ارزشمند از طرف آنهاست.
درحالیکه با فشردن “بله” تقریبا مطمئن می شویم امتیاز خوبی به ما داده خواهد داد.
بنابراین زمان مناسبی است که او را به صفحه امتیاز دهی هدایت کنیم.
بهترین قسمت در این مورد این است که کاربرانی که تجربه خوشایندی از اپلیکیشن ما نداشته اند بصورت کاملا شفاف و بی واسطه به ما اطلاع داده اند.
بخاطر داشته باشید وقتی نظر کاربر را بپرسید که حداقل اپلیکیشتان را در طی سه روز ۱۰ مرتبه باز کرده باشد.
در این صورت تقریبا می توان گفت که شما یک کاربر وفادار در اپلیکیشنتان دارید.
بازخوردی که از این طور عمل کردن می گیرید فوق العاده است.
از طرفی کاربرانی که از اپلیکیشن شما راضی نبوده اند باعث می شوند تا در توسعه های بعدی نظر آنها را نیز دخیل کنید.
درنتیجه اپلیکیشنتان عملکرد بهتری خواهد داشت.
یک راه دیگر برای کاستن از اثرات مخرب پیام های pop up این است که ایمیل بفرستید.
زمانیکه در زمان مناسب درخواست امتیاز کنید کاربران هم از اینکه از آنها نظر خواسته اید خوشحال خواهند شد.
تنها یک راه وجود ندارد.
با اینکه استفاده از اصولی که در بالا ذکر شد می تواند مفید واقع شود اما تنها راه حل مسئله نیست.
توجه داشته باشید باید راه مخصوص به خود را که متناسب تجارب استفاده از اپلیکیشنتان و همچنین راهی که انتظارات کاربرانتان را برآورده کند پیدا کنید.
تجارب بزرگ کلید موفقیت هستند.
بدون شک تنها دانستن روش های مناسب امتیاز گرفتن به پنج ستاره شدن اپلیکیشنتان ختم نمی شود.
در درجه اول کیفیت بالای اپلیکیشن اهمیت دارد.
اگر اپلیکیشن ضعیفی داشته باشید در واقع رتبه کمتری را هم کسب می کنید.
تنها راه پنج ستاره شدن این است که کاربرانتان تجارب موفقی از اپلیکیشنتان داشته باشند.
وقتی سیستمی پیاده سازی کنید که بازخورد مثبت کاربران را نتیجه دهد به موفقیت نزدیک تر خواهید شد.