چطور کاربران را به استفاده مستمر از اپلیکیشن عادت دهیم؟
فرض کنید با کلی عشق و اشتیاق اپلیکیشنتان را ساختید، انتشار دادید و افرادی هم آن را دانلود و نصب کردهاند. آیا این کافی است؟!
پاسخ منفی است. داستان تازه شروع شده، شما مشکلی را شناسایی کردید، اپلیکیشن بسیار خوبی برای حل مشکل ارائه کردهاید اما این کافی نیست.
برای موفقیت باید کاری کنید که کاربران به طور مستمر سراغ اپلیکیشن شما بیایند. بازگشت مشتری یعنی پول بیشتر!
در این نوشته ۵ روش که باعث میشود کاربران به استفاده مستمر از اپلیکیشن شما عادت کنند یا اصطلاحاً معتاد اپلیکیشن شما شوند را توضیح می دهیم!
۱-گیمیفیکیشن یا بازی آفرینی
یکی از شیوههای موثر جهت برگرداندن کاربران به اپلیکیشن اعمال گیمیفیکیشن بازی آفرینی در اپلیکیشن است.
در این رابطه توصیه میکنیم نوشته زیر را مطالعه کنید.
گیمیفیکیشن و اپلیکیشن های موبایل
۲- افزایش میزان وفاداری مشتریان
به مشتریان پیشنهادهای شگفت انگیز دهید. پیشنهادی دهید که قابل رد کردن نباشد.
به طور مثال استارباکس کمپینی راه میانداخت و قهوه رایگان به مشتریان میداد و این باعث افزایش وفاداری مشتریانش شد.
۳-استفاده از استراتژی مناسب کسب درآمد
یکی از چالشهای کارآفرینها نحوه کسب درآمد از طریق اپلیکیشن موبایل است.
ساخت یک اپلیکیشن خوب کافی نیست بلکه خوب پول در آوردن از آن مهم هست.
پیدا کردن مدل درآمدی نیازمند تفکر،برنامه ریزی، صبر و حوصله است.
۴-طراحی خوب
یک اپلیکیشن با قابلیتهای خوب بدون طراحی خوب هیچ موفقیتی ندارد.
طراحی بد باعث میشود اپلیکیشن اصلا قابل استفاده نباشد. توجه داشته باشید که طراحی خوب از ملزومات کار است.
توجه به طراحی و تجربه کاربری خوب باعث میشود کاربر به استفاده از اپلیکیشن ذوق نشان بدهد و از کار با اپ لذت ببرد.
۵-تعامل با کاربران
با کاربران تعامل داشته باشید و با قرار دادن قابلیت چت در برنامه اجازه دهید کاربران با خودشان نیز تعامل برقرار کنند.
همچنین ایجاد کمپین بسیار تاثیر گذار است. به طور مثال یک کمپین عکاسی ایجاد کنید و از کاربران بخواهید تصاویر خود را برای شما ارسال کنند و در نهایت تصاویر دریافت شده را در وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود با اسم آنها انتشار دهید و به برندگان جایزه دهید. این کار یکی از موثرترین روشهاست.
اپلیکیشنهای مشهور و محبوبی مثل اینستاگرام،فیسبوک ، توئیتر، اسنپ چت و … همه اپلیکیشنهای هستند که افراد به استفاده مستمر از آنها عادت کردهاند و روزی چندین مرتبه به اپ مراجعه میکنند.
این اپلیکیشنها از شیوههای ذکر شده جهت بهبود و پیشرفت استفاده کردهاند.
یکی از دلایل عادت کردن افراد به اپلیکیشنی مثل اینستاگرام همین قابلیت تعامل و به اشتراک گذاری حالات و احساسات کاربران با یک دیگر است.
در همین رابطه توصیه میکنیم نوشته زیر را هم مطالعه کنید.
طراحی احساس گرا در اپلیکیشن
همچنین این اپلیکیشنها به طراحی و تجربه کاربری خوب بسیار توجه داشتهاند و با انجام به روز رسانیهای منظم به بهبود اپلیکشن کمک میکنند.
مورد بعد اینکه از مدل درآمدی مناسبی هم استفاده کردهاند. کاربران روزانه چندین مرتبه از اپلیکیشن اینستاگرام به طور کاملاً رایگان استفاده میکنند اما مهم این است که صاحبان اینستاگرام پول خوبی از این اپلیکیشن به دست میآورند.
قابلیتی مثل استوری اینستاگرام هم به گونهای قابلیت بازی آفرینی در اپلیکیشن به وجود آورده است.
تمام موارد بالا کمک میکنند تا یک اپلیکیشن به موفقیت برسد و موفق بماند.