چگونه یک بیو مناسب برای اینستاگرام بنویسیم؟
اگر بخواهید استراتژی های بازاریابی تان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسعه دهید.
ممکن است از برخی مولفه هایی که در این راه بایستی رعایت کنید غافل شوید.
صفحه اینستاگرام شما اولین تصویر از برند شما را در ذهن مخاطب می سازد.
همچنین ستون فقرات حضور شما در اینستاگرام محسوب می شود.
بیوی پروفایل اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا در ۱۵۰ کارکتر خودتان را برای بازدیدکنندگان معرفی کنید.
می توانید بگویید چه پیشنهادی برای آنها دارید و چرا باید صفحه شما را فالو کنند.
با یک بیوی مناسب می توانید یک تصویر واقعی از کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی رسم کنید.
پروفایل اینستاگرام شما شامل چه چیزهایی می شود؟
قبل از اینکه بخواهید ایده هایی برای بیویتان پیدا کنید ابتدا باید اجزای کلیدی پروفایل اینستاگرامتان را بشناسید.
نام
متنی که در این قسمت وارد می کنید بصورت بولد شده در بالای بیوی اینستاگرامتان نمایش داده می شود.
در این قسمت شما می توانید با وارد کردن ۳۰ کارکتر نام های متفاوتی رو برای برندتان انتخاب کنید.
به همراه نام می توانید یک یا دو نام کلیدی هم اضافه کنید.
با این کار کاربرانمی توانند در قسمت جستجو راحت تر شما را پیدا کنند.
نام کاربری
این قسمت شناسه شما در شبکه اینستاگرام است.
همچنین بخشی از url شما را هم شامل می شود.
پس با دقت انتخاب کنید.
نام کاربری خود را منطبق با نام کاربریتان در سایر شبکه های اجتماعی انتخاب کنید
با این کار کاربران می توانند به راحتی تگتان کنند.
وب سایت
در این قسمت می توانید کاربران را به آدرس سایتتان راهنمایی کنید و یا حتی به صفحه خاصی از سایتتان. مثلا آدرس صفحه ای از سایتتان که حراج ها یا آخرین خبرها را متاشر می کتد هدایت کنید.
با استفاده از ابزارهایی مثل bitly می توانید ببینید که چه میزان از بازدیدکننده های سایتتان از صفحه اینستاگرامتان مراجعه کرده اند.
بیو
بیوی برندتان نیاز دارد که در آن توضیح دهید چه هستید و قرار است چه کاری انجام دهید؟
شخصیتی منحصر به فردی از برندتان به نمایش بگذارید و هدفمند صحبت کنید تا به مخاطبان ایده آلتان بگویید که جای درستی آمده اند.
این کار برای محیط کوچکی با ۱۵۰ کارکتر مسؤلیت زیادی است بنابراین نیاز به خلاقیت و استفاده از چند ترفند دارید.
ایده ها، نکات و مثال های الهام بخش مناسب برای بیوی اینستاگرام
از ایموجی ها استفاده کنید.
حتی اگر فکر کنید استفاده از ایموجی ها بیش از اندازه مبالغه آمیز هست اما باز هم ممکن است بخواهید از چند ایموجی استفاده کنید.
شکلک هایی که انتخاب می کنید – از چهره ها تا حیوانات یا حتی علامت ها و حروف – یک حس از شخصیت برندتان را منتقل می کند.
یک شکلک ممکن است نتواند به اندازه هزاران کلمه پیام را برساند اما در جاییکه محدودیت استفاده از کلمات را دارید ایموجی پیام بیشتری در مقایسه با کلمات درمورد برندتان منتقل می کند.
برای مثال به نحوه استفاده از ایموجی ها در صفحه اینستاگرام asos توجه کنید.
این برند در بیوی اینستاگرامش از چندین ایموجی برای طبقه بندی محصولاتش و همچنین یک ایموجی انگشت برای جلب نوجه مخاطب به آدرس وب سایتش استفاده کرده است.
شما هم می توانید مقلا به جای کلمه ایمیل از ایموجی نامه استفاده کنید.
متن بیو را با خط فاصله و یا اینتر به قسمت های جدا از هم تبدیل کنید.
برای اینکه چشم بازدیدکننده متن بیوتان را بهتر اسکن کند بهتر است آن را به بخش های مختلفی تقسیم کنید تا بهتر خوانده شود.
توجه کنید از آنجا که اساسا اینستاگرام بعنوان یک اپلیکیشن موبایلی طراحی شده است ممکن است ظاهر بیوی شما بر روی صفحات موبایل متفاوت با صفحات کامپیوتر باشد.
از هشتک برندها استفاده کنید.
یک راه مناسب برای بالا بردن بازدید صفحه اینستاگرامتان این هست که از هشتک برندها استفاده کنید.
در این صورت محتوایی که سایر کاربران تولید می کنند و از همان هشتگ ها استفاده می کنند را به صفحه خود مرتبط می سازید.
برای تبلیغ یک برند هیچ راهی بهتر از این نیست که تصاویر افراد واقعی در زمانیکه از محصولش استفاده میکند را به نمایش بگذارد.
بنابراین کاربرانی که پست هایشان را با هشتک نام برندی تلفیق می کنند کمک بسیاری به معرفی آن کرده اند.
ساده ترین راه برای این کار این است که هشتک برندتان را در بیوی اینستاگرامتان بنویسید تا سایر کاربران اینستاگرام بوسیله آن به شما لینک شوند.
شماره تماستان را بنویسید.
مانند هر روش بازاریابی دیگری دادن امکان تماس کاربران با خودتان یکی از ملزومات است.
بنابراین شماره تماستان را در بیو ذکر کنید تا بتوانند با شما به راحتی ارتباط برقرار کنند.
کاری که انجام می دهید را برجسته کنید.
آنچه که شما را از رقبایتان جدا می کند را بنویسید.
یک صفحه اینستاگرام تجاری خوب به مخاطب توضیح می دهد که دقیقا چه کاری را چگونه انجام می دهد.
خدمات بلقوه و منحصر به فرد برندتان را لیست کنید.
با استفاده از این ایده های می توانید ارتباط بهتری با مخاطبانتان برقرار کنید و درنتیجه در کسب و کارتان موفق باشید.